19

24.5K 923 49
                                    

داليا..بس محدش يعرف..

فرح وعد والله محدش يعرف..

داليا..بصي انا وحيدة بابا وماما ..بابا كان شغال في شركه كبيرة والدخل بتاعه حلو..بابا ماما كانوا بيحبوا بحب بس حب العشرة..كملت عشر سنين. داليا هنا عيطت .ماما فجاه بقيت تهلوس جامد .وتبقي مش مركزة ..خالص .نفسها كان بيروح ..فضلت كده سنه وبابا وداها لكان دكتور محصلش اي جديد لا الموضوع بيزيد..جدتي قالت مرة روحوا لشيخ يقرأ عليها قران.علي يعنب...ان ده عمل .بابا مصدقش بس بعد محايله كتير من جدتي بابا ودها لشيخ وهو مش مقتنع اصلا ..بس الشيخ قال انها سليمه..وقرا عليها قران .بس ماما فضلت زي ما هي ...لدرجه مرة وصلت أنها كانت هتموتني..انا أغمي عليا من الخضه صحيت بعد يومين..وبابا قالي أن ماما ماتت .زعلت جدا.بس بابا قالي اترحمت.بعظ خمس سنين بابا مات..كانت المفاجأة قبل ما يموت قالي أن مامتي في مصحه وباسم غير اسمها..ولما قولت له اسم المصحه أو حتي الاسم التاني مات..روحت عشت مع جدتي.لحد ما كملت 18 كنا بتصرف من معاش تيتا..عشان رفضت نصرف من الفلوس اللي بابا سابها كمان رفضت تبيع الشقه..تيتا مات..عم محمد هو اللي اخد بالو مني كل ده ومحدش يعرف ان امي عايشه..تيتا كانت موصياني فلوس بابا اكمل دراستي واتجوز بيها ...... مع دراستي كنت بشتغل..لحد ما في شركه سليم..كنت زي اي موظفه .بس كنت مجتهده في شغلي.ومع ذلك كنت بدور علي امي برضه بدور عليها معرفش هي فين ولا حتي اسمها اللي دخلت بيه المصحه....في يوم بقيت سكرتيرة ابن مالك الشركه..اعجبت بيه جدا..جيه اليوم اللي شوفت فيه احمد..لقيته مرة بيتصل بيا وقالي أنه يعرف عني كل حاجة..حتي امي..عرف وقالي أنه هيوصلها ويقتلها..الا اذا وافقت أسرق ملف الصفقه..كنت عمري ما افكر اخون حد بس انت لو مكاني هتعملي ايه ..قررت ابين ليه اني وحشه واني أسرق الملف ده حاحة عاديه...عشان احمي امي.وهو وعدني أنه هيلاقيها..و اديله الملف واخد ااعرف مكان امي ..ولو ماخدش الملف امي تختفي من علي الارض تموت بقي .يا اما مش هعرف اوصلها نهائي....لما سليم عطاني الملف وقالي أنه واثق فيا. اكتر حد مقدرتش ادي الملف لاحمد .مقدرتش..قولت كده لاحمد ...قررت اقول لسليم..لما دخلت اقول له قالي أنه بيحبني وعايز يتحوزني.من الصدمه نسيت انا كنت هقول ايه..كل ما اجي اقوله تحصل حاحة .لما أكلمه في الموبيل ارجع في كلامي..والله انا مخنتش سليم..

فرح..حضنتها وهما الاتنين بيعيطوا....

فرح..انا هساعدك

داليا..ازاي..

فرح..معاكي اي حاحة اعرف اوصل بيها لاحمد..

داليا..اعرف المكان اللي بيسهر فيه..

فرح..عنوانه..

داليا..فرح .بلاش تدخلي نفسك في مشاكل

فرح..ههه انا بضحك في وش المشاكل..

داليا احمد صعب مش سهل زي ما انت متوقعه..

فرح..سليم ومش عايز يسمعك عندك حد غيري.تاني حاحة انا اللي محدش يتوقعني..بغيب بغيب وبرجع تسمعني يعني راب وبغني الشعبي

مجنونه حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن