Un font potrivit face minuni în felul în care arată o copertă. De aceea este esențial să ne orientăm după genul cărții și felul în care realizăm coperta în alegerea fontului.
Dacă vorbim despre o carte horror sau care are un aspect mai misterios/creepy, evident că nu vom folosi un font caligrafic. Totuși, dacă este vorba despre o poveste de iubire și avem o copertă colorată și luminoasă, un font caligrafic s-ar potrivi de minune.
În opinia mea (de fiecare dată când scriu asta am amintiri neplăcute cu proiectele de la facultate, jeez), pentru numele autorului cel mai potrivit ar fi un font cu majuscule, cât mai simplist. Evident, numele autorului trebuie să fie lizibil însă atracția principală să cadă pe titlul cărții.
Există o mulțime de site-uri de unde puteți descărca fonturi. Eu folosesc dafont. Iar fonturile le caut pe Tumblr, Pinterest sau Deviantart. Doar căutați fonts + *numele site-ului respectiv* și veți găsi o grămadă de font-uri frumoase.
Logic că trebuie să le căutați pe dafont sau orice alt site cu fonturi pentru a le descărca. Pe Deviantart am impresia că în mare parte poți descărca direct fișierele arhivate cu fonturile respective.
Ok, dar nu ai chef să cauți enșpe mii de font-uri și nici nu ai o idee clară. Atunci o variantă super simplă este să cauți fonturi pentru categoria din care aparține cartea. De exemplu, "fantasy fonts", "horror fonts", "romance fonts" etc.
La fel ca și în cazul culorilor, jonglați cât de mult puteți cu fonturile. S-ar putea ca prima voastră alegere să nu fie chiar atât de bună și să există un font care dă viață coperții și pe care l-ați ignorat în mod neintenționat.
CITEȘTI
BLACK CANARY︱cover guide
Non-FictionAi nevoie de ajutor pentru realizarea unei coperți? Vrei să creezi o copertă cu mânuța ta dar nu știi cum? Ai nimerit unde trebuie. Sunt încă începătoare, dar sper că vă sunt de folos cunoștiințele mele minime câtuși de puțin.