06

16 3 0
                                    


I hate myself

++++++

Chaerin pov.

Balik sahaja dari sekolah..aku terus singgah ke Jinie Caffe.

Caffe ni Eomma aku yang punya..tapi staff dia yang tolong jagakan. Eomma buka caffe ni dekat dengan sekolah sebab katanya kalau aku penat..aku boleh singgah kat sini..

"Eoh Chaerin" sampai sahaja aku di kaunter..Staff eomma menegurku..aku menghadiahkan sebuah senyuman kepadanya..

"Annyeong Seokjin Oppa" kataku dengan nada ceria..aku dah anggap Seokjin ni macam Oppa aku dah..aku en anak tunggal..aku nak jugak rasa ada abang tapi tulah..

"Chaerin nak minum apa?" soalnya kembali..tangannya ligat melakukan kerjanya membuat Coffe..

"Bagi Chae americano dengan coklat moist ni ye" pintaku..favourite aku ni coklat moist..lagi-lagi klau Seokjin Oppa yang buat..sumpah sedap weehh

" Ha Chae duduk dulu nanti Oppa hantar".

Aku hanya mengangguk tanda setuju. Usai sahaja melakukan pembayaran aku duduk di bahagian kawasan tepi tingkap. Walaupun ni Caffe Eomma aku...aku tetap bayar sebab Eomma dah lah cari duit..takkan arr aku nak free jer..bussiness is bussiness..barulah jadi Profesional.

Telefon ku ambil dalam beg..earphone dipasang.. Lagu Euphoria by kookie bts menjadi pilihan ku..pandangan ku alihkan ke bahagian luar tingkap..nak feel gitu

Jap

Tu bukan Taehyung dengan Jungkook ke?

Mata ku tertancap pada tiga orang murid sekolah yang memasuki Caffe ni

WAIT??

HAEYOON?

Dia buat apa join dengan Jungkook.

Kepala aku tundukkan. Dorang tengah ambil pesanan tu..aku taknak dorang perasan dengan kehadiran ku dekat sini..lagi-pagi Haeyoon isyhh nyampah.

"CHAERIN!"

"KHAMCHAGIYA..isy Oppa asal jerit kat Chae...tekejut Cha". Marahku..srs aku terkejut tadi

" dah Chaerin tu kenapa..Oppa panggil dari tadi..ni ha pesanan Chae" selepas menghantar pesanan ku ..dia terus beredar.

Mata ku alihkan kembali ke arah mereka bertiga.

DECK!

laju sahaja aku menunduk semula...Taehyung tengah pandang aku wehhhh.omo omo ottokhae???..

"Eh ha betul lah Chaerin"

kepala aku dongakkan ke arah empunya suara

Shit

Kim Taehyung dan Jungkook.

End pov~

Chaerin berasa agak tidak selesa..mahu menolak namun agak tidak sopan. Yup Taehyung, Jungkook dan Haeyoon join dia duduk kat situ..

Jungkook duduk berhadapan dengan dia menyebabkan dia gugup namun Haeyoon juga duduk sebelah Jungkook.

Sebelah Chaerin sekarang Taehyung...laju sahaja dia duduk tadi.

"Tak sangka boleh jumpa lagi kat sinikan Chaerin" kata Taehyung dengan teruja..Chaerin hanya mengangguk sahaja...

Sungguh dia kekok dengan pandangan Jungkook. Dia berdebar.

"Asal you lambat balik ni Charin?" soal Haeyoon..riak tidak suka terlalu ketara dimukanya..

"I denda dia sebab lewat masuk kelas" jawab Jungkook tenang.

Chaerin kaku ..panggilan 'i-you' yang digunakan oleh Jungkook pada Haeyoon membuatkan dia tertanya-tanya.

Chaerin pelik..kenapa bahasa yang Jungkook guna pada Haeyoon lembut namun dia dilayan dengan kata-kata sinis dan perlian..

Hal ini menjadikan Chaerin curious..dia semakin ingin tahu..sebab Jungkook jarang bergaul dengan perempuan.

"Kenapa ada dekat sini?"soal Taehyung

Soalan yang di ajukan oleh Taehyung membuatkan Chaerin tersentak daripada lamunannya

" ar?..er mian saya tak dengar soalan awak" soal Chaerin kembali...dia memang tak dengar langsung.

"Lain kali kalau orang bercakap..jangan mengelamun..yang you tenung muka Jungkook tu kenapa" marah Haeyoon..matanya tajam seolah-olah memberi amaran kepada Chaerin.

Jungkook hanya diam sahaja..dia tidak mahu masuk campur walaupun dia agak kekok dengan pandangan Chaerin tadi.

"Eh saya tak tenung Jungkook lah..saya tengok Seokjin Oppa tu.. Kesian dia penat ramai customer" dalih Chaerin..dia menyampah dengan Haeyoon..geram jugak..

"Eoh Tae..apa soalan awak tadi?" soal Chaerin kembali..americano yang tadi di order di teguk..coklat moist tadi juga di jamah sedikit sebelum penglihatannya kembali terarah ke Taehyung yang duduk di sebelahnya.

"Saya tanya kenapa awak ada kat sini?".. Taehyung memaparkan senyuman.

" eoh..Ni caffe Eomma saya..jadi saya singgahlah kejap nak rehat" jawab Chaerin tenang. Dia kembali makan Coklat Moistnya kerana itu lagi menarik perhatian.

Jungkook dihadapan tidak dipandang ..dia gugup sekarang. Lagipun mulut Haeyoon mungkin akan menyebabkan dia marah jadi lebih baik dia diam.

"Oh ni Caffe Eomma awak rupanya..em Chae boleh saya minta nombor telefon Chae ke?" soal Taehyung lagi.

Chaerin hanya tersenyum kekok tapi dia turut memberikan nombor telefonnya kepada Taehyung...

Kereta yang berhenti di bahagian luar caffe menarik perhatian Chaerin...

"Eh saya rasa saya kena baliklah..em jumpa lagi Taehyung" laju sahaja Chaerin melangkah keluar dari situ tanpa meminta diri dengan Jungkook dah Haeyoon.

Eommanya yang baru sahaja mau keluar dari kereta di tolak kembali masuk.

Laju sahaja Chaerin meluru masuk ke dalam kereta.

"Eomma jom balik..Chae penat lah" bibir di poutkan tanda comel

"Eh kamu ni Eomma baru nak minum kat caffe tadi..takpelah jom balim eh baby eomma" tertawa kecil Chaerin melihat gaya Eommanya yg melayannya persis kanak-kanak.

Dalam masa yang sama..Chaerin lega kerana dia dapat lari dari Jungkook.




Sorry sebab hambar hmm.

Crush on YOU{{trust me}} + jjkWhere stories live. Discover now