8. fejezet

116 6 0
                                    

A FORRONGÓ SZIKLA

A trio estére ért csak a vulkánhoz, amiről Zuko beszélt.

Percynek ismerős volt a környék. Pár napja ugyan ebbe a vulkánba ugrottak Nico-val, mert Jászont itt tartották fogva.

Mégis, másképp nézett ki a hely.

Legutóbb, amikor Percy itt járt, vagyis ennek a világnak a jövőjében, a forró víz helyett láva, a börtönsziget helyett pedig csak egy hatalmas ketrec volt kikötve a láva fölé, amiben Jászon raboskodott. Furcsa és zavaró volt számára a hirtelen változás.

A trió messzebb szállt le a hőlégballonnal, hogy ne vegyék észre őket. Balszerencséjükre viszont pont egy olyan helyre szálltak le, ahol épp ketten járőröztek. A két őr a vulkán oldalán levő lyukon sétált ki.

Percyék még felülről meglátták a két őrt, és Percy és Sokka rájuk is ugrott és ki is ütötték őket. Sokka át is kezdte venni az egyenruháikat. Percy pedig a hőlégballonból utolsóként kiszállt Zukonak adta.

– Nem kell neked? – kérdezte Zuko.

– Titeket előbb felismernének, mint engem – mondta Percy. – És mivel te a Tűzúr fia vagy, nem hinném, hogy meghajolnának előtted.

– És akkor te? – kérdezte Sokka. – Te nem jössz be?

– De, én leszek a fogoly. Hátra bilincselitek a kezem, és bevisztek.

Zuko és Sokka egymásra nézett, majd Sokka kihúzta az egyenruha övéből a bilincset.

– Tudod, néha nem is vagy annyira hülye – mondta Sokka, majd hátul összebilincselte Percy kezeit, majd lökdösni kezdte. – Gyerünk!

– Ugye tudod, hogy még nem muszáj paraszt lenned? – kérdezte Percy.

– Tudom – vigyorgott Sokka a sisak alatt. – De élvezem. Na befelé, elítélt!

– Barom...

Percy ment elől, a másik kettő pedig mögötte, mintha tényleg egy foglyot vinnének.

Az alagút a vulkán oldalában magasra emelkedett. Annyira magasra, hogy amikor Percyék az alagút végére érve már majdnem a kürtő tetején voltak. Előttük pedig egy felvonó volt, amit ismét két őr irányított.

– Ki ez? – kérdezte az egyik őr.

– Percy Jackson – válaszolta Sokka. – Veszélyes bűnöző, rengeteget ártott a Tűz Népének.

– Vigyétek! – mondta a másik őr.

Sokka és Zuko beszállt Percyvel a felvonóba. Most tűnt csak fel nekik, hogy csak egyetlen drót tartja, ami mondjuk elég vastag volt ahhoz, hogy megtartsa a súlyát annak a pár embernek, akiket ez a felvonó vinni szokott.

A felvonó gyorsan átvitte őket a börtönszigetre, ahol ismét volt kérdezősködés Percy iránt, aztán társult hozzájuk mégegy őr és elmentek a börtönigazgató irodájába, ami egyébként a börtön tetején volt.

Sokka út közben nagyon kereste apját, hátha legalább nem kell őt megkeresni, hanem már a szabaduláson törheti a fejét, de csalódnia kellett, mert nem találta őt. Viszont mást igen. Méghozzá Suki-t.

Mégsem volt hiába, hogy idejöttünk! – gondolta Sokka.

A börtön igazgatója mogorva ember volt. Az ötvenes éveiben járó, ráncos, szigorú és fegyelmező tekintetű, fekete hajú férfi volt. Egyenruhája jelezte, hogy magasabb rangban van, mint itt bárki.

Avatár és Percy Jackson: Sozin Üstököse | 6. könyvTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang