19. - SURPRISE! - 🤭

159 12 12
                                    

- 1 bulan selepas kejadian -

Pasal Kes Haziq dan Dato' Ilham, orang yang bersubahat semua tengah disoal siasat. Dato' Jeffry juga antara orang yang disoal dan tiada sebarang bukti yang mengesahkan yang dia juga terbabit jadi Dato' Jeffry selamat dengan bantuan Jin dan Yoongi.

Dekat University macam biasa diorang masuk kelas dan sekarang hubungan diorang semua dah baik macam dulu. Semalam Bangtan baru habis edit Video diorang dekat Genting dan akhirnya upload video tu dekat Youtube. Naik terus views diorang dan makin bertambah followers dan subscribers. 

Persoalan tentang tunang Yoongi menjadi issue panas satu Malaysia dan ada juga article yang mengularkan pasal soalan tersebut. Ramai juga peminat Bangtan dan The Queen yang dah start membuat fanclub ship yang diorang suka.

- Hostel -

Hery: Woi!

Tae: Apehal?

Hery: Apo bende trending ni? Kau tak cakap pon kau collab dengan The Queen eh... aku minat nak mampos diorang huhuhuhu.

Tae: *muka judging* Kenapa nak kene bagi tahu kau?

Hery: Ini lah kawan!

Jimin: Bising ahh kau... *scroll Twitter* What the hell?! *jerit* *jatuh katil*

Jungkook: *tengah mesej Eun* Apa masalah kau ni Jimin?

Hery: Nak tengok! Nak tengok! *pergi dekat Jimin*

Tae: Send kat aku. *cakap kat Jimin*

Jimin: Tengok ni weihh... *gelak tak ingat dunia* Kena bagi tahu Mama dengan Papa ni. HAHAHA!

Hery: Famous abang kau, hahaha.

Jungkook: Okay, now aku curious. Apehal? Nak tahu jugak...

Tae: Habis meletup notification social media kita.

- Dalam bilik lagi satu -

Namjoon yang tengah aman membaca, Yoongi tengah tulis note piano, Jin yang tengah busy main game dan Hoseok yang tengah scroll phone tak hiraukan bunyi bising dekat dorm keliling diorang. Tetiba Hoseok menjerit.

Hoseok: WOI!!!

Jin: Terkejut aku! Habis kalah game. *tunjuk game over dekat Hoseok*

Yoongi dan Namjoon buat b*doh sebab well diorang dah kenal and biasa dengan jeritan kuat Hoseok dari kecil.

Hoseok: Famous kita weihhh.. semua salah kau. Hahaha, siap ada articles lagi.

Namjoon: Pasal apa?

Jin: Bak sini aku baca " Anak Jutawan Malaysia Dato' Min Izuan dan Datin Qaisara telah bertunang " " Siapa kah bidadari yang bertuah?" *ketawa* Weihhh...

Namjoon: Seriousla, menarik-menarik betul dispatch Malaysia sekarang... Up to date betul. *ketawa*

Yoongi: Habis la...*tetiba start mengira* Satu, dua... " Ting ting ting ting " *bunyi orang call keluar dari phone Yoongi* Aku dah agak.. *mengeluh* *angkat call* Hello?

Hoseok, Jin dan Namjoon hanya pandang Yoongi dengan muka pelik.

Sunny: Min little meow meow!

Yoongi: Mana lah I tahu ada orang nak buat article, bukan I minta diorang tulis...

Sunny: I tak cakap apa-apa lagi...

Yoongi: Dah tu, U call I sebab bende tu kan?

Sunny: Yes, tapi bukan sebab article tu...

♡ SIAPA? ♡ ♕Where stories live. Discover now