Kral Leon 'Acımasız' Wein'in konuşmaları
Yıl 1097 4 Ayın 5'inci günü (Geçmiş)
Kral Leon
Başkent Nuwiel, Rauren kalesi toplantı odası. Kral'ın sağkolu Meuda "Kralım Velihatınızı tam olarak belirlemenin vakti yakındır, eğer seçmez iseniz Prens Charles ilk oğlunuz olarak yerinize geçecektir." Kral Leon arkasına yaslanarak "Charles'e güven olmaz." Der. Kral'ın sağkolu Meuda "Öğrenmemde bir sakınca var mıdır kralım?" Kral Leon "Daha sonra bahsedeceğim Charles hakkında senle özel olarak konuşuruz, velihat olayını sonra halledelim Meuda dediğim vergi yaptırımı uygulandı mı?" Meuda "Evet Kralım şehirlerden ve kalelerden yüzde on daha fazla vergi alıyoruz." Kral Leon " yüzde on mu ? Ben sana yüzde yirmi alacaksın demiştim!"
Meuda "Evet efendim fakat halk ve kale lordları buna olumlu bakmıyor üstüne geçen yıl yüzde beş arttırmıştık." Kral Leon sinirlenip yumruğunu masaya vurur "Bu ne cürret! Burada benim sözüm geçer halkın ya da lordların değil!" Meuda "Haklısınız Kralım özürlerimi sunarım yakın zamanda tekrar düzenleyeceğim."
Kral Leon "Theild Krallığı ile diplomatik görüşmeler nasıl gidiyor? Baş diplomat Henry." Baş diplomat Henry kafasını kaldırmadan konuşur "Pek iyi olduğunu söyleyemem efendim, nehirleri paylaşmak konusunda sıkıntı çıkarıyorlar." Kral Leon sert bakışlar atarak "Yüzüme neden bakmıyorsun Henry? Yoksa seni rahatsız mı ediyorum?" Baş diplomant Henry korkak bakışlar ile Kral Leon'a bakar "Hayır efendim sadece başarısızlığım yüzünden kendime serzenişte bulunup sizin yüzünüze bakmaktan çekindim affedin Kralım."
Kral Leon "Güzel kendi hatan olduğunu biliyorsun seni baş diplomatlıktan alıyorum." Meuda hemen söze girer "Efendim acele etmediniz mi?" Kral Leon iyice sinirlenip ayağa kalkar "Bu ne cürret bana karışıyorsun Meuda eğer işinden olmak istemiyorsan ne yapman gerektiğini biliyorsun! Henry seni kovmak yerine normal diplomat olarak işine devam etmene karar verdim. Fakat Meuda'nın sol işaret parmağının ucunu keseceksin!" Meuda "Kralım lütfen affedin en içten özürlerimi sunarım."
Kral Leon taht salonuna ilerlerken "Emirlerimi acele ile yapmazsanız iki kelle yakmak zorunda kalacağım. Henry güney sınırındaki Theild Krallığına gidip Ticari anlaşmaya devam edeceksin." Diplomat Henry "Emriniz olur efendim hemen işe koyulacağım." Kral Leon taht salonuna gider. Diplomat Henry kapı muhafızının kılıcını alır ve Meuda'nın sol işaret parmağını kesmek yerine, kendi sol işaret parmağını keser ve özür olarak kral'a götürür ardından işe koyulur...
Meuda Kral Leon'un yanına gider ve diz çöker "Efendim oğlunuz Reinhard Piç burada sizinle görüşmek istiyor." Kral Leon "Piç mi? Ha şu piçim olan gönder buraya." Reinhard Piç salona girer, Kral'ın önünde diz çöker kınıyla birlikte kılıcını sol tarafına koyar, kırmızı ve siyah karışımı pelerinin sol omzundaki düğmesini çözer, pelerin sağ dizine doğru kayar "Onurlandırdınız Kralım." Kral Leon "Hahah onurlu bir piç ha, ne istemiştin benden Reinhard." Reinhard Piç "Kralım 18 yaşıma gireli baya oldu, size herhangi bir konuda yardım edebilecek seviyeye ulaştığıma inanıyorum." Kral Leon "Güzel aslında bir fikrim var, bana tütüncü başı Lark Eogar'ı çağır, sonra gidebilirsin."
Reinhard Piç "Hemen efendim fakat gitmek yerine daha farklı bir işe koysanız." Kral Leon "Charles'in yerine geçmek ister misin?" Reinhard Piç "Elbette hayır Kralım. Benim gibi bir piçin böylesine yüksek mertebeye çıkması komik bir durum olur." Kral Leon "Öyleyse bunları kayıda al Meuda, Ben Yüce Kuzey'in Kralı Leon Wein oğlum Rehinhard Piç'i resmileştiriyorum kendisi artık Prens Reinhard Wein'dir!" Prens Reinhard Wein hemen söze girerek "Yüce Kralım beni onurlandırdınız en içten teşekkürlerimi sunarım, izninizle çekiliyorum." Kral Leon ufak bir reverans ile "Görüşmek üzere Prens Reinhard." Diyip sert bir gülümseme yapar...
Kral'ın sağ kolu Meuda'nın planı
Meuda Kralın istediği tütünleri hazırlaması için baş tütüncü Lark Eogar ile görüşmeye gider. O sıra Defiled Tapınağı Lordu Din adamı Howard Eogar'da oradadır. Meuda Howard'ı fark ederekten söze girdi "Vay, kimleri görüyoruz buralara uğrar mıydınız Lord Howard?" Lord Howard "Bazen benim de işlerim oluyor işte Diplomat Meuda, sizinle konuşmak isterdim ama acelem var izninizle gitmeliyim, Tanrı seni korusun Meuda görüşmek üzere." Meuda "Kısa oldu peki o zaman kendinize dikkat edin Tanrı sizi korusun." Lord Howard Tütüncü odasından çıkar. Lark Eogar "İstediklerini hazırladım Meuda." Meuda sinsi gülüşler eşliğinde söze girer "Harika, Sence bu zehirin etkisi ne kadar sürede ortaya çıkar." Lark da aynı gülüşü yaparaktan cevaplar "Zehirden öldüğünü anlamayacaklar bile ciğerlerini zamanla parçalayacak, peki sonra ne olacak Meuda Zoen tahta mı oturacaksın? Bu oldukça gülünç." Meuda sinirli bakışlar ile yanıtlar "Hah, bir zamanlar babam yönetirdi kuzey topraklarını desem soğuk bir hikaye mi olur? Bu havalara göre hiç soğuk değil gerçi, hayır tahta oturmayı düşünmüyorum bile sadece güzel bir karmaşa olacak sonrası için bile planlarım hazır kendine dikkat etsen iyi olur." Lark Eogar ürpererek sorgular "Ne işler karıştırıyorsun anlamıyorum ama bu ikimizin arasında kalsın eğer öğrenilir ise kellemiz artık yerinde durmaz eh öyleyse git ver artık şu tütünü tadını çok beğenecektir." Lark Eogar sert bir gülüş takınır. Meuda kafası ile onaylar "Elbette beğenecek, görüşmek üzere öyleyse." Lark Eogar "Görüşmek üzere." Diye yanıtlar. Meuda Taht odasına gidip Kral'a tütünü verir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölü Kral - Prenslerin Savaşı
Historical FictionKral beklenmeyen bir şekilde ölür ve 5 prens arasındaki çekişme başlar