Telus och sjukhus

340 5 0
                                    

(Telus är Olivias son och är en bussig rakare)

Det var en måndags morgon och Telus var vaken tidigt som vanligt med full av energi.
I dag är det dagis Telus och du ska ha med dig en speciell leksak ni ska visa up för alla.

Så gå up och ta din favorit leksak och lägg den i din väska och sen kommer du ned i gen för att äta frukost, sa Olivia.
Efter Telus hade gjort det så kom han ned i gen och man gör när han kommer för att det låter som bjällror och det låter jätte gulligt. Han tog med sig sin leksak som min mamma hade köpt till honom, det är en spider-man som skjuter låtsas spindel nät och ska man veva in spindel näten sen.

Vi hade ätit frukost och det blev för Telus: 1 glass juice och 2 smörgåsar med julskinka på och yoghurt med choklad flingor. Sen så åt Olivia lite mer tränings frukost. Hon åt: 1 bär smothi (stav) med 2 ägg smörgåsar och ett glass proteinsejk (stav)(hoppas ni fattar)

Sen efter frukosten så gick Telus och klädde på sig. Han fick på sig: ett par jeans och en långärmad tröja med en text som lyd: good boy have à good life.
Noel (Oscars bästis) hade köpt den till honom i födelsedags present, den är jätte fin och den är ljus blå med vita ärmar. Ett par strumpor som är blå med vita cirklar på.

Sen hade Olivia på sig en klänning med små vita snöflingor.

Dom var på väg till dagiset och helt plötsligt så kom Olivias mamma.
Hej mamma
Hej
Vart är ni på väg da (mamma)
Vi är på väg till Telus dagis och sen så ska jag ficka med Biggita och sen till doktorn.
Okey, men ha det så bra da så syns vi senare.
Mm, hejdå.

Har lämnat Telus nu och på väg till Biggita. Biggita är min gamla skol kamrat. Vi pratade om massor av saker för att det var flera år sedan vi såg varandra.
Efter vi hade fikat så gick vi och shoppade lite, jag behövde köpa julklappar till Telus, Noel och Kayle och några andra. Sen så skulle jag köpa blommor till Oscars grav och lite jul saker till graven.
Sen så behövde jag köpa en julgran och lite julkulor för att det är bara 2 dagar kvar till julafton.
Det blev en äkta liten gran med lilla glitter och svarta och röda kullor. Sen ljus slingor och en jätte fin stjärna. Det var en ängel.
Det är första gången vi firar hemma själva. Mamma och Noel och Kayle brukar också vara där men i år vill jag bara att det är jag och Telus.

Efter vi hade handlat klart så skulle ja till doktorn och ta blodprover.
Men inan jag han säga hejdå till Biggita så ringde Telus dagis, så Biggita väntade på mig för att se vad som hade hänt.
Dagiset: Det är lite tråkiga besked men jag måste be er att komma till sjukhuset för att Telus svimmar hela tiden och har fått massor av konstiga prickar på hela kroppen.
Biggita skjutsade mig till Astridlindgrens barn sjukhus och där låg min lilla ängel. Han låg på en bår (tror jag att det heter)
Dom skulle precis rulla in honom in i ett eget rum.
Jag sprang till honom och frågade hur han mådde, han orkade inte svara. Det kom bara fram ett litet nej jätte svagt.
Efter typ 15 min så kom doktorn in och sa att Telus skulle ta kiss prov och blod prov och massor av andra saker.
Dom gick och tog ett urin prov och efter 6 min så fick han gå och ta blodprov, dom tog 5 små rör.
Sen efter dom hade tagit alla prover fick dom fram att han var allergis mot något dom hade ätit på dagis det var: kuri och gurka och tomat.
Efter dom hade packat i hop så åkte dom hem.

Efter dom hade ätit mellis och hade fikat så skulle dom klä grannen. Dom satte på jul musik och hade pepparkakor och jul must. Det var jätte mysigt och grannen var jätte fin och sen så tände vi ljusslingorna och önskade oss not. Jag önskade mig som vanligt att Oscar skulle komma tillbaka men det kommer ju inte hända...

Kär i min halvbrorحيث تعيش القصص. اكتشف الآن