. “You can close your eyes to things you don’t want to see, but you can’t close your heart to things you don’t want to feel.”
++++++
Tok tok~
Pintu bilik Chaerin di ketuk perlahan oleh eommanya..takut mengganggu anaknya yang baru sahaja pulang dari sekolah.
Sampai sahaja di rumah.. Chaerin terus masuk ke dalam bilik..ya dia takut Eomma ataupun Appanya akan memarahinya disebabkan hal yang dia lakukan di sekolah tadi.
"Boleh Eomma masuk?"
Tiada sahutan...Chaerin hanya mendiamkan diri.. Perlahan-lahan pintu di buka...
Melihat puteri kesayangannya tengah berselebung dalam selimut atas katilnya.. Tahulah dia bahaw anak daranya itu takut di marahi.
"Eomma kalau nak marah Chaerin silalah..Chaerin sedia mendengar".
Eomma tersenyum geli hati...haihhh bila lah anak dia ni nak matang..
" tak Eomma tak marah...Eomma just nak tanya jerr kenapa Chae buat macam tu"
Dengan perlahan-lahan Chaerin menarik selimut yang menyelubungi satu badan dia..
Pinky promise dikeluarkan
"Janji tak marah?" soal Chaerin...muka di cebikkan meminta kepastian daripada si Eomma
"Ye janji"
Eomma menyambungkan jari kelingkingnya dengan Chaerin. Tersenyum Chaerin melihat sifat positif ibunya yang sudi mendengar luahannya.
"Ha ni Eomma nak tanya..kenapa Chae buat macam tu kat Haeyoon?" Katil Chaerin menjadi tempat untuk Eomma melabuhkan punggungnya..penat berdiri
"Chae tak sengajalah Eomma..lagipun tu bukan salah Chae..dia yang lontar bola tu kat perut Chae..jadi Secara spontan..Chae bagi baliklah bola tu..tapi tah mana silapnya...Kepala dia pulak yang kena" mulutnya sengaja dijuihkan tanda protes..bersungguh-sungguh dia menceritakan hal sebenar kepada Eommanya.
"Ha lain kali jangan buat lagi ehhh...kalau Eomma dapat panggilan dari sekolah sekali lagi siap kamu" Tegas sahaja nada si Eomma namun Chaerin tidak menganggapnya serius..dia tahu Eomma dia percaya yang dia takkan buat apa-apa yang buruk mahupun jahat.
"BAIK BOSS" Sengihan lebar diberikan kepada Eommanya..
Setelah dia memastikan eommanya betul-betul keluar dari biliknya...
"YESSSS TAK KENA MARAHHH"
Kini Park Chaerin bersorak kegembiraan sambil melompat di atas katil nya.. Namun perbuatan gilanya terhenti apabila mendapat satu noti
ting~
Laju sahaja tangannya mencapai handphone yang berada tidak jauh dari katilnya
Senyuman kian melebar apabila melihat noti tersebut daripada instagram.
jeonjk_
YOU ARE READING
Crush on YOU{{trust me}} + jjk
Fanfiction"saya sukakan awak"- park chaerin " kenapa kau sukakan aku?"-jeon jungkook "asal kau tak nampak effort aku nak pikat kau chae?"- kim taehyung " no aku tak percayakan kau chae!! kau tipu aku" - park jimin "hmm kesian kau chae..sekarang takde sapa suk...