sayang baby

1.5K 21 4
                                    

"dah siapp. jom masak. lapar" kataku sesudah memakai baju. sofia ikut aku ke dapur. sebelum dia dtg lagi aku dah keluarkan ayam. menandakan aku nak masak ayam. nasi pun aku dah masak siap2.

"nak masak apa?" tanya nya. aku pun tak tau juga nak buat apa. tapi sebab lapar, aku sebut je ayam masak merah.

........

"ayam masak merah is doneee" kata sofia. comel je. haish kang lain pula jadi lauk aku. hehe

"jom makan" kataku. jadi pendek cerita, kami makan je lah macam mana org lain makan hehe.

.......

"seat here with me" kataku bila nampak sofia yg sudah basuh pinggan. aku ni rajin, tapi kalau basuh pinggan mangkuk tu, nope. tak minat. tak suka.

sofia duduk tepi aku dan terus peluk aku. rindu la tu nak manja2.

"why sayang?" tanyaku bila perasan sofia dok perati muka aku.

"i love it when u call me sayang, and i call u baby. boleh tak macamni je? tak payah i u. pleaseee" katanya membuat muka comel.

aku memicit pipinya. "under one condition" kataku. aku mengalih muka ku melihat tv.

"sayang mesti terima apa benda baby cakap lepasni. and hear my explaination" sambung ku.

"okay what is it" jawabnya.

"i already have boyfriend, to be honest and im sorry" kataku. memandang mukanya dgn riak serba salah. tapi aneh, dia senyum.

"i already know baby. liya bagitau. saje je i tunggu u bagitau sendiri" katanya. lega. sangat lega. aku tak tau kenapa dia tak marah tapi thats good. biar je lah.

"baby..." kata sofia sambil mengusap pipiku.

"um?"

"touch me, i miss it" YESSS! peluang. aku tutup tv dan terus bawa sofia ke bilik ku.

permainan bermula.

unexpected soulmateWhere stories live. Discover now