01

359 80 23
                                    

Ini kisah Dim Chae part I

Aku ada crush. Dan crush aku, dia.

Lelaki itu. Lelaki yang sedang leka bermain basketball dengan rakan-rakan sekelas dia, dia adalah senior aku. Dah boleh dah buat tajuk, senior itu crush aku.

Ehek!

Hurm...aku menongkat pipi sambil duduk di kaki tetangga tepi padang berdekatan dengan gelanggang bola keranjang sekolah. Memerhati setiap tindak-tanduk si senior itu crush aku.

Kacak dia tak boleh bawa bincang.

Lihatlah dia, berpeluh-peluh berlari ke sana ke sini membawa bola lari dari team lawan pun buat aku cair meleleh-leleh ayaq liur. Tambah pula dengan senyum dia yang menawan buat hatiku tertawan.

"Kenapalah dia tolong aku haritu. Kan dah sangkut."

Entahlah nak, sejak dari bulan lepas hatiku telah terpaut pada dia. Manakan tidak, aku pergi buat delivery kimchi kat satu kawasan perumahan naik basikal. Nak dijadikan cerita waktu turun bukit tu tiba-tiba pula basikal lucut, brek pula tak makan sangat. Jadi aku gagal kawal basikal. Akibatnya basikal langgar sisi jalan dan batu besar, aku melambung. Dengan kimchi-kimchi sekali tercampak ke langit.

Aku tak naklah cerita selebihnya, sebab mesti korang tahukan apa jadi seterusnya? Hohoho. Korang mesti kata acah cerita dongeng kan?

Tapi betullah, dia yang tiba-tiba muncul dari ceruk mana pun aku tak pasti, sambut aku yang melambung sebelum kami berdua jatuh pula di atas muka bumi ni.

Hehe...nak percaya atau tak itu kau punya pasal. Janji aku tak menipu. Bukan style akulah nak menipu orang.

:P

Itulah cerita cinta ringkas aku terjatuh basikal lalu terjatuh hati dengan si dia, K. Bukan MK K-Clique okay. He known as K among all his friends and all over the schools and Hanam district.

Nama penuh dia? Hurm, sudah semestinya aku tahu haha. Dia manusia paling panas di sekolah ni. Sudahlah panas, kacak, baik, peramah dan disenangi ramai pula tu. Siapa je tak sukakan dia.

Korang nak tahu ke nama dia? Nak tahu ke?

HAHA. Tak payahlah. Nanti korang tergodah!

Ke nak tahu jugak? Nak? Alalalalala malulah...

Okay, okay. Aku bagitahu k. Nama dia...

Bak! Sedang elok aku memerhatikan K penuh khusyuk sambil menongkat pipi tersengih sendiri bagai kerang busuk melihat ke-macho-an dia, tiba-tiba ada sesuatu menghentam kepala buatkan aku berpinar.

"Aduh!" Aku mengaduh sakit sambil menunduk pening, gosok dahi. Mencari-cari benda apakah yang hentam kepala aku.

"Sialan lu, bola." Kau henyak aku?! Aku hampir nak menangis dan mencarut. Tapi badan aku lagi pantas dari dua perkara tu. Gatal kaki untuk menyepak, aku berjaya buat satu tendangan padu ke arah gelanggang bola keranjang semula.

"Hey! Kau oka—" Bak! Ayat tak sempat dihabis. Seorang lelaki yang berlari ke arah aku telah dihentam mukanya oleh bola yang aku tendang tadi.

Im shook. Senior itu crush aku telah jatuh terlentang. Maka, pada ketika itu...sebuah musik keranda joget mula berkumandang.

RIP Dim Chae.

Kimchi Jjigae ; JjkWhere stories live. Discover now