🔹جلسه چهارم: پسوندهای اسمی🔹

504 118 183
                                    

کونیچیوا میناسان!
و اینک جلسه چهارم!

اگه خیلی از خوندن چپترای قبلی میگذره و حس میکنید فراموششون کردید برگردید و یک‌دور دوره‌شون کنید!
نذارید درس‌هاتون رو هم تلنبار شن
آفرین بیبی‌های حرف گوش کن.

چپتر امروز یکم کوتاه اما به‌شدت کاربردیه!
ژاپنیا در حد مرگ به پسوندهای اسمی اهمیت میدن.
یعنی شما یکی رو بدون پسوند صدا کنید انگار تف کردید رو صورتش ... نه تا این حد ولی خواستم عمق مطلب رو بهتون برسونم.

 نه تا این حد ولی خواستم عمق مطلب رو بهتون برسونم

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

اولین پسوندی که یادتون میدم و خیلی کیوته پسوند:

Chan
چان

هست. چان تقریبا همون جان خودمونه! به هر اسمی می‌چسبه. شما میتونید به موجودات ناز, اعضای خانوادتون, دوستاتون, معشوقه و افراد کوچک‌تر از خودتون این پسوند رو بدید.

یا هر وقت خواستید اِند صمیمیتتون با طرف رو نشون بدید اون رو به اسم کوچیک و با پسوند چان صدا میزنید.
اونوقت اینجا به ثانیه نکشیده از نازنین تبدیل به نازی و از محمد صدرا تبدیل به ممدصدی میشی :))
بگذریم

مثل: نِه چان که میشه خواهرجان

تینا چان ، فاطمه چان و مهسا چان و ساجده چان

به فامیلی طرف چان نچسبونید که یجور بی‌احترامیه نپرسید چرا ( ̄◇ ̄;)

پسوند بعدی:

San
سان

سان به معنی آقا/خانم
شما به پدرمادرتون و افرادی که ازتون بزرگترن و یا حتی هم سن و سالایی که ممکنه زیاد باهاشون صمیمی نباشید این پسوند رو میدید.

(مورد داشتیم به مغازه‌ها مثل کتابفروشی هم این پسوند رو دادن ولی از اون‌جایی که قرار نیست وارد این بازی کثیف شیم لازم نیست این اطلاعات رو بهتون بدم )

مثل: زی سان، دازای سان، ترابل سان و جعفری سان

یکی دیگه از پسوندای کاربردی

Kun
کون

میباشد! نیشت رو هم ببند فرزندم
کون پسوندیه که بیشتر برای پسرای جوونتر استفاده میشه و به همکلاسی‌های پسر هم میشه گفت.
خب فکر نکنم اونجور بتونه تو فرهنگ ما جا بیفته که طرف فکر نکنه داریم فحشش میدیم!

مثال: ارن کون, علی کون , ممد کون و اصغری کون
اگه انیمه sao رو دیده باشید با کیریتو کون حتما خیلی زخم شدید (ᴖ◡ᴖ)

مثال: ارن کون, علی کون , ممد کون و اصغری کوناگه انیمه sao رو دیده باشید با کیریتو کون حتما خیلی زخم شدید (ᴖ◡ᴖ)

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

بریم سراغ پسوند بعدی:

Sama
ساما

ساما و دونو هردوشون به معنی حضرت هستند. به افرادی که مقامشون بسی از شما بالاتره این پسوندها رو میدن. مثل خدا و شاهزاده و پادشاه

هیمه ساما = شاهدخت
کامی ساما = خداوند
اُ ساما = والا مقام یا پادشاه

این سه تا کلمه رو در حد مرگ تو انیمه‌ها می‌شنوید و اگه دوست داشتید به‌خاطر بسپارید.

پسوند بعدی:

Senpai
سنپای

تو مدرسه و هرجایی مثل سرکار که یه سال بالایی یا کسی که تجربه ببشتری از شما داره رو, سنپای صدا میزنیم. در مقابل سنپای , کوهای به معنی سال پایینی قرار داره.
(معلما و استادای رزمی و دکترا سنپای نیستن بلکه بهشون sensei یا سنسی میگیم)

من نیز اگه خدا بخواد یجورایی سنسی حساب میشم
<(‾︶‾)>

مثل: سمیعی سنسی, نازنین سنسی

همین دیگه
کلاس همین‌جا تمومه
امیدوارم مفید واقع شده باشه :))
دوستاتون رو با پسوند صدا بزنید تا براتون جا بیفته
ووت بدید
کامنتم بذارید💞
ماتا نِه

همین دیگهکلاس همین‌جا تمومهامیدوارم مفید واقع شده باشه :))دوستاتون رو با پسوند صدا بزنید تا براتون جا بیفتهووت بدیدکامنتم بذارید💞ماتا نِه

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
𝖧𝗈𝗐 𝖳𝗈 𝖲𝗉𝖾𝖺𝗄 𝖩𝖺𝗉𝖺𝗇𝖾𝗌𝖾Donde viven las historias. Descúbrelo ahora