Hasta ziyareti mü'minlerin birbirleri üzerindeki hakkıdır1-Hasta ziyareti üç gün sonra yapılmalıdır
2-Hastaya dua edilmeli
3-Hastadan dua talep etmek
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Bir hastanın yanına girince, ondan sana dua edivermesini talep et. Çünkü onun duası meleklerin duası gibidir.”
4-Hastaya moral verilmeliPeygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Bir hastanın yanına girince, sağlık ve uzun ömür temennisiyle onu rahatlatın. Zira böyle yapmak onun gönlünü hoş eder.”
5-Ziyaret sessiz ve kısa olmalıdırHastayı ziyaret ederken az oturmak ve az gürültü yapmak sünnettendir.
6-Hastaya canının çektiği yedirilmeli
Abdullah İbnu Abbas (r.anhu) anlatıyor: “Rasulullah (sav) bir hastayı ziyaret etti ve “Canın ne çekiyor?” diye sordu. Hasta ‘Buğday ekmeği!’ dedi. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kimin yanında buğday ekmeği varsa kardeşine göndersin!” dedi. Sonra ilave etti: “Birinizin hastası bir şeye iştah duyarsa ondan yedirsin.”
7-Hastanın başucunda değil, ayakucunda oturmak tercih edilmelidir8-Hastalığı basit görüp ilgisiz kalınmamalıdır.
Zeyd bin Erkâm (r.a) şöyle demiştir: Resûlullah (sav) gözümdeki bir ağrı sebebi ile beni ziyaret etti.”
9-Ziyaret için uygun bir zaman seçilmeli, mümkünse önceden ziyarete gidileceği haber verilmeli ve mutlaka bildirilen saatte gidilmelidir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Unutulmuş Sünnetler~
Espiritual"Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Kim benim sünnetimi ihya ederse beni sevmiş olur. Beni seven de cennette benimle beraber olur" Kapak @-PrisonersBoss a aittir