Toparlanma
1097 yılı 12inci ayın 9'uncu günü
Prens Charles
Kış günler geçtikçe daha yoğun hale geliyordu, halk ağır vergi vermekten şikayetçiydi, örgütlenmeye başlamışlardı. Prens Charles artık tahta oturmuştu, Meuda söze girdi "Kralım biliyorsunuz pek vakit geçmedi, taç töreni için önümüzdeki yılın başında yapmak çok daha uygun olur." Kral Charles hemen tacını takmak istiyordu, sinirden kudurmuş vaziyetteyken bağırarak "Meuda sürekli ertelemek eline ne geçirecek, hemen bütün lordları huzuruma çağır ve bana bağlılık yemini ettir, özellikle kardeşlerim onların bağlılık yemini etmeleri çok daha önemli. Taç törenini beklemekten sıkıldım töreni hemen şimdi istiyorum büyük bir ziyafet hazırla!" Meuda "Ama efendim." Kral Charles sözünü keser "Kral Muhafızları!" Baş kral muhafızı Ascot Woller ileri çıkıp diz çökerek "Buyrun Kralım." Der. Kral Charles "Meuda'yı idam etmenizi istiyorum, Kral ile nasıl konuşacağını bilmiyor ve kafasına göre hareket ediyor. Böyle birine ihtiyacım yok, derhal idam edin!" Meuda şaşkınlık ve korku içindeydi her türlü yalvarsa ile Kral muhafızları Meuda'yı tutup zorla salondan çıkarmışlardı... Meuda taht odasının kapısı kapandıktan sonra "Tamam yeterli bırakın beni hadi hadi." Diyerek serbest kaldı. Muhafızlardan birisi mırıldanarak yanındaki diğer muhafızla konuşmaya daldı"Eh bu adama karşı gelirsek yanarak ölürüz değil mi?" kafasını onaylarcasına sallayan muhafız "Tabi bu adam yeni Kral Charles'den bile daha tehlikeli." dedi. Meuda kaleden hızla uzaklaşarak başkentteki en büyük kiliseye doğru ilerledi.
Prens Evan ve Prens Bran
Prens Evan ve Prens Bran başkentten ayrılmak için hazırlanmışlardı. Prens Evan "Bran, çocuğuna dikkat et ve Leland'ı da alıp kalene git Fresien şehrine, Yerid şehrine yakın, düzenli bir ordu toplayın. Charles'ın ne yapacağı belli olmaz." Prens Bran "Ne yapmam gerektiğini biliyorum Evan sadece benden haber bekle."
Böylelikle prensler arasındaki soğuk savaş başlar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölü Kral - Prenslerin Savaşı
Historical FictionKral beklenmeyen bir şekilde ölür ve 5 prens arasındaki çekişme başlar