Un alt aspect important în ceea ce privește o copertă este felul în care sunt amplasate textele și mai exact mărimea lor. În special titlul cărții, deoarece acesta trebuie să iasă în evidență, să fie mare și atractiv. Nu numai pentru a putea fi citit cu ușurință, ci pentru a ieși în evidență.
Încercați să faceți titlul cât mai mare posibil iar dacă este compus din mai mult de un cuvânt, așezați cuvintele în așa manieră încât să fie mari și să aibă un aspect interesant. Pentru că mie, cel puțin, mi se par anoste titlurile din mai mult de două cuvinte care sunt așezate într-o singură frază.
Să luăm exemplul de mai sus, arată prea simplu.
Să zicem că aveți un titlul de genul "The Bad Girl". Este scurt, deci ar merge amplasat într-o singură frază, având în același timp o dimensiune mare.
Dar pare plictisitor, într-un fel. Așa că puteți aranja cuvintele în așa fel încât să arate mai frumos.
Nu arată perfect, însă cu siguranță este mult mai bine.
Am observat că multe persoane aleg să pună titlul în spatele modelului sau a unor obiecte, astfel încât acesta nu este vizibl în totalitate. Mie personal îmi displace tehnica asta, mai ales când sunt acoperite litere întregi din titlu.
O altă aranjare populară a titlului este despărțirea cuvântului și aranjarea silabelor unele sub altele. În unele cazuri, această metodă poate arăta magnific. Însă depinde și cum sunt despărțite silabele și cât de ușor este de citit titlul.
În ceea ce privește numele autorului, acesta ar trebui să fie format din nume și prenume, așezat fie jos sau sus și în centru. Consider că un font simplu, cu majuscule este suficient. Dimesiunea ar trebui să fie îndeajuns pentru a se putea observa însă să nu fie mai mare decât titlul. Asta dacă nu ești cumva Stephen King.
Subtitlurile sau citatele ar trebui să fie mai mici decât numele autorului.
Aceasta este doar opinia mea, bazată pe ceea ce consider eu că este ok și ceea ce îmi place.
CITEȘTI
BLACK CANARY︱cover guide
Non-FictionAi nevoie de ajutor pentru realizarea unei coperți? Vrei să creezi o copertă cu mânuța ta dar nu știi cum? Ai nimerit unde trebuie. Sunt încă începătoare, dar sper că vă sunt de folos cunoștiințele mele minime câtuși de puțin.