Whiterun çok büyük bir şehir olmamasına rağmen, skyrım ın bir çok kahramanlık, efsane ve hikayelerine ev sahipliği yaparak ün salmıştır. Whiterun ilk olarak river jake adında ünlü bir kaptan tarafından gemisini whiterun'un bulunduğu yere ters cevirerek koyduktan sonra gemiyi bir han gibi kullanması ile kurulmaya başlamıştır. Jake'in mürettebatı asırlar boyu buraya ev sahipliği yapmıştır. Isimleri companion lar olarak bilinir.
Kral dragonborn un şerefine sarayda bir şenlik düzenledi. Dragonborn yeni ünvanı hakkında bilgi sahibi değildi. Bu onu büyük bir merak kuyusuna sürükledi. Iola dragonborn a ilk geldiği andan beri farklı bir ilgi duymuştu. Şimdi onu dahada çok merak etmeye başladı. Savaş lordlarının bitmek tükenmek bilmeyen savaş maceralarının anlatıldığı yerden uzaklaşıp dragonborn un oturduğu masaya yöneldi. Yalnız olması iolanın aklında ki soru işaretleri ne ışık tutabilmesi için bir fırsattı. Iola;" Eee saygı değer dragonborn? Kendinden hiç bahsetmedin nerelisin? Nerden geliyorsun?" Dragonborn bu sorulara karşın iolanın bakışlarını fekrar ederek ona baktı ve;" Bu soruları bende kendime soruyorum. Yeni aldığım şu ünvan hakkında tek bir fikrim bile yok hatta." Iola gülümseyerek; " Aslına bakarsan benimde hiçbir fikrim yok. Seninle ilgili anlatilanlar sadece dogu kulesinde olan şeylerdi. Ejderhaları öldüre bilmen ve onların gücünü alman.Fakat ikimizide aydınlatacak bir yer biliyorum. Companion ların lideri ostar oldukça bilge bir adamdır. " 'companion' isimi dragonborn a yabancı gelmedi. Evet bu whiterun yolculuğunda karşılaşıp bir devi birlikte öldürdük leri gruptu. Jorvaskrr a doğru yola çıktıklarında whiterun sakinleri kahramanların ın etrafında fısıldaşarak kimi ise "Yaşasın dragonborn! " diye bağırarak onun burada olmasından şeref duyduklarını belli ediyorlardı. Nede olsa gelecekteki karanlık günlerden onları kurtaracak olan kişinin o olduğuna inanıyorlar dı. Sonunda jorvaskrr a vardıklarında kapıda bulunan companion savaşçı larından biri iola ya selam verdi. Öbürü ise ;" Oo! Hoşgeldin iola. Seni burada görmeyi neye borcluyuz?" Iola;" Dragonborn'a" dedi. Savaşçı ;" Oh yanındaki o olmalı. Gelin lider ostar da sizi bekliyordu." Iceri girdikleride dragonborn buranın bir handan çok toplantı salonuna benzediğini farketti. Han a benzeyen tek yani içki ve müziğin olmasıydı. Savaşçı masaların oldugu yerden sağa dönerek Aşşağı doğru inen merdivenleri isaretledi. Dragonborn onca sorunun verdiği hazla hemen Aşşağı indi. Kapıyı açan savaşçı içerideki efendisine;"Efendim beklediğiniz gibi geldi." Ostar;"Sonunda.. buradasın dragonborn. Şu anda binlerce soru ile buraya geldiğini hatta kim olduğunu bile bilmediğini biliyorum. Bu yüzden rahat ol ve gel otur." Dragonborn sanki içini okuyan bu yaşlı adama bir süre şaşkınlıkla baktiktan sonra dediğini yaparak masanın yanındaki sandalyeye oturdu. Ostar dragonbornun hiç soru sormasına müsade etmeden ; " Evet dragonborn içinden neler geçtiğini tahmin edebiliyorum. Çünkü sen ilk dragonborn değilsin. Senden önceleri de oldu. Ama hepsi uzun yillar önceydi bu yüzden efsane ve masal olup gittiler. Greybeards lar Alduin in tekrar doğması üzerine seni çağırmış olmalılar. Kim olduğunu bilmemen doğal sen savaşçı cennetinin liderlerinden birisin dragonborn greybeardslar seni çağırmak icin sovengarde için dualar edip ainler yaparlar. Insan formunda dünyaya düştüğünde ise hiçbir şey hatırlamaman çok doğal. Gücünün bile farkında olmadığına eminim.Benim sana söyleye bileceklerim bu kadar. Biran önce Throat of the world e gidip high throat daki greybeardsları görmelisin." Iola;" ama ostar skyrım ın en güçlü savaşçıları bile oraya gidip dönemedi." Ostar"; Evet bikiyorum iola fakat bahsettiğimiz skyrım ın değil sovengarde nın en büyük savaşçısından söz ediyoruz. "
Saraya doğru geri döndüklerinde dragonborn ostarın söylediklerini düşündü. Gerçektende okadar güçlüdümüydü?
Saraya vardıklarında şölen bitmiş kalabalık dağılmış tı. Iola yaşlı ostarın söylediklerini krala iletmek için taht odasına doğru yöneldi. Krala ostarın söylediği herseyi ve dragonborn'un high throath a greybeardslar ı görmeye gitmesi gerektiğini anlattı. Bu anlatilanlar üzerine kral;"kesinlikle ostar haklı. Dragonborn throat of the world a gidip greybeardsları görmeli. Iola sende hazırlan, dragonborn ile birlikte gidiyorsun." Dedi. Bu habere iola hem dragonborn ile birlikte olacağı için sevinmis hemde sadık olduğu kralın dan ayrılacağı için üzülmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ejder doğan (Dragonborn)
FantasySkyrım'ın eşsiz sihirli atmosferine dragonborn ile birlikte macera dolu bir serüvene katılın.