"sape call baby tadi?" tanya sofia
"ohh orang bengkel motor. dia datang nak ambik motor" jelas ku.
"so macamana sayang nak balik?" tanya nya lagi.
"sape cakap sayang balik? u stay with me tonight" jawabku. mukanya terkejut.
"what? i already told ur mom" kataku lagi.
"kenapa tak bagitau awal2? sayang tak bawa baju lahh" katanya lagi. mulutnya muncung. aku cium sekilas.
"saja nak bagi suprise hehehe" jawabku. loceng berbunyi. mama dan papa dah balik.
"i buka pintu dulu ye" kataku sebelum meninggalkan sofia di ruang tamu.
...........
"eh cepatnya naik, dah nak tidur ke" tanya papa lepas aku cakap aku nak naik bilik. ye lah dah sejam kot kami tengok tv ramai2 dengan sofia sekali. nak la ada privacy hehe.
"ye papa. goodnight papa. night mama" kataku.
........
"nak tidur terus ke?" tanya sofia bila aku tutup lampu bilik.
"tak penat ke sayang? dah la tadi tolak motor haaa" kataku.
"penat tapi tak mengantuk lagi lah. baru pukul 9" kata sofia. aku ambil keputusan ambil laptop dan buka netflix.
"nak tengok cerita apa?" tanya ku. aku takla minat sangat movie2 ni. kalau aku tengok tu memang ertinya aku dah takda idea nak buat apalah.
"running man jom" cadangnya. aku ikut je.
baru 10 minit tengok dia dah boring. haish sofia sofia.
"i ada plan. tell me everything about you" kata sofia. dia memalingkan badannya menghadap aku. aku meletakkan tangan aku di kepala nya sebagai bantal. tangan ku sebelah lagi menggenggam tangannya.
"hai sayang. my name is adriana. im 15 years old and keputusan pt3 baby keluar bulan depan. baby ialah ketua kelab taekwondo di sekolah sukan dan juga athlete with brain. i have a boyfriend tapi entah apa khabarnya. long time ago, baby seorang yang agak teruk hehe. dulu, baby selalu lepak kat kelab malam tapi tak minum apa2 and never ever smoke sebab pergi kelab malam nak tengok perempuan je. since then im bi. tapi tu dulu. baby dah stop sejak tahun lepas. baby dulu pun selalu gaduh kat sekolah hehe. dulu lah dulu" aku terhenti cerita bila tengok sofia sudah memejam mata.
tidur dah. aku membelai rambutnya. aku sambung cerita dengan suara perlahan.
"one day, baby terjumpa seorang perempuan ni. dulu dia rude dengan baby. tapi bila jumpa lagi, baby pula yang rude dengan dia. nama dia sofia. yes u sayang. day by day, baby makin jatuh cinta dengan sayang. i never felt like this before. loving someone so much. i know everything about u sayang. i admire how strong u are dengan ujian hidup u. baby janji, baby jaga sayang all the time, and anyone who hurt u, disappear. i will always be by urside princess. goodnight sayang" aku mencium dahi nya lembut. jam menunjuk kan pukul 10. aku memejam mata.
seketika kemudian, aku terlelap.
YOU ARE READING
unexpected soulmate
Romancetak pandai buat sgt yg ni. cuma baca la sendiri. kebanyakkan "aku" ialah adrian (ad-ri-yen) . baca atas risiko sendiri. terima kasih kerana sudi membaca