Bölüm Üç: Dost Muyuz?

4 0 0
                                    

Bölüm Üç: Dost Muyuz?

Günlüğüm ile üçüncü haftam,

26 Mart 2018 Pazartesi
23.01
Seni daha güvenli bir yere koymalıydım Günlük. Özür dilerim. Barın'ın böyle bir şey yapacağı aklımın ucundan bile geçmemişti. Barın, küçük kardeşim. Bu gün okul çıkışı kursa kalmıştım. Ateş için matematik kursuna kalıyorum, birlikte çalışıyoruz. Ve tabii biraz geç döndüm. Barın benden önce eve gelmişti ve odama girmişti. Elinde seni tutuyordu. Neyse ki hiçbir şey yapmamış. Çok korktum. Sen, bu sayfalar ve kelimeler benim için çok değerli. İleride bir gün açıp okuyacağım ve gençliğime güleceğim. Kıymetli şeyler bunlar.

Merak etme artık odamı kilitleyeceğim ve seni de dolaba kaldıracağım. Şimdi sana okulda olanları anlatsam çok iyi olur. Aslında pek bir şey olmadı. Sadece matematik sözlüsü olacakmışız son konudan. Bu yüzden yarın Ateş bize gelecek ve çalışacağız. Ben elbet zorlanmayacağım fakat Ateş pek iyi değil sayısalda, daha önce de söylemiştim. Eh dostluğumuzda biraz ilerleme katetmiş oluruz hem. Sahi, biz dost muyuz?

******
Genç kız kahvaltısını kısa tutup annesinin ve babasının yanağına küçük birer buse kondurdu. Şimdi okula gidebilirdi.

27 Mart 2018 Salı
16.45
Nasılsın Günlüğüm? Şuan Ateş evimizde ve benim odamdaki lavaboyu kullanıyor. O arada sana yazayım dedim. Annem sanırım Ateş'i pek sevdi. Ama dünden beri başka imalar ile beni sıkıştırıyor. Umarım yanlış bir şey demez.

Genç adam lavabodan çıktığında, Alina, kitap ve defterleri çıkarmıştı. Masanın yanında bir tane daha sandalye çekip geniş yüzeye kalem, kitap gibi ıvır zıvırları yaymıştı. Artık başlasalar iyi olurdu.

******
20.09
Ateş gideli beş dakika olmadı ama hemen yazmak istedim. Hevesli olmak iyidir der annem. Hırslı ve hevesli olmak...

Fonksiyonları çalıştık bugün. Çok severim. Aslında sayısal her şeyi severim. Umarım yarın sözlüde başarılı olabilir.

Bu gün bana ara ara teşekkür edip durdu. Ben de dost olduğumuz için görevim olduğunu söyledim. Bana hafif gülümsedi ve ben emin olmak için sordum. Dost muyuz, dedim. Evet dedi ve daha da sıcak gülümsedik. Kumsal ile tanışmamız geldi aklıma.

Çok utangaç ve endişeliydim. Bir hafta olmuştu ve kimse ile konuşmamıştım. Teneffüs sırasında lavabodaydım ve Deniz bana gelip babalanmıştı. O sırada kabinin birinden Kumsal çıkmıştı. Elbet ben tek başıma da kendimi savunurdum ancak bir dost hep şarttır.

Neyse işte Kumsal da gelip beni korumak için kızın üstüne yürütmüştü. Bir yetmiş civarı boyu ile Deniz'den bile iri duruyordu. İkimiz bir olunca bizi rahat bırakmıştı. Sonra Kumsal bana dönüp 'sanırım yalnızsın benim gibi' demişti. Sonrasında dost muyuz diye elini uzattığında evet deyip sarılmışım. Ortaokuldan beri üçümüz de tanışıyoruz yani. İkisi de benden bir yaş küçük tabii ki. Ah yine Kumsal'ı özledim.

"Alinacım, bana yardım eder misin hayatım?" annesi yemek hazırlığı için rica ile seslendi. Kız gülümseyip tekrar Günlüğüne döndü.

Günlük, ben yemeğe gidiyorum. Ateş ısrar etmemize rağmen yemeğe kalmadı. Annem de beni yardıma çağırıyor şimdi. Sonra görüşmek dileğiyle!

******
28 Mart 2018 Çarşamba
05.08
Çok saçma bir şekilde uyandım. Rüyamda heyecanla girdiğim gölde boğuluyorum. Sonra çığlık attım ve ağlayarak uyandım. Berbattı. Aklıma da ilk sen geldin ve bunu unutmadan not etmek istedim. Kimseye anlatma niyetinde değilim bunu. Neyse daha iki saatim var, uyusam iyi olur. İyi geceler dostum.

...YAŞININ GİZEMİ    No: On YediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin