Julhandla & deras dag del1

304 3 1
                                    

Klockan var 9 när Telus och jag vaknade. Han var ledig från dagiset det var ju jullov sen i fredags men han gick i går.

Jag hade tvättstugan så att Telus fick följa med mig ned och den efter vi hade ätit frukost så gick vi up till centrum och vi behövde hitta kläder till julafton för Telus. Fast det bara kommer vara vi så ska man var finklädd.

Efter vi hade handlat kläder och lite godis och sånt så ringde Kayle och frågade vad vi skulle göra i dag och i morgon och om hon fick vara med och fira jul med oss.

Så klart fick hon det, en nära vän är alltid välkommen!
Så då blev det Kayle, jag och Telus.

Det kommer bli jätte mysigt och Kayle ska sova hos oss i dag för att vi ska spela upsitarkvällen (stav)
Det kommer bli jätte mysigt vi ska äta massor av pepparkakor och drick jul must och glögg. Massor av godsaker kan man säga.

När vi hade kommit hem så började jag laga lunch det blev pannkakor med gummibjörnar i min special bussiga barn mat.

När maten var klar så kom Kayle med sina julklappar och så. Hon tog också en pannkaka och la julklapparna under grannen. Dom var till i morgon.

Sen efter vi hade slagit in dom sista paketen så skulle jag bara springa ned och hämta tvätten och sen så skulle vi åka och handla på Ica maxi och vi skulle handla jul mat och köttfärs så att jag kan lagga köttbullar! Sen skulle vi handla mycket mera till i morgon.

Vi satte oss i bilen och då så behövde jag bytta blöja på Telus för att han hade bajsat.

Efter jag hade byt blöja så gick vi tillbaka till Kayle som satt i bilen och väntade.
Hon sa att hon hade sätt något konstigt det var en 13 åring som gick bakom bilen och skrev något men såg inte. Kan du gå ut och kolla.
Ta det lugnt Kayle. Han skrev bara god jul och så fick du rabatt på happy kykling.
Aha bra och då vet jag vart vi ska äta på vägen hem (blink :) vill du äta där Telus: Ja nam nam kykling.
Då gör vi det, sa jag!
Efter vi hade handlat så var vi på väg hem och det var typ ingen trafik som tur var för att Telus var jätte hungrig!

Vi hade köpt 3 lotter till upsitarkvällen det kostade bara 50 kr för en lott så det blev 150 kr med 3 stycken.
Vi skulle åka till happy kyckling nu och äta där.

{det kommer en del 2 om när dom har kommit hem och lite så. Ska berätta lite saker ni kommer få längta till i morgon med " dom satte och kolade på Kalle-anka och då knackade det på dörren och är dör stod... Berättar inte mera men vem är det som står utanför dörren?} (ni får länga till i morgon det blir som en julklapp till er från mig) ( kommer mera lite senare!)

Kär i min halvbrorDonde viven las historias. Descúbrelo ahora