"WEH BUTANG TERBANG! AKU ULANG BUTANG TERBANG!"
Sekarang mereka berada di MNET untuk merakam satu variety show. Tetapi sebab diorang bangun lewat, kelam kabut jadinya dekat dalam fitting room(?)
"JAHIT BALIK AH WOOYOUNG!" Marah Seonghwa. Jarum jahit diberikan kepada Wooyoung.
"HAHAHAHHAHAHA GEMOK!" Ejek Jongho yang sedang bersolek. Stylist mereka pun dah pening mendengar karenah mereka.
"SAPE PEGI GANTUNG SELUAR AKU TINGGI SANGAT NI!" Hongjoong melompat untuk mencapai seluarnya tetapi gagal.
"Nah" Mingi mencapai seluar itu untuk Hongjoong.
"Thanks. Nanti aku lanje kepci" dia terus berlari ke bilik persalinan untuk menukar baju.
Setelah 15 minit berperang dengan pakaian dan mekap, mereka sudah bersedia untuk menghadiri variety show itu.
"SELAMAT DATANG KE RANCANGAN"
"MINGGU"
"Idol!" Ketiga-tiga MC itu bersuara. Ateez tersenyum dan menepuk tangan. Ada juga yang bersorak.
"Kami MC anda saya Park Jaehwan"
"Saya Lucas"
"Dan saya Lee Taemin" ketiga-tiga MC melambai diiringi sorakan dan tepukan dari Ateez.
"WOOOOOOO"
"So harini kita bersama kumpulan Ateez. Sila perkenalkan diri anda"
"Dul! Set! 8 Makes one team. Annyeonghaseyo ATEEZ IMIDA. WOOOOOOOOOOOO" Mereka menari seperti belon di kedai tayar. Tahukan? Tipu kalau tak penah nampak
"Wow bersemangat eh korang semua ni"
"Mestilah" jawab Mingi dengan swagnya.
"So,harini korang akan main game dan akan ada tetamu istimewa yang akan masuk sekejap lagi" terang Lucas.
"Tetamu?"
"Jajang! Masuklah semua!"
"ANYEONG!!!" Junhee dan Junhun berlari masuk ke dalam studio. Taehee pula bergaya seperti nak pergi red carpet. Daehan dan Minyun berjalan bersama sambil berpegang tangan.
"Sekarang korang semua akan main satu game untuk pilih patner"
Skip...
"FUH PENAT YA ALLAH"
"Lah islam ke?" Yunho menjeling Mingi.
"ADOI" Seonghwa memukul kepala Mingi. Hah padan muka kan dah kena setepek.
"Oppa! Tengok ni" Junhee menunjukkan lukisannya kepada Yeosang.
"Ini Junhee kata lukisan?" Yeosang mahu ketawa tetapi dia terpandang San yang membuat muka ketat.
"Apa?"
"OPPA NI JAHAT" Junhee terus berlari meninggalkan Yeosang.
"Apa salah aku?"
"Kau ni Yeosang, dia tu budak lagikan" tegur Hongjoong.
"Ayokk kau buat Junhee nangis" Mingi mencelah. Yeosang menjeling Mingi dan berlari naik ke atas.
"WEH GEMPA BUMI WEH" Wooyoung berlari ke depan dan belakang.
"Bukan gempa bumilah tapi si Yeosang tu duk hentak tangga" kata Yunho. Wooyoung berhenti berlari dan ketawa.
"YEOSANG GEMOK HAHAHAHAH-ADOI!" Sedang enak dia ketawa, seketul selipar menampar mukanya yang mulus itu.
"Bulleyes" Yeosang tersenyum sinis dari atas tangga. Dia terus berjalan masuk ke biliknya.
Yunho yang sedang menikmati bihun goreng terkejut melihat Junhee bermuka ketat di sebelahnya.
"Kenapa ni Junhee?" Junhee masih diam dan memuncungkan bibir.
"Junhee tengok tu, buwong puyoh" Yunho cuba membuat lawak untuk menceriakan Junhee.
Krik krik krik
"Oppa" air mata Junhee mula turun dengan deras. Yunho panik tak tahu nak buat apa.
"Eh eh tahulah lawak buwong puyoh tu tak best. Janganlah nangis Junhee" dia menepuk belakang Junhee dengan lembut.
"Pehal ni?" Seonghwa muncul dibelakang Yunho.
"Tak tahulah sape yang buat Junhee ni nangis. Tadi aku buat lawak buwong puyoh je"
"Sumpah Naim Daniel,aku tak nak dengar lawak burung puyuh tu" Seonghwa mendukung Junhee untuk dibawa naik atas.
"Biar aku tidurkan Junhee. Kau sambung ah makan" Yunho mengganguk. Yelah,apa lagi dia nak buat selain mengangguk, berguling?
"SAN SAN SAN"
"Kenapa Wooyoung?"
Wooyoung berguling di hadapan San acah macam ejen rahsia.
"Aku ada gosip"
"Kau ni buat dosa je tau"
"Alah gosip ni panas woi"
"Pe dia?" Tadi kata buat dosa last last dia pun join...hah claimlah suami anda ni
"Hongjoong hyung..."
"Haah"
"Bogel time mandi HAHAHAHAHHAHAHAHA"
PAK! Belakang kepala Wooyoung dipukul oleh San. Tadi muka dah kena selipa sekarang tangan mulus San pulak.
"SAKITLAH"
"TAK HABIS HABIS DENGAN LAWAK KERING KAU" San meninggalkan Wooyoung untuk ke tandas. Hatinya masih berapi kerana lawak kering Wooyoung tadi.
Bunyi dari tingkat atas mengejutkan semua orang. San yang ingin ke tandas juga terhenti langkah.
"Pehal tu?" Mereka semua bergegas ke atas untuk melihat keadaan yang lain.
"OPPA!" Yunho mendukung Taehee yang ketakutan. Junhun,Daehan dan Minyun dengan laju menyorok di belakang San dan Mingi.
"Seonghwa hyung?!"
"TELEFON AMBULANS SEKARANG JUGAK! YEOSANG DAH KENA PATUK DENGAN ULAR!"
"ULAR?!"
YOU ARE READING
ATEEZSITTER(On-going)
HumorApabila Ateez kena jadi babysitter kepada lima orang budak yang berlainan perangai. Adakah mereka akan OK? Atau K.O? Start:16 June 2020 End:...entah bila