Windhelm tanrılar şehridir. Bulunduğu yer Skyrım'ın en soğuk yerlerinden biri olan eastmarch dı. Fakat içeriye girildiği andan itibaren kalabalığın etkisiyle soğuk hissedilmezdi. Windhelm skyrım ın ilk büyük kralı olan odin tarafından yaptırılmıştır. Sovengarde savaşları burayı okadar çok beğenmişlerki sovengarde dan büyük ve ihtişamlı bir heykeli windhelm in ortasına indirip odin i ödüllendirdiler. Efsanelere göre Odin ilk dragonborn a ev sahipliği yapmıştır ve alduin e karşı verilen savaşta odin kahramanca ölmüş bunun sonucunda onunda ruhu sovengarde a alınarak şereflendirilmiştir.
Eastmarch ın soğuk ve bitmek bilmeyen kar fırtınaları arasında süren yolculuğun ardından dragonborn ve savaşçıları windhelm'in ihtişamlı görünüşü ile karşılaştılar. Dragonborn windhelm'i gördüğü anda büyülendi. Stormcloak ların neden bu şehri canları pahasına koruduğuna anlam verdi. Windhelm'in devasa kapıları kahramanlarına ve ona eşlik eden savaşçı larına açıldı. İçeri girdiklerinde karşılarında duran büyük sovengarde heykeli onlara kutsal bir şehire girdiklerinin mesajıydı. Kim bilir alduin bu yüzden Skyrım'da onca şehir varken ilk burayı hedef almıştır. Windhelm halkı sevinç liydi. Stormcloak askerleri ise kılıç larını kalkan ların a vurarak sevinç gösterileri yapıyorlardı. Kahramanlar stormcloak askerlerinin bulundugu garnizona giderken dragonborn ulfric stormcloak ve diğerleri saraya doğru gittiler. Sarayda onları karşılayan windhelm soylularının fısıldaşmalarından dragonborn hakkında konuştukları az çok duyuluyordu. Direk olarak savaş taktiklerinin tartışıldığı odaya doğru gittiler. Stonebreaker onları karşıladı; " Bu ne büyük bir onur. Dragonborn hosgeldin. " stormcloak ;" Hiç zaman kaybetmeden harita üzerinde detayları gözden geçirmeliyiz." Stonebreaker; " Kesinlikle efendim yolculuğunuz sırasında alduin adlı ejderhanın guilden kalesi yakınlarında görüldüğü haberini aldık. Neyseki başka birşeyin peşinde olsa gerek guilden kalesine yaklaşmamış bile." Stormcloak; " Bukadar yaklaşması bile tehlikeli. " Dragonborn; " guilden kalesi buraya ne kadar uzaklık ta?" Stonebreaker; " Kuzeyde bir günlük yol mesafesinde tabi bir ejderha yı sayarsak bir iki saat. Ayrica guilden kalesi bize diğer köy ve kalelerden en yakın olanı. " stormcloak; " Bu onun etrafı kolaçan ettiğinin işareti. Yakında saldırması yakındır. " Stonebreaker; " Evet efendim ve muhtemelen ilk olarak guilden kalesine saldırarak başlayacak. Giran kalesini bile 30 dakikada yok ettiğine bakarak guilden kalesini çok kısa bir sürede yok edecektir. " Dragonborn haritada giran kalesinin bulunduğu konuma dikkatlice bakarak ;" Bu bölgede başka gözlem kulesi yada köy varmı? " stonebreaker; " 2 Gözlem kulesi vardı fakat birtanesi yerle bir oldu diğerinde ise askerimiz kalmadı. " Dragonborn ulfric e dönerek; " Windhelmde kalan bütün askerlerini yaşlıları kadın ve çocukları guilden kalesine gönder bizde savaşçılar ve seninle beraber burada kalalım. Suvarilerinden bir kaçı ile büyücülerin i giran yakınında kalan son gözlem kulesine gönder. " Ulfric büyük bir şaşkınlıkla; " Bu intihar olur son kalan askerlerimi ve mahsum insanları o kaleye göndererek ölümün kucağına bırakmam. Büyücü ve suvarilerime en ihtiyacım olan zamanlarda onları o gözlem kulesine.." diye devam ederken gözleri açıldı. Dragonborn un gulumsemesi ile durumu daha iyi anladı. Dragonborn; " Şu anda düşündüklerimi anladığına inanıyorum. Alduin guilden kalesine kendini göstererek oraya saldiracağı yalan mesajını verdi. Fakat o daha ters düşen giran kalesini çoktan yok edip yolunu hazırlamış bile. Bizde onun numarasını kabul etmiş gibi askerleri oraya göndereceğiz. Yaşlı ve cocuklar orada güvende olurlar. O gözlem kulesi ise büyücüler tarafından tuzaklanırsa alduin oradan geçtiği anda buraya yaralı bir şekilde gelmiş olur. Hem alduin in tek başına geleceğide şüpheli. " Stonebreaker; " sovengarde! Sen bir dahisin." Stormcloak; " Evet general onu duydun hemen askerleri hazırla guilden e gidiyorlar." Stonebreaker; Emredersiniz efendim" diyerek odadan ayrıldı. Stonebreaker ın odadan çıktığını gören iola ve ymir konuşmaların bittiğini anlayıp odaya gittiler. Peşleri sıra rolaf ta girdi. Ulfric stormcloak; " Rolaf sen giran a gidecek olan süvari ve büyücülere eşlik edeceksin. " Rolaf; " Ama efendim orası tamamen bertaraf edildi." Stormcloak; " Evet onları alarak orada kalan son gözlemci kulesine gideceksiniz. Oraya havadan büyülü tuzaklar kurup alduin i görür görmez hızlı bir şekilde windhelm'e geri Döneceksin inz." Rolaf planı az çok aklında canlandıra bilmiş ti az önce generalin neden yaşlı ve çocukları guilden kalesine götürmek için hazırlandığını anladı. " Emredersiniz Kralım " dedi ve çıktı. Dragonborn ymir e dönerek; " Ymir sen usta bir Okçu sun bu yüzden okcuları surlara senin konuçlandırmanı istiyorum. Ve iola sen kesinlikle saraydan çıkmayacaksın ve buradaki muhafızlar ı komuta edeceksin. " ymir ;" Benim için bir onurdur diyerek odadan çıktı. stormcloak Son emirlerini vermek için garnizonda kalacak olan az bir Okçu ve askerinin yanına gitti. Iola; " Neden beni saraya kapatıyorsun?" Dragonborn; " Henüz yaraların iyileşmiş sayılmaz seni meydana alarak riske sokamam. " Iola; " Bende seni o savaş meydanında yalnız bırakmam. " Ikiside geçen bu dialogda birbirlerine olan alakasını anladılar. Dragonborn;"Senin meydanda olman aklımın sende kalmasına neden olur. Bu durumda nasıl alduin e odaklana bilirim?" Yanına yaklaşarak devam etti;" benim için değerli sin iola ve sana birsey olmasını kaldıramam." Dedi ve dudaklarına yaklaştı. Bu iola için çok yabancı bir durumdu fakat kadın duyguları onu olduğu yerde bırakı verdi. Kendini dragonborn un kollarına bıraktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ejder doğan (Dragonborn)
FantasíaSkyrım'ın eşsiz sihirli atmosferine dragonborn ile birlikte macera dolu bir serüvene katılın.