Hina Sangat Ke Sekolah?

17 2 8
                                    

Baik, tengok tajuk tahu dah aku nak cakap dan soalkan pasal apa.

•••

Baru-baru ni KPM umum bahawa sekolah akan dibuka pada entah aku lupa. Maka aku pun macam orang gila siapkan kerja rumah yang menggunung. Bayangkan, dari bulan 3 aku tangguh. Tetiba nak buka sekolah minggu depan dah.

Then, aku dapat message dari seorang hamba Allah ni.

Dia:
Hahah sekolah🤭

Mula-mula aku ingat nak abaikan je. Tapi em kesian pulak nampak macam beria. So aku layankan je. Btw, aku copy memang sebijik apa yang dia taip.

Aku:
Pergi sekolah, timba ilmu, dapat pahala.
Faham?

Sejujurnya, aku memang dah mula menyampah. Entah. Bukan aku koyak, tapi aku MENYAMPAH. Dan lepastu dia voice kat aku. Lagilah aku menyampah.

Dia:
Yelah dik. Aku pun pergi kerja, cari duit, dapat pahala.
Tapi kau sekolah ehh?

Sambil dia gelak. Eh malaun betul. Sakit hati kita ni wak. Apa motif dia sebenarnya ni? Tak faham aku. Pahal? Jijik sangat ke sekolah? Heh kau pun sekolah dulu. Aku geram weh eeeeeeeee mujur kau lagi tua dari akulah.

Aku:
Heh.
Sekolah je pun.
Tak mati.

Waktu ni aku dah geram sangat.

Dia:
Elelele.
Hahah.

Eh menyampah aque 🙄 Boleh dia 'elele'kan aku? Ingat aku budak kecik ke? Erghh aku pun malas nak copy banyak-banyak. Sakit hatiiiiiiii.

Astu dia nak cakap aku sombong. EH?! Ha ye memang aku sombong. Aku sombong dengan orang yang aku menyampah je -,-

Entahlah. Tak lama aku delete jugak contact dia. Aku rasa macam toxic pun ada. Tak suka ah bila orang pandang rendah kat budak sekolah ni. Haihh bsgfbdjakdnncabx stres aku nak layan.

Tapi lek. Aku kenakan dia balik. Dia tanya khabar aku. Aku pun cakap ah alhamdulillah sihat. Then aku tanya khabar dia pulak. Itu pun sebab dia tegur, "Taknak tanya aku?"

Aku:
Kau ni alamak.
Ha kau sihat tak?
Single lagi kan?
Kesian.

Maka member pun terciduk sekali. Padan muka kau.

•••

Tu je kot untuk harini. Sekadar meluahkan rasa sakit hati + geram ni.

Yang Benar,
nabellagrande.
10 Julai 2020.

NABELLA's Talk: Sembang-sembang meh!Where stories live. Discover now