19

932 44 2
                                    

''Korang ada nampak laluan rahsia tak?''

Tanya Alicia.Kini Alicia melihat Khai,Bulat,Jet dan Mika bergerak masuk ke dalam pejabat Yero dengan melalui Arou.

''Takda lagi''balas Khai.Dia pergi melihat ke rak buku.Banyak buku tentang penyanyi-penyanyi terkenal yang terletak elok dan rapi.

Tiba-tiba,mata Khai teralih satu buah buku yang taidak mempunyai apa-apa tajuk.Buku tu satu je yang tak berwarna.(putih).

''Hm...apa ni?''Khai yang merasa pelik mengambil buku tersebut.Tidak disangka,almari tersebut bergerak dengan terbelah dua.

Kreakkk ssstt....(bunyi almari tu terbelah)

''A-apa ni?''Khai mengundur.Kata-kata Khai menarik perhatian ejen-ejen disitu.

''Khai?Apa kau buat tu?''Alicia menanya.Dia juga dapat melihat dari cct pada badan Arou yang almari tu terbelah.

''A-aku tak tau..''

''Nampak macam laluan rahsia?''Mika cuba mendekati almari tersebut tetapi Bulat terdahulu menarik pergelangannya.

''Mika!Hati-hati Mika.Kau duduk je belakang aku''Kata Bulat dengan tegas.Dia risau kalau ada apa-apa jadi dekat Mika kesayangannya nanti.

Mika yang sudah berada di belakang Bulat merasa mukanya kepanasa.

Mika Pov

'Bulat risau pasal aku?!BULAT RISAU PASAL AKU?!B.U.L.A.T R.I.S.A.U P.A.S.A.L A.K.U?!!Aghh mika!Untungnya kau!'

End Pov

Almari tersebut sudah terbuka luas.Tangga itu mengahala ke sesuatu tempat yang berada di bawah tanah.

''Alicia?Kita nak buat apa sekarang?''tanya Khai.

Alicia memandang Roza.Roza mengganguk tanda faham.

''Korang masuk.Aku dan Roza akan pergi sana.Jom Roza.''Alicia menutup cctv Arou.Sebelum mereka pergi,Alicia memberi Roza sesuatu yang letak pada telinga untuk senang berkomunikasi nanti.

(Author taktau nama benda tu apa T-T)
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

(Dengan Kumpulan B)

Ali,Moon,Chris,Rudy dan Zass sudah berada di belakang pentas.Ali memanggil mereka untuk membincangkan sesuatu sebelum membuat persembahan.

''Korang ok kan?''Tanya Ali.

''Hell yeah!''Moon menjawab dengan yakin.

''Semestinya''Chris mengsilangkan tanggannya dengan senyuman excited di muka.

Zass mengganguk lalu menunjuk tangan dengan membuat simbol 'ok'.

Ali berpuas hati.''Ok aku harap korang semua sedia dekat atas pentas nanti.Tak kisah lah kita tak memanang asalkan kerjasama sudah cukup?Faham?''Rudy terpaku.Bila ditengok balik cara Ali bercakap,bagai seorang ketua yang memberi semangat kepada anak buahnya.Pada mata Rudy,Ali hot.🙂.

''Faham!''

Ali tersenyum.Dia meletakkan tanggnnya di tengah-tengah.Mula-mula diikuti Moon,lalu Chris dan last sekali Zass.Ali memandang Rudy.

Rudy yang faham maksud tu dengan relanya meletakkan tanggannya di atas sekali.

''We will do.....!''

Selesai Ali bercakap,mereka semua-semua menyebut perkataan terakhir.

''THE BEESSSTT!!''

Mereka diakhiri dengan gelak ketawa besar.Rudy yang melihat telatah kawan-kawannya tergelak kecil.

RuLi Story Love ♣️♥️Where stories live. Discover now