Trouble at hogwarts

238 22 2
                                    

Albus,

Zoals u geadviseerd had ben ik de leerlingen meer en meer gaan steunen. Tevens ben ik achter de schermen professor Omber aan het tegen werken.
Maar deze week besloot ze hele klassen na te laten blijven, enkel omdat deze volgens haar regels overtraden.
Eerlijk gezegd Albus ben ik ten einde ten raad.
En ik hoop dat je mij en je collega's kunt helpen om ons tegen haar te verzetten, en uiteraard ook vol te houden met haar.
Ik stuur deze brief met mijn patronus mee, want de post kan niet meer omzeild worden.
Ze hebben de spreuken die beveiligde brieven naar de juiste persoon stuurde opgeheven.
Severus melde dat Potter al meer dan eens een poging heeft gedaan om zijn peetvader een veilige brief te sturen, maar dat niet lukt omdat de codes te goed beveiligd zijn.
Ik schrijf deze brief op het hoofdkwartier, voordat ik terug ga naar Zweinstein.
Aangezien u hier niet was.
Ik hoop dat u gelijk heeft, en Dolores aan het einde van het jaar niet langer aanwezig zal zijn.
Werkelijk, ik hoop dat u volgend schooljaar een betere leraar vindt, des noods Sirius.
Tot gauw!
Met Vriendelijke Groet.

M. Anderling.

P.S. De tweeling Fred en George hebben met een zeer waarderend en spectactulair staaltje toverkunst de school verlaten. Zelfs Foppe nam zijhoed voor ze af, met de belofte Dolores haar leven op Zweinstein onaangenaam te maken.
Spreekwoord op Zweinstein: Nog een zo'n les en ik doe ook een Wemel.
Dat lijkt me genoeg voor nu.

Brieven van harry potterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu