switch

959 29 0
                                    

"liya! pass" jerit ku. masa tinggal seminit. bola sampai tepat pda tangan ku.

"goalll!" jeritan team aku menaikkan lagi kegembiraan ku. aku shoot bola dgn kuat di antara kaki gk itu. memang tak dapat la dia tepis.

time up. 34 - 10

kami berjaya melayakkan diri ke final. dan semestinya, sekolah sukan lawan sekolah sukan. ni yang aku nervous ni.

"ian, game start lepas zohor. cg cakap bebas dulu tapi masih kat area stadium. kau nak gi mane?" tanya syu. syu ni salah satu fav player aku. tinggi dan laju. memang macam aku. ceyh.

"aku teman liya solat dulu. nanti aku gi makan. u guys go first" jawabku lemah.

"jom" liya mengajak ku. aku hanya senyum dan menangguk.

............

"aku duduk kat sini je lah" kataku pada liya. aku duduk di sudut surau itu. bukan apa, ada tmpt nak charge phone, baguslah hehe.

"okay tunggu jap. aku solat" kata liya.

aku hanya menunduk main phone. sejak beberapa bulan ni, aku makin tak friendly dan sombong. almaklumlah, kwn dgn laki2 hot ni membuat kan kita acah cool hehe..

"adriana? is that u?" sapa seseorang. aku mengangkat kepala untuk melihat.
'oh shit' aku gelabah. sangkaan aku meleset. sofia is here, and i meet her again.

"hey, its been a while" jawab ku ringkas. sofia sopan semacam. bukan sebelum ni dia ignore aku ke? dan bukan sebelum aku yg sopan ke? kitaorang tertukar ke apa haha..

"can i sit here" tanya nya
"sure" balas ku sambil bermain phone. aku perasan sesuatu. sofia dari tadi memegang kaki nya. dan aku nampak kaki nya merah.

"whats wrong" tanya ku. aku control reaksi wajah ku agar tidak kelihatan simpati.

"jatuh tadi" jawabnya. mata nya memandang tepat mataku.

'ahh what a beautiful eyes' aku cepat2 sedarkan diri dan mengambil beg aku.

sofia pov

ian mengeluarkan minyak urut dan bandage dari beg nya. perlahan2 dia meletakkan kaki aku di atas pahanya.

"kalau sakit bagitau, jgn jerit" katanya. lembut saja tangannya mengurut kaki ku. entah kenapa, sentuhan nya membuat kaki ku terus okay hehe.

"eh sofia" sapa liya. aku menghulurkan tgn untuk bersalam. kelihatan adrian sudah memasang bandage di kakiku.

"bila awak okay, bagi balik bandage tu. jangan ambil" balasnya sebelum bergerak keluar bersama liya.

'kenapa dari dulu kau attractive ian'

.............

"pip pippppp, captain dtggg" kata liya. aku menjeling pdanya dan dibalas dgn jeliran lidah.

"so far, im very proud of you. kamu bawa game smooth dan clean. i believe kita boleh menang" kata cg reza. cg reza ni convert dri chinese. tu yang dia dok cakap english.

aku senyum pada cg reza sebelum melihat rakan seperjuangan ku

"may we win the last game" aku mengangkat gelas di depan mataku dan diikuti rakan2 ku.

............

final game bermula.

kami mengambil posisi masing2 dan bola dipegang oleh aku.
'fuh, we can do this' aku cuba menenangkan diri sendiri

" go adrianaaa!" aku menoleh. sofia menyokong ku dri seat penonton. dia tertunduk malu bila dia mendapati all eyes on her.

aku melambaikan tgn padanya tanda terima kasih.

PRITTTTTT! permainan bermula.

..............

"tahniah ian" aku menoleh. sofia lagi. dia mengucapkan tahniah kerana kami memenangi game akhir itu.

"thanks" jawabku ringkas.

"jom gambar" kata liya pada kami berdua. kami bersetuju dan mengambil gambar bersama2. pada hari itu juga, aku meminta no telefon sofia.

'nak mengorat la kot' - sofia

unexpected soulmateWhere stories live. Discover now