Kak Author: Tolong ingat dalam episode ini.... tulisan indicate:
Flashback = Italic
Start dan Habis flashback = *******
Dialog Hantu = Bold
Kak Author: Cerita ini hanya lah fictional semata-mata. Tak ada yang betul in real life. Jadi abaikan info pasal zaman-zaman ya.
-------------------------------------------------
Diorang naik campervan, mulakan perjalanan menuju ke "Lone City". Atas arahan Sunny, Nini mula ceritakan tentang sejarah tentang bandar tersebut. Nini mula bercakap melalui walkie talkie supaya kedua buah campervan dapat dengar.
Nini: Jangan bash Nini kalau information ni bunyi macam pelik! Sebab ni Azfar yang cakap...
Yoongi: Tak adanya orang nak bash.
Jimin: Terus kan Babe. Terus kan.
Nini: Macam mana nak mulakan? *blank*
Yang lain: *mengeluh*
Eun: Nini!
Nini: *ketawa*
Namjoon: Baca jek apa yang Azfar tulis. Kitaorang akan paham.
Tae&Jungkook: Kot...
Ai,Y/n&Jimin: *ketawa*
Nini: "Lone City" kerajaan yang ditubuhkan pada abad yang ke-19.
Namjoon: Ohh... sebelum World War. Lama jugak.
Nini: *angguk*
Jungkook: Bila perang dunia pertama?
Yang lain: *muka done*
Jin: Nini, terus kan jangan hirau budak fail subject sejarah.
Nini: Kerajaan pertama yang menubuhkan system menjual dan dagangan ubat jenis herbal medicine. Kerajaan ini berakhirkan pada tahun dimana kerajaan telah dilanda wabak kerana peperangan. Tak ada yang terselamat kecuali beberapa orang, begitu juga keluarga diraja yang menubuhkan dan memerintah kerajaan tersebut pada masa itu. Sejurus menghentikan system monarchy kerajaan tersebut.
Heera: System monarchy... maksud nya keturunan tak ada pewaris?
Nini: Hmm. Semua mati pada tahun yang sama.
Eun: That's sad.
Sunny: Nini cakap kerajaan ni menubuhkan satu system... kalau macam tu, kiranya kerajaan ni kaya lah.
Nini: Mana lah Nini tahu kak. Tapi ada fun facts, Raja terakhir yang memerintah kerajaan ni ialah 7 orang raja. Keluarga diraja include 7 orang permaisuri, seorang bekas permaisuri, 3 orang adik kepada salah seorang permaisuri dan 2 crown prince dan seorang princess.
Semua: ??? 7 Raja?!
Ai: Ramai nya. Semua adik beradik ke?
Nini: *angguk* Adik beradik betul. Ayah kepada raja-raja tu kahwin dengan 4 permaisuri. Jadi... tak kira adik-beradik tiri kan?
Sunny: Akan jadi tiri kalau... Mak dia kawin lain. Tapi ni, ayah sama.
Suri: *angguk* Darah daging betul.
Heera: Kahwin 4 eh?
Diorang semua senyap sekejap bila Heera cakap macam tu, the fact that semua tahu beribu manusia nak jadi isteri Hoseok dan sanggup menjadi madu Heera. Heera sangat sensitive kalau pasal kawin banyak.
YOU ARE READING
♡ SIAPA? ♡ ♕
FanficKekayaan bukan kunci kebahagiaan. Hey, please stay by my side and smile. Kenapa kau tak boleh leave kitaorang alone? Stop this... It doesn't make any sense anymore. 🅢🅐🅜🅑🅤🅝🅖🅐🅝: ♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕ Watak Utama: Yoongi X Sunny T...