30

22.6K 880 34
                                    

مر شهر علي وجود فرح في بيت هنا .وكل يوم بتزور احمد وتقعد تتكلم معاها وهو لسه في الغيبوبه...

فرح..طبعا مش بتروح جامعه.بدات تذاكر في البيت عشان امتحانات الفانيل فاضل عليها شهر بس ...

اما عند هنا..بقي شئ اساسي انها تقعد مع احمد وتتكلم معاه.عن نفسها طفولتها وحياتها وكل حاحة حصلت معاها كمان يومها عامل ازاي بدأت تحس بانجذاب ليه بس بتحاول تمنع ده ..

عدي ..طول المدة مش بيعمل حاحة غير أنه بيدور علي فرح...مبقاش مهتم بنفسه خالص..وطول الوقت بيدعي أنه يلاقيها...

عز...بيحاول يبقي مع عدي وآلاء في نفس الوقت ..مضايق جدا علي حاله اغلي اتنين في حياته لأن عدي ده بالنسبه ليه اكتر من اخوه...وآلاء.. هي حبه ..

آلاء... طول الوقت مضايقه و خايفه جدا الي فرح ..

سليم..بيحاول يفهم داليا انها ملهاش ذنب..

داليا..شايله ذنب كل اللي حصل....

سيف..راح يقعد مع مصطفى ومها..اللي هما من اول ما فرح اختفت ومها بتعيط.ومصطفي..كل يوم بيقلق وخايف اكتر علي بنته.اكتر من اليوم اللي قلبه...بيحاول يخفف عليهم وهو اللي محتاج ده..بس طبعا نرمين معاه .

عادل.ونورا زعلانين علي حاله ابنهم . كمان عادل بيحاول يوصل لفرح من معارفه..لانه حاجة كبيرة في البلد .بس محدش عارف يوصل لفرح ....

*******************
هنا دخلت عند أحمد.. تطمئن عليه..

هنا قرب منه ومسكت أيده..انت ليه مش عايز تفوق. بص انا عايزة اقولك حاحة انا حبيتك...ليه معرفش .انا كنت عامله عهد مع نفسي اني مش حب حد ..بس انا حبيتك....فوق عشان خاطري..و سندت راسه علي أيده وبدأت دموعها تنزل .بعد كده قامت ومسحت دموعها..وخرجت شافت فرح.

فرح..حضنتها..هيفوق يا هنا..وانت اللي هتغيري احمد..وان شاء الله يحبك

هنا...مش عايزة حاجة غير أنه يفوق ...

هنا بعدت..انا هروح اشوف باقي شغلي..

فرح..دخلت لاحمد..قوم يا احمد..انت بسببك في كتير بيتعذبوا قوم بقي...طب عشان هنا...اللي بتحبك دي قوم .شوف مع كل اللي عرفته عنك. بس بتحبك. قوم بقي يا احمد....فرح.عيطت جامد.... مش هكدب عدي هموت واشوفه عايزة اعرف هو عامل ايه .بس هو شك فيا بسببك برضه. احمد. قوم ..عارف لو قومت..حاحات كتير هتتغير ...قوم بقي...يا احمد..

احمد...نعم

فرح...عاااااا سلاما قولا من رب رحيم...انصرف انصرف..

احمد..ضحك عليها جامد...

فرح..انت صاحي صح...فوقت من الغيبوبة

احمد..بقالي اربع ايام..

فرح..قلعت الكوتشي...

احمد.هتعنلي ايه يا مجنونه..

مجنونه حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن