05

22 2 2
                                    

"its okay to be alone"

++++++++

Selesai menghantar pesanan kepada eommanya bahawa dia akan balik lambat..laju sahaja langkah Chaerin menuju ke detention Class..

Kata-kata Jungkook tadi bermain di fikirannya..mesti jungkook dah rejecti dia en sekarang ni hmm sebab dia tak tepati masa.

Pintu kelas di buka

Terbuntang mata Chaerin melihat dalam kelas tahanan itu semua lelaki...dia seorang sahaja perempuan..

Dengan langkah yang lemah dia menuju ke arah meja kosong di bahagian hadapan tepi tingkap...

Kekok dengan mata-mata lelaki yang memandangnya atas bawah..dia cuma butakan sahaja..

"Alah Jungkook..aku lambat satu minit je kann...bagilah aku balik.."

Suara tu menarik perhatian Chaerin..laju sahaja matanya menghala ke arah pintu kelas..

kim taehyung dan Jeon Jungkook.

Nampaknya Taehyung tengah merayu..namun Jungkook menarik kolar bajunya sambil mengheretnya masuk ke dalam kelas...

"No execuse"

Dingin...kata-kata yang keluar dari mulut Jungkook membuatkan Chaerin gerun..

" Alah..eohhhhhhh Chaerin kau pun ada kat sini?" Taehyung yang tadinya tengah pout kembali tersenyum apabila melihat Chaerin yang duduk bersendirian itu.

Laju langkah Taehyung menuju ke araha Chaerin...dia tahu bahawa Chaerin tidak selesa kerana semua dalam kelas ni cuma kaum lelaki

Senyuman kekok Chaerin hadiahkan kepada Taehyung.

Sempat mata Chaerin melirik ke arah Jungkook yang tengah berdiri di hadapan sambil memegang kertas..

"aku nak korang buat soalan maths ni"

Semua murid yang berada dalam kelas mengalihkan pandangan ke arah Jungkook..

Ada yang tidak puas hati..ada yang cemberut ada juga yang membebel..namun hanya dibiarkan oleh Jungkook.

"Ambil kertas tempat aku" sekali lagi Jungkook mengeluarkan arahan..

Semua berpusu-pusu mengbil kertas soalan yang disediakan..

Maklumlah semua pakat nak siap dan balik awal..

Baru sahaja Chaerin mahu mengambil kertas soalan tersebut..laju sahaja tangan Jungkook melarikannya.

"eh kau takyah jawab soalan yang ni.."
Sengih Jungkook membuatkan Chaerin tertanya-tanya..

"Aku nak kau jawab soalan yang ni" kertas soalan lain di hulurkan..Chaerin ambil lertas tersebut lalu melihat soalan-soalannya..seketika kemudian

"BWO??? ADDMATHS?!!!!". Terkejut beruk jadinya Chaerin apabila dia dapat lertas soalan Addmaths..dalam hati habis di sumpahnya Jungkook..

Teriakkan Chaerin membuatkan semua mata yang berada dalam kelas tersebut tearah kepdanya..

" ya ada apa-apa masalah?" tenang sahaja ayat yang keluar dari mulut Jungkook membuatkan Chaerin semakin panas

"kenapa pulak saya kena jawab ni??? Orang lain lek je jawab soalan math!?" makin meninggi nada Chaerin..

Ye memang dia sukakan Jungkook...Tapi soalan Addmaths ni pulak bagaikan musuh dia...apalah nasib yang menimpa Chaerin ni..

Kesian..

"Sebab kau sorang je perempuan dalam detention class ni"

terkelu dia mendengar jawapan Jungkook..sengihan sinis diberikan pada Chaerin..

Jungkook mendekati Chaerin

Semakin dekat membuatkan Chaerin sedikit terundur...gugup..jantung Chaerin bagaikan nak meletup apabila terlalu dekat dengan Jungkook...

Jungkook membongkokkan badannya untuk menyamakan ketinggian mereka berdua..

Muka Chaerin ditatapnya.....Chaerin dah kaku dah...tanpa sedar muka dia menjadi merah...

"-lagipun aku nak tengok tahap mana kepandaian kau..so buat ehh..kau kan bijak" satu lagi sengihan sinis di tunjukkan kepada Chaerin...lebih kepada memerli...

Chaerin dah kaku di tempatnya...manakala Jungkook dah beralih duduk kat tempat Cikgu...yes Jungkook yang perlu menjaga detention Class .. So macam gitulah..

Chaerin tahu bahawa kata-kata Jungkook merupakan satu perlian...entahlah..hatinya cukup terasa dengan kata-kata Jungkook...tapi dia juga tidak tahu mengapa dia menyukai lelaki ini..

Perlahan-lahan kakinya menuju kearah mejanya semula...Taehyung memandangnya dengan mimik muka kesian...

Dia tahu bahawa Chaerin lemah Bab addmaths ni..mlihat sahaja reaksinya apabila dapat kertas Addmaths tadi..buatkan Taehyung tahu bahawa Chaerin benci Addmaths..

Chaerin hanya mampu tersenyumm...nak.. taknak dia terpaksa buat jugak..

Terbit rasa kasihan di hati Taehyung..

"Meh aku tolong kau selesaikan addmaths ni"

Pelawaan Taehyung membuatkan mata Chaerin bersinarr...huhu ada juga orang yang nak membantunya...kerana waktu Addmaths...memang satu apa pun tak masuk ke kepalanya..

"Gumawo tae"




Aku noob.

Oke sorry sebab tak hapdet..sebab ayee busy yespiyem emm

Crush on YOU{{trust me}} + jjkWhere stories live. Discover now