"udah bangun wahai manusia durjana!bangun !"
"eh makcik, pretty tgh mimpi indahlah"
"ya udah pergi sklh!"
lantas aku bangun untuk bersiap siap ke sklh.
.
.
"lalalalaallaalala"lagu kegemaran ku aku nyanyikan setiap kali mahu ke sklh
"laallalalalalalalalalalalalalalala"
nyanyian terhernti seketika apabila terlihat yeonjun di hadapan mata.
Apesal lah nk pergi sklh ja terserempak dgn human ni.
Aku hanya mengikuti yeonjun dari blkng.
Acctualy tak ikut pun cuma sama jln.Langkah Aku terhenti seketika apabila yeonjun berhenti untuk mengikat tali kasut.
Aku memotong kedudukan dia.(kehadapanlah)
"Eh betina !"kata yeonjun dari blkng.
Aku tau Aku betina tapi tak perlulh panggil Aku betina Aku ade name lh!
"Oi pretty!"tegur ryujin
Aku memandang blkng.why ?sbb Aku pretty ,skssksks.
"Ape?"
"Baju kau"
"Knp?"
"baju kau, koyak"
"hah mne ii"
"blkng"
"tak pe lah Aku cover"
Urgh hari memalukan dh lh dkt blkng ade yeonjun!terdedah sikit bahagian blkng Aku. Sikit ja. [dkt bahagian tulang blkng tu, tapi sikit ja, ecece, nk bagi readers paham ja]Hadeh sampai ke kelas die cover blkng. Aku ke tempat duduk Aku. Blkng Aku ditutupi beg.
"Weyh tadi Aku nmpk blkng kau koyak Aku dh panggil kau Buat ii tak dgr" Kata yeounjun seolah olah lelaki miang.
Pergh berani siaa dia ckp. Malu lh Aku."oke" jwb ku Ringkas.
"rilek arh tak pyh malu tak menarik pun"
Argh giler.
Aku membiarkan yeonjun sendirian. Ya Aku malu..
Aku melawat soobin yg berada di blkng bersebelahan taehyun.
"Weyh min ji blkng kau!" tegur beomgyu di blkng Aku.
Hadeh aku terlupa plk pasal blkng Aku ni, huargh malu arg, ambik baldi arg tutup muka arg."uwu mengoda."kata beomgyu.
Taguna kau beomgyu!maluh siaa. Argrrr nk ambik baldi AR tutup muka arg. Aku duduk di satu kerusi, tah dari mne tah kerusi tu dtg." beomgyu kau ni! Tabblemate ksayangan Aku ni kau ckp macam tu pahal siaa"uwu soobin yg blur tiber jadi maskulin.
"eh salah eh"
"eh salah eh, asal kau yg lindung die bukan boyfriend die?"
Taehyun yg rase bersalah tunduk ke bawah.
"eh kau ni kan!" yeonjun memarahi beomgyu lalu menutup blkng ku menggunakan lain. Tah mne tah die dapat pinjam makcik kantin kot.
Aku bangun mengikut yeonjun ke arah tempat Aku.
"kau Okey?" tnye yeonjun dgn penuh maskulin.
"hah Aku oke ja ape yg tak oke"
Bertukar kembali ke yeonjun yg Aku kenal.
"okelah fine"
Pelik mcm mne baju Aku bleh koyak? Mcm pedang punye kesan siaa.
Dan tetiba cikgu jeon masuk.
"Bangun beri hormat!"kata heuningkai selaku ketua kelas.
Semua bangun Aku je tak bangun.cikgu jeon tak nmpk pun.eleh ade sbb bukan suka ii.
Aduh !argh sakit perut siaa.
Argh muka Aku berkerut,menahan kesakitan.
"Kau knp muke mcm beruk ja"
Diam ah sayitan Aku senggugut ni!.
"Dh lh min ji tak pyh buat muke hodoh tu lagi"
Diam lh bgg!malas Aku nk lyn kau!
"Nh lh min ji tak pyh buat muke hodoh tu dh nh ambik bubble gum"
Seketul bubblegum pink di hulur.aku mengambil bubblegum tersebut.
Kali pertama die bagi Aku bubblegum sepanjang Aku berkawan dgn die.
Sejarah tercipta.yeonjun memberi seekor manusia bubblegum yg belum dikunyah.
"Cikgu!"
"Ye saya yg kacak di sini,mengapa?"
"Sayya tak nk belajar,k sekian"kata soobin lalu meletakkan kepala atas meja(mcm yg dkt kelas ttu,bile anda ngantuk tu)
Uwu kuajar nye.
"Baiklah semua sila bangun Kita belajar di tempat luas Dan lapang supaya semua bleh tidur Lena"kata cikgu jeon semacam.
Aku bangun,hoodie yuna Aku pinjam.aku memakai hoodie berwarna hitam yuna punya untuk menutup kuyak .
Semua bangun mengikut cikgu jeon.
Mcm tau ja nk pergi mana ni.
Padang?
Keluar ni.ye lah tu!aish!uwu senggugut dh hilg.
Setibanya distinasi yg dituju cikgu jeon,semua terkejut.aku tak terkejut pun dh bleh agak dh.
"Oke skrg bleh baring mcm jemur ikan masin."kata cikgu jeon.
"Cikgu jom Kita langkau bab 10 terus sayya dh phm sgt yg lain tu bab 10 ja blur lagi"
Kata soobin
Lantas cikgu jeon membawa Kami ke kelas semula.
Perjalanan ke kelas sungguh Indah apabila crush Aku lalu.muncul lah rase nk peluk dia.tetapi sygnya die dh berpunya.i try move on ,but I kennot.huwargh.
Pandagan itu tercemar apabila beomgyu menegur crush Aku .kacau Aku nk feel aja.
K,babai.jumpa bab 6 pulak
YOU ARE READING
[C] Bubble Gum ||Choi Yeonjun
FanfictionCOMPLETE Choi yeonjun "untuk bubblegum tu Aku sanggup jadi boyfriend kau" Warning Penulisan yang aneh