1 Saat sonra
***
Barış Bey ve eşi Hatice Hanım :
-Haticee, Haticeee! Hanımm sofrayı kurdun mu?
-Gel Bey hazır
***
-Ooo Ali, gel oğlum (Ali usulca babasının yanına gelir)
-(fısıldayarak) Ana anlattın mı babama? Hatice Hanım kafasını sağ sol yaparak hayır der
Ali derin bir iç çekti. Baba Barış Bey bir sorun olduğunu, ondan bir şey sakladıklarını anlamıştı. Çaktırmadan eee anlatın bakalım dedi. Anne ve Ali birbirleriyle bakıştılar, Hatice Hanım:
-Neyi?
-Ana anlat artık, ne olacaksa olsun.
-Eyi peki madem.. Bey, Ali bugün şehre gitmiş, giderken yorulmuş oturmuş bir çeşmenin yamacına. Ali otururken birine rast gelmiş. Adı neydi oğul bu adımın?
-Mehmet Amca
-Mehmet'e rast gelmiş, gitmişler birlikte şehre oradan muhtarlığa.
-Niye gitmiş muhtarlığa? Ne işi var şehirde bu çocuğun?
-Dinle Barış Bey devamı var.. ( Der ve başlar anlatmaya)
***
-Ne dersin sen Hatice? Ali anan ne der doğru bu bu sözler? Okumak mı istersin İstanbullar'da bir başına?
-Doğru duydun baba, anamın anlattıklarının hepsi doğrudur. Ben okuyacağım ne olursa olsun okuyacağım.
-Ben sana okuma mı diyorum? Oku, oku ama ne paramız var seni oralara göndermeye ne de mecalimiz!
-Babaaa, orada ki okullar parasız imiş. Muhtar benim kaydımı ücret almadan kayıt edecek ama.
-(sinirli bir şekilde) BİLETLER ÜCRETSİZ Mİ SANARSIN? ORADA Kİ PANSİYONLAR ÜCRETSİZ Mİ SANARSIN SEN NE DERSİN OĞUL?
-O-KU-YA-CA-ĞIM lütfen kabul et
- ...
***
-Ali benim kararım HAYIR. Beni dinlemek istemez beni çiğnemek istersen git o zaman. Eğer ille de gideceğim dersen muhtara gider kabul ettik derim. Benim yanıtım HAYIR tabi benim fikirlerimin senin için bir anlamı varsa. GİT ŞİMDİ ODANA! Sana yarına kadar mühlet, hadi git gitt!
Ali üzgünce,umutsuzca,hayal kırıklığı ve hiç beklenmedik bir tepkinin şoku ile odasına doğru koşar adımla gider..
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EKMEK ASLANIN AĞZINDA
Short Story*Bir insanın hayat hikayesi* gerçek bir olaydan alınmadı fakat gerçekte de böyle hayatlar var. ibretlik bir hikaye umarım beğenirsiniz. hayallerinizin peşinden mutlaka gidin.