البارت الثامن عشر من روايه ( سحرت قلبي)

129 4 2
                                    

😍سحرت قلبي😍
بقلم : اسماء عبدالله
الفصل الثامن عشر ...♥

محمود في المستشفى
الدكتور : يااستاذ محمود مينفعش تطلع دي لسه ليها هنا اسبوع وبعدين دي مش عمليه سهله
محمود عنيه دمعت وقال : عارف بس الامن ليها في البيت
الدكتور مش فاهم حاجه : ماشي بس تتابع معانا علطول ولازم ممرضه تقعد معاها وتبلغني بحالتها علطول ....
محمود : حاضر ومشي محمود واتجه لغرفه فوزيه وخبط ودخل لقاها نايمه راح قعد جنبها ومسك أيدها وقال : قومي ياروحي يالا هنروح ....
فوزيه حست بيه وقامت قعدت : هنروح ليه لسه بدري عليا
محمود سندها في القعده وقال : معلش هناك هتبقي احسن ومش بيبص في عنيها وجه يقوم فوزيه مسكت أيده جامد وقالت : في اي يامحمود مالك انت مش طبيعي انت هتخبي عليا وهنا محمود مقدرش يعمل اي حاجه غير أنه حضنها جامد وبعد فتره قال : متخافيش وبعدين اهم حاجه ان انا جنبكو وانتو جنبي
فوزيه : أنا لسه لحد النهارده مش راضيه اضغط عليك عشان تقولي اي اللي خلاك تبعد السنين دي .....
محمود بتنهيده : هتعرفي بس بعدين وجهزها وركبها العربيه واسر اخد اخواته البنات ومشي بعربيته وراحو عند ملك اللي كانت شقتهم زمان كلهم ......
محمود وقف قدام الشقه وفضل يفتكر كل حاجه فيها يوم مااتجوز هو وفوزيه ويوم مجاب ملك لدنيا وملك وهي بتبوسه وهو رايح الشغل ودمعه نزلت منه مسحها عشان محدش يشوفها بس حست بيه فوزيه وطبطبت عليه وقالت : كل حاجه تتعوض ياحبيبي المهم انك معانا الوقتي ....
محمود شدد علي أيدها ودخلو الشقه ...
اسر كان شعوره مختلف لان حاسس هنا بحنين بس مش فاكر اي حاجه خالص وفجاه دماغه وجعته جامد وكل حاجه لفت معاه وكان هيقع لقي ايد مرفت بتسنده وبتقول : مالك ياحبيبي في اي ...
اسر اتحكم في مخه ووقف التفكير وسرح في عيون مرفت وقال بينه وبين نفسه : انتي اكبر همومي يامرفت أنا مش عارف اي الاحساس الغريب اللي بحسه نحيتك ده بس انتي علطول بتحبيني زي اخوكي وعلطول بتحاولي تقربي مني وقربك ليا ده وجعني اوي وفاق من شروده وشد أيده من مرفت وقال : أنا كويس بعد اذنك وراح عند ملك اللي كانت متابعه اللي حصل معاهم من الاول وساكته ...........
اسر : ياله ياملك علي اوضتك ووداها اوضتها ...
جوه الاوضه ملك مسكت أيده وقعدته وقالت : انت ازاي عرفت طريق اوضتي ؟؟
اسر : معرفش أنا فجاه لقتني بوديكي هنا معرفش أنا ازاي عرفت أو اشمعنا دي اللي وديتك عليها ..
ملك : عشان دي اوضتي أنا وأنت
اسر : ملك ممكن تحكي ليا عن كل حاجه كانت بتحصل بينا يمكن افتكر
ملك : حاضر ياحبيبي واساسا انا عايزا اتكلم معاك في موضوع مهم ....
اسر : مش دلوقتي الوقتي ادخلي خدي شاور ونامي ومرفت هتنام معاكي هنا وانا برا
ملك بمكر : لا انت ومرفت هتنامو معايه هنا انت علي الكنبه واحنا علي السرير الدنيا برد بلاش تبات برا وبعدين الاوضه كبيره يعني
اسر : ماشي ياله خشي خدي شور وأنا هشوف امي وابويا وفعلا طلع اسر ودخلت ملك تاخد شاور .......

في فيلا رحاب ومحمود
الشغاله : ياهانم أنا عايزاكي في حاجه مهمه...
رحاب : خير في اي
الشغاله : أنا سمعت البيه بيكلم واحده مايصه كدا وبيقولها أنه هيقبلها بليل ... معلش يا هانم بس أنا بحبك ومقدرش اخبي عليكي حاجه زي كدا ومشت الشغاله ....
رحاب بدموع : ليه كدا يامحمود داانا اللي كنت بفكر اني اعملك حاجه تفرحك وانا حتي لو عرفت أن في واحده في بالك انسهالك بس انت شكلك كدا مش هتنسي أنا مش هفكر تاني واللي كنت هعمله مش هعمله وبشر قالت : اقسم بالله العظيم لو الكلام ده صح لهخرب البيت عليك .......

في عربيه فهد ركب وسند علي دركسيون العربيه وقال : اه ياملك وحشيني اوي اوي بس خايف احسن يكون في فبالك حد تاني بس أنا بحبك ومش هسيبك لغيري والله مهما يحصل .....
وساق العربيه ووصل شقه ملك ونزل اخد مفاتيحه وعلبه شوكولاته وورد وخبط ....
اسر من جوا : مين.. وقام فتح لقاه فهد قال : فهد بيه انت بتعمل اي هنا واتدخل محمود وزعق لأسر وقال : في اي يااسر. هتكلم الراجل وهو واقف برا ووجه كلامه لفهد وقاله : ادخل يابني ودخل فهد واسر قعد هو وأبوه ....
فهد بجديه : اتفضل ياعمي وكمل حضرتك عايزني في اي ؟؟
محمود : اخد الحاجات منه وقال : أنا موافق علي جوازك من ملك وبص لأسر اللي اتعصب وقال ادخل قول لأختك تجهز عشان هتقعد مع عريسها ...
اسر لسه هيتكلم قاطعه ابوه بحده وقال : كلامي يتسمع
وفعلا دخل لأسر ومحمود قال : بص يفهد يابني أنا هحكيلك كل حاجه لان البيت ده كله في رعايتك من بعدي فهد هز رأسه ومش فاهم اي حاجه
نهايه الفصل🥺🥺

سحرت قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن