1-Konuşmaya Allah’ ın adını anarak başlar ve gene Allah’ ın adını anarak bitirirdi.
2-Konuşunca tane tane konuşur, bazı sözlerinin de anlaşılması için üç defa tekrar ederdi
3-Asla yapmadığı bir şeyi yaptım diye söylememiştir. Her söylediğini de yapmıştır. Söz verdiği zaman mutlaka sözünde durmuştur.
4-Tatlı ve yumuşak konuşur. Kimseye sen şöyle yapıyorsun demez, “Bazılarınız şöyle yapıyor” der, umuma konuşurdu.
5-Açık ve anlaşılır bir şekilde muhâtabın seviyesine göre konuşurdu.
“Resûlullâh -sallallâhu aleyhi ve sellem-‘in konuşması her dinleyenin rahatlıkla anlayabileceği şekilde açıktı.”
| Ebû Dâvûd, Edeb, 18
“Konuştuğu zaman onun kelimelerini saymak isteyen sayabilirdi.”
6-Bilgiçlik taslama ve kendini başkalarına üstün gösterme niyetiyle yapmacık konuşmalarda bulunmayı veya insanların anlayamadıkları kelimelerle onlara hitap etmeyi şiddetle yasaklamıştır.
Sevgili Peygamberimiz:“Şüphesiz ki Allâh Teâlâ, sığırın otu yerken ağzında evirip çevirdiği gibi, sözü ağzında evirip çevirerek lügat paralayan kimselere buğz eder.” buyurmuştur.
7-Bağırıp çağırmak sûretiyle yüksek sesle konuşulmamalı.
8-İki kişinin, yanlarında bulunan üçüncü kişiyi dışlayarak aralarında fısıldaşmaları yasaklanmıştır.
9-Bir mecliste herhangi bir konu görüşülüyor ise veya cevaplandırılmak üzere bir soru sorulmuşsa, ilk söz hakkı meclisin büyüğüne aittir.
10-İkili ilişkilerde insanı zor duruma sokacak anlamsız sözlerden kaçınmak, dostlukların devamı açısından önemlidir.
“Özür dilemek zorunda kalacağın bir sözü söyleme!” buyurmuştur.
11-Her zaman doğruyu konuşmalı, yalan söz ve yalan haberden kaçınmalıyız.
“Ey îmân edenler! Allâh’tan korkun ve doğru söz söyleyin ki Allâh amellerinizi salih hâle getirsin ve günahlarınızı bağışlasın.”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Unutulmuş Sünnetler~
Espiritual"Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Kim benim sünnetimi ihya ederse beni sevmiş olur. Beni seven de cennette benimle beraber olur" Kapak @-PrisonersBoss a aittir