8

9 3 12
                                    


Sudah 2 minggu berlalu.. Dan pada hari ini kau akan berkhawin

"Oppa.. Hyura takut lah pulak... "

Halah tak yah takut oppa ada kat sini. Sambil mengelus pipi adik nya..

Tapi nnti oppa tingal sorang kat rumahh.. Sapa nak jaga oppa.. Huwahhh.. Hyura menangis..

Hei hei jngn nangis nnti dah tak cantik dah.... Tak pa omma ngn appa kan ada..

Hyura mengesat air matanya.. Baiklah oppa..

Haa camni lah adik oppa cantik gitew.. Hehehe

Aku tersenyum rasa berat hati ni nak tinggal kan abang kesayangan dia ni.

TOK TOK!!

Siapa tu? .. Soal suga 

Entah..

Masuk...kREKK Bunyi pintu dibuka

Teserlah la wajah 2 orang perempuan dan seorang lelaki..

Ommaa, appa!!!  Jerit kuuu.

Aku terus berlari kearah mereka.. Dan memeluk mereka erat..

Rindunya anak omma nii. Sambil membalas pelukan anak nya..

Appa ngj omma baru balik yeee dah la rini hyura nak khawin..

Jennie yg ada dibelakang omma dan appa hyura hanya memegang tisu.. Tak sangka kawan aku dah nak khawin *hembus hingus kat langsir*

Woi woi woiwoi.... Pahal kau hembus hingus kat langsir bilik aku.. Peguna kau pegang tisu tapi tak hembus kat situ... Marah suga.....

Eehh haah lahh.. Jennie menepuk dahinya... Dia lupa yg dia pegang tisu.. Hehe sorry sorry..

Aku nak kau basuh balik langsir akuu..

Ha yelah yelahh..

Mereka bertiga hanya memerhati sambil tergelak kecil..

Ni anak omma dah sedia ke belom dah ramai dah orang tunggu kat dewan tu

Hyura menganguk menandakan dia sudah bersedia.

K jom kita pergi kedewan..

___________________

Taehyunggggg.. Omoo adik aku dah nak khawin dah kejap lagii.. Sambil menangis bahagia...

Heehhe...... Tak pa nnti namjoon khawin jugak..

Joon aku takut lahh...... Gementar senanya... Sambil menggosok tangan nya yg mula menyejuk

Kau kena berani tae.. Kau kuat... Kau kena tunjuk kan yg kau ni boleh buat.. Ecehh

Ye v kau kuat.. Jawab seokjin pula..

Terima kasih korang... Nak nangis boleh akk..

Tak yah mengada nnti dah tak hensem.. Dah cepat kau kena ada kat atas pentas sebelom pengantin perempuan sampai...

Eleh nak manja sikit pon tak boleh. V mencebikk..

________

Hyura sudah sampai dihadapan dewan...

Wee huhu aku takoddd... Gementar wee

Kau kuat wee kau kuat... Kau kena lawan rasa gementar tu..

Aku hanya mengangguk..

Bunyi pintu dewan dibuka...

Semua tetamu yg berada didalam dewan tertumpu kepada kau dan mereka semua menepuk tangannn... Riuh rendah dewan tu dibuatnya..

Kau pon berjalan diatas karpet merah yg telah di sedia kan sambil dipinpin oleh suga.. Kau melihat v sudah berada di atas pentas terlebih dahulu... Berdebar jantung aku..

Sampai saja di hadapan suga menghulurkan tangan aku kepada v..

Dan kami berdua sudah menatap antara satu sama lain... Selepas saja melafaz kan ayat ayat bahagia?? Ehh...

V menyarungkan cincin di jari manis aku dan aku pon menyarungkan cincin dijari manis dia..

"Okey kamu berdua dah boleh bercium"kata orang itu..

DUP DAP DUP DAP.... Jantung ku berdetak dengan sangat lajuu...

" aduh aduh nak cium dah kee... Tak pelah kali ni je depan orang ramai..

V mendekat kan wajah nya kemuka aku... Dann

Cupp!

Maka seperti konser lah dewan itu... Ramai yg bersorak, ada yg tepuk tangan ada yg menangis. Ada yg terjatuh ehh..

Jennie... Huhuhuhuhuh kawan aku dah sah menjadi isteri orang jennie menangis tidak berlagu...... Suga memerhati kan saja..

" nah tisu....

Apa ni...?  Soal jennie

Tisu lah tak kan kain kafan kot.. Tu lap hingus kau tuu...

Jennie menjeling suga dan merampas tisu daripada tangan suga.. Dan mengelap hingusnya yg hampir saja mahu keluar..

Taehyungg adik aku dah khawinn huwahhhhh.. Namjoon menangis tanpa henti terlampau bahagia atau pon dia nangis sebb dia belom khawin lagi.... Entah lah..

Seokjin yg ada disebelah namjoon cuba menenangkan nya.... We we sabar we sabar. Sambil menggosok belakang namjoon..

V yg ada diatas pentas.. Be like..

" maigat abang sape tuu tak kenal lah"
* tutup muka guna kain baju hyura*

Skip majlis selesai...

Selesai saja jumpa dengan kedua dua orang tua mereka... Mereka terus pulang kerumah baru mereka yg dibeli oleh taehyung..

                         Skip sampai                           
   
  
 
 

Hyura bangun kita dah sampai... V menepuk pipi hyura berkali kali tapi dia tetap tidak bangun... Uish parah tido mati ni....

Aduh camne ni v menggaru lehernya yg tidak gatal...

Dukung jelah... V keluar dari perut kereta dan pergi kearah seat sebelahnya

V buka pintu... Dan v mula mendukung kau.. Uish berat juga dia ni eekk badan kecik jek.

V menutup pintu kereta. Dan meluru masuk kedalam rumah baru mereka...

Sampai dibilik v merebah kan kau di atas katil.. Kau tidak terbangun sama sekali... Penat nau tu..

V terus masuk kedalam bilik air untuk membersih kan badan...

Selesai saja mandi v keluar dari bilik air dan memakai pakaian nya... V terlupa sesuatu yg hyura belom tukar baju pengantin dia

" aduh cenni.. Tak kan aku nak tukar kan baju dia lak....... Aduhh v cuba mengejuk mu tapi tidak berhasil..
Aduh parah ni... V cuba menyentuh dan mahu menarik zip di baju mu..

" maaf kan aku hyura.. "




















                     _________________

Cak wat pe tuu buat hw kee😂😂😂
Vote lah please😆kalau ada typo abaikan


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 17, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sudikah kau menerimakuWhere stories live. Discover now