''Dah sampai?.Mari dekat sini''Cikgu bidin beri mereka satu sorang setem.Setiap setem ada gambar muka diorang sendiri.
''Setem?Kita nak buat apa ni?Nak pergi mana?''Tanya ali bertubi tubi.
''Letak stem kamu dalam buku ni dan jangan bergerak.''balas cikgu bidin tegas tetapi ada nada lembut sedikit.
Ali hanya diam dan mengangguk saja.Tiba-tiba terpapar cahaya dari buku tu men'scan' muka ali dan alicia.
Lalu almari terbelah dua dan terpaparlah lif.(author tak pandai nak rungkaikan...hehe)''Kita nak pergi mana ni?''tanya ali pelik.
''Akademi..Akademi MATA''
Ali kini berasa teruja.Hatinya berbunga bunga kot.Tapi dia taktau..dekat sana bukan sebarangan.
''wuish..tak sabarnya aku''balas ali.Alicia hanya diam.
''Mari kita masuk''
Di dalam lif ali bertanya..
''Cikg--''kata-kata ali terpotong.
''Karya..Ejen karya''
''Oh ejen karya...kenapa akademik MATA ditubuhkan?''tanya Ali sambil memandang ke arah hidupan lautan yang berada di depannya sekarang.
''Untuk melatih pelajar menjadi seorang ejen yang kuat,berdisplin dan tegas.''lembut sahaja ejen karya bercakap.Ayu ayu gitu.
''Oh''balas Ali.Lalu dalam perjalanan untuk ke akademik,robot-robot kecil menukar pakaian Ali dan Alicia.
Kreaakk
''Kita dah sampai.Mari,yang lain tak sabar nak tunggu kedatangan kamu berdua.''jawab ejen karya.
''Yang lain?''tanya Ali
''Ejen ejen muda''balas Ejen Karya
Ni membuatkan Ali lebih bersemangat siot.
''ALI!!''
''Uncle!Comot!Bila uncle sampai?''balas Ali sambil memeluk comot.Dia mengusap-ngusap lembut kepala comot.
''Lama dah.Jomlah cepat.Mesti kamu tak sabarkan.''kata Uncle bakar dengan tersenyum lebar.
Ali mengganguk saja.
Setibanya di depan pintu akademik MATA..
''Selamat datang ke akadem--''Ejen Karya terkejut melihat dihadapannya sekarang.Bersepah tunggang-langgang.Robot-robot mata hancur.
''Apakah..''-Ejen Karya
''Ali kamu dan alicia pergi check dekat sana.Karya kau ikut aku kita pergi check dekat situ''Jawab Bakar.
''Baik Bakar''-Ejen Karya''eh tapi..''belum sempat ali nak cakap,bakar terlanggar leser di kakinya menybabkan ada batu jatuh diatas menyebabkan diorang berpisah.
''Uncle?Uncle?!''-ali
''Uncle ok.Kamu pergi check dengan alicia dekat sana!Kalau ada apa apa call Uncle''Balas bakar.''Baik uncle.Jom alicia!!''
''Aku tak pekak lagi la ngekngok!''balas alicia dengan geram.Yelah..pergi jerit-jerit ingat tak sakit telinga?
''Oh sorry''ali tersengih sengih bagai kerang yang begitu busuk.Cehwahh.
Mereka menuju tetapi bertembung dengan lelaki topeng.Ali dan alicia menyerangnye dan bla bla bla bla..
(korng taukan sambungannye macam mana UoU)
Skip terus ke ali dan alicia yang mahu menyerang pihak lawan tu ke serangan terakhir..
Ali mahu melepaskan yoyo nye dengan kuat sebagai serangan terakhir tetapi..
''Cukup Ali!''Uncle bakar menahannye.
''Uncle?!apa uncle buat ni?''-Ali
''Tahniah Ali.Kau dan alicia telah berjaya.Selama ni mana ada orang dapat tewaskan ujian pertama''balas Bakar.
Ali dan alicia terdiam taktau apa maksudnya tiba tiba lampu terbuka.Kedengaran orang bertepuk tangan di atas.Ali dan Alicia menoleh.Rupa rupanya semua ejen muda teruja dengan pretasi Ali dan Alicia.Tapi tidak bagi sorang ni..
Ali dan alicia..sila ke tempat berkumpul dewan sekarang.
Terima kasih.Kedengaran suara lembut seorang wanita menyuruh mereka masuk.''Ha ali..apalagi.Jomlah kita masuk.Pelajar lain tak sabar nak tengok korang ni''pelawa Bakar
Mereka pun sampai di dewan.''Ali dan alicia..perkenalkan saye Ejen Gheeta teras tekno.''jawab ejen gheeta
''Saya Ejen leon teras Neuro''seorang lelaki pendek lagikan tegas bercakap.
''Aku ejen Karya...macam yang kamu tahu aku teras inviso''-Karya
''Saye Bakar.Kombat.Ejen yang paling kacak di sini..hehe..''Jawab ejen bakar sambil membuat gaya kuat(la sangat).
''Mari saye mahu kamu perkenalkan kepada ejen muda yang lain''-Ejen gheeta.
YOU ARE READING
RuLi Story Love ♣️♥️
RomanceAli bin Ghazali...budak lelaki yang merasa depressed,stress dan angst.Disebabkan dia dipandang remeh oleh kawan-kawannya juga begitu kepada MATA ACADEMY... Mengisahkan Ali menjejakkan pertama kali kaki ke MATA.Di sana,Rudy dan gengnya selalu mencari...