Gaten položil telefon na stůl a zeptal se. ,, Tak co budeme dělat? " ,, To nevím. " Řekla Erika. ,, Co kdyby jsme šli ven? " Napadlo Finna. ,, Tak jo!" Všichni vztali od stolu a běželi ven. Venku bylo počasí tak akorát. Nebyla ani zima ani vedro. Všichni si stoupli do kroužku. Jen tak stáli a mlčeli. ,, Tak co teda budeme dělat?" Ptala se nedočkavě Erika. ,, Já nevím tak něco vymysli." Řekl otráveně Finn a otočil se k nám zády. Gaten šel za ním.
,, Co se děje? Jsi nějaký smutný." řekl.
Finn mlčel. Mezi tím Caleb a Erika odešli dolů do zahrady něco vymyslet.
A pak Finn řekl.
,, Docela mě naštvalo, že nás Steve nedal všechny spolu. " Gaten na něj nechápavě koukal. ,, Ale on s tím nic udělat nemohl a ty to víš. " Řekl Gaten vážně.
,, Prostě mě to celé jen štve. Dneska jsme mohli jít třeba všichni ven, kdyby nebyla ta karanténa. " Řekl Finn a kopl do kamene. ,, Tak si zase večer zavoláme, ale teď to nekaž a pojď se s námi bavit. " Řekl Gaten. Chytl Finna za ruku a táhnul ho dolů za ostatními. ,, No konečně jste tady. " Řekla Erika. ,, Už jsme něco vymysleli." Řekl Caleb
,, A co? " Ptal se Gaten. ,, Budeme vyrábět houpačku! " Vykřikla Erika.
,, Houpačku?" Ušklíbl se Finn.
,, Ve sklepě je hodně dřeva a spousta dalších věcí. Tak nás napadlo z toho něco vyrobit." Řekl Caleb.
,, Dobře, tak jdeme na to."
Gaten a Caleb přinesli ze sklepa dřevo a šlo se řezat. ,, Potřebovali uříznout jedno prkno, do kterého se provrtají čtyři díry. Pak se na to připevní provazy a pověsí se to na houpačku.
,, Gaten a Caleb si dali kus dřeva do svěráku a společně řezali pilou. Pak do toho Finn vyvrtal díry a Erika s Calebem to obrousili. Finn už měl dobrou náladu. Broušení trvalo nejdéle. Po obroušení každý navlékl jeden provaz a na konci udělal uzel. Nakonec Gaten s Finnem vylezli na strom a houpačku přivázali.
,, Tak to pojď vyzkoušet Eriko. " Řekl Gaten
,, Co? Proč já?" Ptala se Erika.
,, Jsi z nás nejmladší, a nejlehčí. " Řekl Gaten
,, Co když jste to neuvázali dostatečně pevně?" Řekla Erika. Dál už nikdo nic neříkal a Erika si opatrně začala sedat na houpačku. Nakonec si dosedla. Zkontroloval pevnost a zhoupla se.
,, To je hustý! " Říkala Erika a houpala se čím dál tím víc.
,, Hale Eriko, nevím jestli je to až tak pevné. " Řekl Caleb. Erika ho ale neposlouchala a houpala se dál. Pak přišla Anička. ,, Co to tu děláte? Ptala se. ,, Udělali jsme si houpačku. " Řekl Finn. ,, Dobře, tak pak pojďte na svačinu, a buďte opatrní. " Řekla Anička a odešla zpátky do chaty. Jen jsme se zasmáli a šli hned za Aničkou.
Udělala nám chleby s máslem a šunkou. Když to snědli sedli si na gauč a pustili si nějaký film.
ČTEŠ
stranger things v karanténě
HorreurVrátili jsme se s chůvou stevem z dovolené v Itálii. Ale u hranic nám něco oznámili. Musíme teď všichni zůstat na 14 dní v karanténě. Nemůžeme prostě odjet domů, aby jsme neohrozili ostatní členy rodiny. Nabídnou nám dvě místa, kde karanténu můžeme...