Stereotypiat

249 20 10
                                    

Eka aiheeni on stereotypiat. Miksi meillä on niitä? Myönnän itsekin syyllistyväni stereotyyppiseen ajatteluun. Mutta mitksi helvetissä meillä niitä on?

Eivät kaikki stereotypiat ole pahoja. Mutta silti, liian stereotyyppinen ajattelu on jo lähellä ahdasmielisyyttä. Ainakin minun mielestäni. Tiedän, että en ole ainoa, joka on huomannut stereotypioiden ärsyttävyyden. Jos et ole huomannut sitä, otetaanpa muutama esimerkki.

1. Homot rakastavat shoppailua
Tässä on paaaljon pielessä. Tunnen monta naista, jotka suorastaan inhoavat shoppailua. Käyttäkää päätänne!

2. Kaikki suomalaiset tykkäävät salmiakista
Okei, aika tylsä stereotypia, mutta täysin pielessä. Jotkut suomalaiset jopa välttelevät sen syömistä, koska vihaavat sen makua.

3. Tytöt eivät kiroile
Kuulin tän vasta eilen/viime vuonna/jotain alle tunti sitten, enkä ole varma sen yleisyydestä, mutta otanpas tämänkin esille. Monet tytöt kiroilevat ja edustan ylpeänä(?) tätä sorttia, Joiltakin vaan pääsee se yks vittu, perkele tai paska pari kertaa päivässä. (Mun tapauksessa varmaan viiskytä kertaa samassa lauseessa)

4. Ruotsalaiset ovat tyhmiä
Tämä on ehdoton valhe. Tunnen nimittäin erään ruotsalaisen ja se on ihan superälykäs. Voittais mut tietovisassa 100-0,

4.1 Blondit ovat tyhmiä
Tää varmaan on joittenki blondivitsien synnyttämä harhaluulo. Viisain ihminen, jonka tiedän, on blondi.

4.2 Aasialaiset ovat viisaita
No, tässäkin oma kokemus takana. Mulla oli pari vuotta sitten aasialainen kaveri (Suomessa syntynyt, mutta kiinalaista syntyperää) ja se luuli monta vuotta, että Yhdysvaltojen pääkaupunki on vittu New York!

5. Tytöt ovat älykkäämpiä kuin pojat
Ja paskat. Kun siirryin vähitellen tyttöporukasta poikaporukkaan, tuntu kyllä, että äo nousi pilviin. On toki niitä jotka ei erota Kiinaa ja Japania toisistaan, mutta niitä esiintyy kummassakin sukupuolessa!

6. Fanitytöt ovat tyhmiä
Mistähän mä tänkin kuulin. No kuiteskin, pointti on se, että ei ole! Varsinkin ne, jotka fanittavat kirjasarjoja, ovat yleensä älyttömän viisaita. He tuntevat sen, mitä fanittavat.

7. Nörtit ovat ujoja
Vittu miten tyhmä stereotypia. Nörtit on maailman parasta porukkaa. Sanon tämän, vaikka en itse kuulu heihin (ehkä vähän). Jotkut nörtit tekee asioita, mitä en ikinä uskaltaisi tehdä.

A/N
Toivottavasti oli luettavaa settiä. Älysin, että Wattpad on hyvä paikka valittaa ja jakaa mielipiteitä. Kommentoikaa stereotypioita, jotka mielestänne unohdin. Ciao! :)

Valivalivali! Maailma pielessä!Where stories live. Discover now