Írói szemszög
Ma van az első napja hogy a fészekben lévő fiatal sárkányok elmehetnek a repülő iskolába. A fészekben a szabájok szerint négy 4 és 5 év közötti sárkány kell egy osztályba így van olyan sárkány aki nem az iskolában tanul repülni. Ebben az évben viszont meglett a négy sárkány: füstkvarc, vihar, luna és árnyékfaló.
Két éjfény repült a fészekben láthatatlanul. Luna és Füstkvarc. Éppen azt tervezték hogy iskola után kiszállnak a fészekből és megkeresik a legendás éjfúria várost. A legenda amiben a város említését látták így szól:Fent az égen hol a nap,
Vörös fénye szikrát ad.
Három tükör közül az,
Amelyik többé már nem csillan.
Utat mutat annak csillag képe,
Mejnek többé nincsen fénye.
Tizenkét mérfödkő,
Merre a víz egyre nő.
Éjfúriák városa,
Tizenkét fény tábora.(Késöbb még ki fog derülni valami az írással kapcsolatban)
Ezt a mondát akarták kideríteni hogy valóságos-e. Mert ha nem akkor az éjfúriák eltűntek a föld színéről. Ezen gondolkoztak amikor odaértek a barlang szájához. Leszálltak a szirtre. Bementek a sötétbe és a brátaik ott álltak a tánáraik mellett.
-késtetek.
-sajnáljuk. Véletlen a hosszabb úton mentünk.
-rendben! Kezdődhet a repülés óra. Vihar, te vagy az első.Füstkvarc szemszöge
Vihar lezuhant caak másodjára sikerült neki, Lunának sikerült elsőre, Árnyékfaló szintén elsőre tanult meg repülni. Én sajnos még a tizedik alkalommal sem tudtam az égen szállni a többiekkel. A törvények között az van ha huszadjára sem tudok megtanulni repülni akkor száműznek a fészekből.
Tizenöt… még mindig nem repülök
Tizenhét… kezdem feladni a reményt
Tizenkilenc… már nem is próbálkozok csak zuhanok
Húsz… nem sikerült megtanulnom repülni. Így most jön két sikló és elvisznek egy közeli szigetre.Két órával késöbb
A legrosszabb az nem is a száműzetés hanem az hogy nem lehetnek itt a barátaim és nem találkozhatok velük. Lementem a tóhoz és fogtam magamnak halat. Nem volt olyan finom mint a fészekben. Ezután kerestem a szigeten egy barlangot ahol aludhattam.
Írói szemszög
A sárkány álomra hajtotta a fejét de nem tudta hogy a sziget másik felén a nappal együtt épp a vikingek keltek fel hogy elvégezzék reggeli rutinjukat és kivigyék a sárkány csapdákat.