6. Bölüm

49 12 21
                                    

Hayat istediğimiz herşeyi sunmaz bize, bazen sunsada çoğu şeyide alır götürür. O yüzden nasıl ki gelecek olanlara hazırlanıyorsak, gidecek olanada hazır olmamız lazım. Herşeyin nasip olduğunu bilmek lazım.

*Varsa nasibinde yel getirir, sel getirir el getirir. Yoksa nasibinde yel götürür sel götürür el götürür.

Ve unutmamak gerekir bize nasip edilen, mal, mülk, evlat, eş ve sağlık hepsi emanet hala neyin derdindeyiz?

*Güvenme malına bir kıvılcım yeter. Güvenme güzelliğine bir sivilce yeter.

*Belki sizin beğenmediğiniz hayat başka birinin hayalidir.

Örneğin eşiniz aramıştır, eve gelirken ekmek al diye ne kadar önemsiz sıradan bir eylem değilmi? Peki başka biri bu önemsiz eyleme hasretse, ekmek isteyecek bir eşi yoksa, yada ekmek götürecek bir evi bile yoksa yada o ekmeği alacak parası yoksa. Bize önemsiz geliyor halbuki. Bize Sıradan gelebilir buna şükür edecek ne var deriz ama derin düşününce ne kadar şükür etsek azdır, değilmi?

Yada bizim  televizyonda izlediğimiz sahte anne ve babalara özenip kendi öz anne ve babamızı beğenmediğimiz  eleştirdiğimiz öz anne ve babaya o yuvaya hasret kalan yurtlardaki kimsesiz öksüz yetim çoçukların hayaliyse ulaşılmazlarıysa ki öyle, hala neyin derdindeyiz?

Yada evi kirletiyorlar, dağıtıyorlar, hiç durmuyorlar diye şikayet edilen çoçuklara hasret kalan kadın ve erkeklere haksızlık olmazmı? Onlar bir evlat için tüm mal varlığını bu uğurda heba eder. Bir umutla, Hala neyin derdindeyiz?

Her sabah erken  uyanmak zorundayım deyip dertlemenler şikayet edenler, ya gidecek bir işiniz olmasaydı? Uyanmayı işi bırakın ya yataktan doğrulamacak kadar hasta yada yatağa  mahkum bir yatalak  olsaydınız. Hale neyi dert ediyoruz..

Şikayet değil, şükür lazım şu nankör, doymak bilmez nefsimize.
Gördüğü her şeyi isteyen helal haram demeden sahip olmak için yapamayacağımız şey yok. Bizim en büyük derdimiz şükürsüzlük. Yetinememek herşeyin sahibi yöneticisi olma arzusu herşeyi istemek, aç gözlülük kıyaslama, yarışmak, çünkü insan oğlunun gözü doymaz. Bir evi olsa ikinci evi ister. Bir küp dolusu altını olsa ikinci küpü de ister. İstediğine sahip olmak için ya krediler ya da borç harça girip ödeyemeyince pişman olurlar. Ve derli mutsuz insan olurlar. Yada alamadığı için derlenir mutsuz oluruz.

*Azla yetinmeyen çoğu bulamaz.

*Herkes kendi menkibesini yazar.

Yeni bölümde buluşuncaya kadar mutlu ve sağlıklı kalın. ALLAH c.c emanet olun 😊

POLYANNA GİBİ DÜŞÜNMEK VE DÖNÜŞMEK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin