امگاورس خارج از غرب

3K 233 9
                                    


امگاورس خارج از غرب و ژاپن:

امگاورس راه خودش رو دور ور سال ۲۰۱۴ به ژاپن باز کرد و وارد دوجینشی ها و فن آرت ها شد و اپ PIXIV* فن آرت های امگاورس پر شده بود.

*PIXIV: یه اپ برای فن آرت تویه ژاپنه خیلی معروفه.
حالا جالب اینجاست بدونید از سال ۲۰۱۹ امگاورس اینقدر ژانر مشهوری تویه ژاپن شد که تویه فروشگاه ها برای قفسه های جدا گذاشتن.
فکر کنید برید کتابفروشی یا مانگااستور بعد اونجا یه قفسه سکسی از تمام بوک های امگاورس باشه. خب قلب بالا نمیارید؟ یه عده ای از صابون به دستامونم که وضعیت مشخصی دارن :)

حالا تویه چین تو سال ۲۰۱۳ اول تویه ژانر بی ال* این ژانر رواج پیدا کرد که تا الان دیگه به زبان چینی هم رمان، آرت و فن‌فیکشن طبق امگاورس مینویسن و میسازن که میشه به معروفترینش (گاردین) اشاره کرد. تویه ژاپن و چین اصولا چیزایی که به امگاورس مربوطن وب ناول* هستن. اصولا خیلی جاها میگن A/B/O ولی خب تویه چین و ژاپن میگن امگاورس. حالا همینطوری دیگه تویه مانگاها، فن‌فیکشن ها و انیمه ها هم به همین ژانر شناحته میشه.

*بی ال: بوی لاو یا همون عشق پسرها. رابطه بین دو پسر.
*وب ناول: رمانی که تویِ سایت آپلود میشه ولی رسمیه.

بچه ها تا اینجا کافیه. بعدا براتون کامل راجع به ژاپن و امگاورس بیشتر میگم چون خیلی گسترده تر از همشونه و خیلی باید تحقیق بیشتری داشته باشم پس همینجا نگه اش دارید.

امگاورس در فیکشن ها:

و همینطور که میبینید این ژانر راه خودش رو به بزرگترین جای ممکن باز کرد! دنیای فن‌فیکشن ها، نان فیکشن ها و فندوم های مختلف. حالا اولین فندوم کی بود؟ بله اکسو. اکسو سال ۲۰۱۳ وقتی که سینگل وولف رو منتشر کرد کلی فن ازش الهام گرفتن و شروع کردن به نوشتن آی یو های وروولف با سبک امگاورس که این‌کار باعث شد تو فیکشن های اسیایی غوغا به پا کنه؛ یعنی یواش یواش همه جا داشت پر میشد. همینطور تویه سایت های RPF* هم این قضیه مستثنی نبود.

RPF: REAL PERSON FICTION
یعنی فیکشنی که بر اساس افراد واقعی نوشته میشه و کاراکتر ساختگی نیست و در دنیای واقعی وجود داره که از سال ۱۹۶۰ تا الان بوده و الان تو همه فندوم ها هزاران هزار فن فیکشن وجود داره.

بعد از اکسو یعنی دومین بندی که بیشترین کتاب ها رو در ژانر امگاورس داره، رتبه سوم به بی تی اس میرسه. همینطور جز این بندها این ژانر شامل بند های جی‌پاپ، کیپاپ، جی‌راک میتونید مشاهده اش کنید.
حالا جز این بند ها امگاورس تویه بقیه فیکشن های غیر غربی هم هست. این ژانر تویه انیمه هایی از قبیل یوری آن آیس، هایکیو، بوکونو هیرو اکادمی هم اونقدر زیاده که جزو ده تای برتر تویه AO3* هستن.

*AO3: Archive of Our Own
یه سایت خیلی معروف رمان و فیکشن هست، میتونید توش دانلود کنید یا به صورت انلاین بخونید.

یه نکته جالب هم که هست درسته که امگاورس به عنوان سه جنسیت دوم شناخته شده ولی ما جنسیت هایی از قبیل: "گاما ،دلتا، انیگما" داریم.
حالا چرا اینجوریه؟ چون این ها حروف الفبای یونانین (بجز انیگما) پس دست نویسنده بازه که یه جنسیت اضافه کنه که هر کدوم از اینا ویژگی های بخصوص خودشون رو دارن که بعدا راجع بهش صحبت میکنیم.

حالا انیگما چون جداست الان میگم راجع بهش؛ انیگما تو فندوم ژاپنی ها و انیمه ها هست که خیلی ازشون استفاده میشه که میتونن همه رو تحت سلطه خودشون در بیارن حتی الفا ها. که این اولین بار تویه مانگای یائویی به اسم Kanraku Alpha استفاده شده. از انیگما بیشتر تویه فندوم بوکونو هیرو اکادمی استفاده میشه.

ژانر امگاورس [اطلاعات کامل]Where stories live. Discover now