يوم فرح احمد. وعز بعد تحضيرات كتيرة وكانت اكبر مهمه إختيار فستان فرح..مش فستان عروسه ابيض لا فستان فرح اللي هتحضر بيه الفرح ..بمعني اصح طلعت عين آلاء وهنا اكتر ما ما طلعت عنيهم في اختيار فساتين الفرح بتاعتهم هما..
في قاعه فندق للافراح كبيرة جدا .
عدي..بقي فرح بعتت له رساله بتقوله يطلع عشان تنزل معاه.عشان جهزت.هو استغرب عشان هي كانت قالت إنها هتنزل بعد آلاء وهنا..كمان استغرب لما لقاها في غرفه تانيه غير اللي بيجهزوا فيها ....والأكبر..
عدي....يعني انا طالع علي اساس انك مخلصه لبس وهتنزلي فين الطرحه
فرح..لا انا هنزل كده.
عدي..كده اللي هو ازاي....
فرح..بص شعري بقي طويل عدي ضهري بكتير كنت هعمل تسريحه بس قولت افرده احلي بس انت ايه رايك..
عدي..راي اني هحلق شعرك ده..او احلف مش هتخرجي من برة الأوضه دي ملئ.واحد
فرح..ليه بقي انا شكلي حلو كمان اكيد طبعا هيبقي احلي واحدة في الفرح
عدي....مسك شعر جامد .انت عايزة تستغرضي شعرك وجمالك قدام الرجاله نحت عشان ياكلوكي بعنيهم .دقيقه وتكوني لابسه طرحه الا وحياتك يا فرح اللي معنديش اغلي منها لأكون مزعلك علي شعرك دلوقتي
فرح..وانا مش هلبس طرحه..
عدي.. تمام مفيش نزول.
فرح..انا هنزل ولو مش عاجبك طلقني..
عدي..ضرب فرح بالقلم .انا مش قولت سيرة الطلاق دي انتهت من حياتنا اتمسحت من قاموس حياتنا ولا انا ولا انت نقولها..
فرح.. معرفتش تمسك دموعها اللي نزلت ..بعدت عن عدي..
فرح..والله لاشتك عليك..
عدي..لما تخرجي من هنا تبقي اعرفي هتشتكيني لمين..
فرح..عارف لمين للي اعظم مني ومنك . .وسابته ودخلت الحمام اتوضت وطلعت وهي لابسه الطرحه..بتاعت الفستان
وراحت صلت وهي بتعيط في السجود .
كل ده وعدي بيبص عليها و زعل من نفسه جامد وندم بس الندم هيعمل ايه دلوقتي.ما خلاص..
بعد ما خلصت.
عدي..كنت بتعيطي في السجود ليه..
فرح..متخافش مكنتش بدعي عليك ..ولا بشتكيك لربنا..لا كنت بشكر ربنا علي زوج بيحبني و عايز يحافظ عليا من عيون الناس وبيغير عليا. ومش عايز اني اعمل حاحة حرام..مش زعلانه منك خلي بالك..عشان لو دي مكنتش ردة فعلك كنت هسيبك يا عدي ...وكانت هتمشي بس عدي سحبها لحضنه...
عدي...تعرفي انا اكتشفت انك مش مجنونه . انت عاقله جدا ..وانا كل يوم يكتشف فيك جانب جديد ..بس انا اسف اني ضربتك..و وعد لو كسرته ابقي وقتها زي ما كسرت علاقتي بيك عمري ما همد ايدي عليك مهما حصل ..
أنت تقرأ
مجنونه حياتي
Romanceهي مجنونه جدا...وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أوقات لا يعرف تدخل حياته بالصدفه ..وبعد ذلك يجدها في كل مكان يذهب له لتحول له حيا...