07

16 3 0
                                    

dont u thinkk there must be a reason,
like we had our name

++++++++++

"WEHHH JIMINN!! STOP LOMPAT KAT KATIL AKU LAH" jerit Chaerin. Mana taknya Jimin sekarang tengah lompat atas katil dia dengan riang. Mengganggu tidurnya yang lena.

"Hah bangun pun..dah cepat siap...eomma kau minta tolong aku kejut kau tadi..haihh macam ni ke anak dara..lambat bangun!" kata Jimin. Kakinya yang pendek terus turun dari katil menuju ke arah pintu.

"Bagilah aku rehat..hari ni kan cuti..kau ni apasal pulak datang sini awal macam ni??? Takde rumah keeee??" soal Chaerin geram. Dia cuma nak berehat tapi mamat ni dah terkinja-kinja lompat atas katil. Haihh apalah nasib dapat Cousin macam ni.

"Arghh  takde-takde. Cepat siap sekarang!. Aku nak ajak kau keluar ni" langkah Jimin aturkan semula ke dapur.. Mahu membantu Auntienya iaitu Eomma kepada Chaerin.

"Ha dah Chaerin dah bangun ke?" Soal Puan Park pada Jimin apabila nampak kelibat Jimin memasuki dapur.

"Dah Auntie..Jimin dah kejutkan dia" kata Jimin..senyuman dipamerkan kepada Auntie kesayangan dia.

Jimin memang rapat dengan Chaerin..sangat rapat sampaikan waktu mereka masih berumur kanak-kanak..ramai yang berfikir bahawa Jimin dan Chaerin kembar tak seiras.

Selang beberapa minit. Chaerin turun ke dapur..dilihatnya Jimin sudahpun duduk di meja makan untuk bersarapan. Riak menyampah di pamer.

"aikkk datang sini tak sarapan dari rumah ke?"

"Chaerin..apa cakap macam tu kat Jimin." Puan park membela Jimin yang tersengih itu.

"isyy orang gurau jelah" cebik Chaerin..dia tahu Jimin takkan mengambil hati dengan apa yang dia katakan sebentar tadi.

Cepat sahaja Chaerin duduk di meja makan apabila Eommanya menghidangkan makanan. Dia juga lapar. Chaerin dibiasakan untuk bersarapan diawal pagi.

"Ha Jimin kamu nak ajak Chaerin pergi mana?" tanya Puan Park pada Jimin yang tengah makan sarapannya.

"Jimin nak ajak Chae dating" ayat selamba yang keluar dari mulut Jimin membuatkan Chaerin tersedak.

Cepat sahaja dia meminum air yang juga turut tersedia di situ..dada di tepuk agar rasa sakit dapat kurang.

Tersengih-sengih Jimin jadinya melihat reaksi dari Chaerin..niatnya cuma mahu bergurau..tapi Chae dah over react .

"Aku gurau jelah Chae. Yang kau kalut sangat kenapa?" tenang Jimin berkata. Susu suam yang terhidang di teguk.

"hisy kau bergurau pun agak-agak lah" marah Chaerin..dada di usap lagi.

"lah kamu suka Jimin ke Chae?" usik eommanya dan sekali lagi membuatkan Chaerin tersedak sekali lagi.

"HAHAHAHAHAH" pecah ketawa Puan Park dan Jimin melihat Chaerin yang dah cemberut. Jimin tahu yang Chaerin mustahil akan ada perasaan dekat dia walaupun dia sebaliknya.

yes Jimin pernah sekali menyukai gadis polos itu namun dia kuburkan sahaja niatnya kerana gadis itu merupakan sepupunya sendiri. Sekarang dia mahu mengajar hatinya untuk menyayangi Chaerin tidak lebih dari seorang Adik.

Crush on YOU{{trust me}} + jjkWhere stories live. Discover now