Kral Leon'un Günlüğü - Tarikat
Yıl 1097 12'inci ayın 8'i
Prens Evan ve Prens Bran
Cenaze törenin ardından Prensler Rauren kalesinde dinleniyorlardı. Prens Evan Kalenin uzun koridorunda yürürken düşünüyordu "O depo ya da zindan gibi olan yer ne için var? Önceden var mıydı? Hatırlamıyorum. İçerisi çok garipti, garip şekiller, işaretler ne anlama geliyordu? Bran veya Charles biliyor mu? Leland'ın haberi yok gibiydi, bilseydi tepki gösterirdi. Bu konu hakkında Bran ile konuşmam gerekli. Peki bulduğum bu defter ne yapmalıyım bunu? Okumam gerekli sanırım ama kimsenin olmadığı bir yer bulmalıyım. Öncelikle Bran ile konuşsam iyi olur." Prens Evan hızla Bran'in odasına doğru gider, Kapıyı tıklar ve ses gelmez, sert bir şekilde bir kere daha tıklar. O sırada omzuna birisi dokunur hızla arkasını döner, kılıcını tutar fakat çekmez. Bran olduğunu fark edince sakinleşip "Oh, Bran korkuttun beni." Prens Bran "Sen mi? O zaman önemli bir şeyler oluyor sıkıntı nedir?" Prens Evan "Babamız hakkında konuşacağız, odaya geçelim." Prens Bran "Peki buyur." Der ve odaya girerler. Prens Bran "Anlat bakalım." Prens Evan "Kral'ın odasında bir geçit var gizli, evet ilk başta ben de kendime inandıramadım ama sanırım orası yıllar önceden kalma." Prens Bran "Bekle ne küçükken sürekli kitap okumak için girdiğimiz odada mı? Anlamıyorum nasıl haberimiz olmadı?" Prens Evan "Onları ben de sorguladım ama nafile, içerisi çok garipti bir sürü sembol işaret falan vardı ve bir günlük buldum. Anlaşılan o ki senin ve benim haberim yoktu o sıra Leland ile karşılaşmıştım onunda haberi yok gibi fakat Charles biliyor mudur?" Prens Bran "Zannetmiyorum fakat olabilir, şu günlüğü okumamız gerekiyor cevaplar büyük ihtimalle oradalar." Prens Evan "Başlıyorum öyleyse, Yıl 1077 dördüncü ayın dördüncü günü; Ben Kral Leon Wein, Bugün oğlum Prens Charles'in doğum günü, diğer oğlum Prens Bran ile çok eğlendiler, hayır, hayır. İşin aslı Charles'i çok sevsemde o benim oğlum değil. Tarikat'ın üyesinden dünyaya geldi her ne kadar benden olsa da karımı aldatmış olmak beni üzüyor, bugün Meuda zorla sağ kolum oldu, başta bu işlere hiç karışmamalıydım her şey karmaşıklaşıyor. Kafayı yememe sebep oluyor. Taht'ı Charles'e bırakmak yanlış olur, Bran'ın geçmesi gerekli meşru olan çocuğum o. Burada sona eriyor bu yıldan sonra yazmamış sanırım hayır bekle, Yıl 1079 gün ve ay yazmıyor; Reinhard dünyaya geleli 1 yıl oldu bile fakat o çocukta resmi çocuğum değil ve bu sefer karım'da farkında gene de Charles'in ondan olup olmadığını anlamadı, utanç duyuyorum çok onursuz bir insanım, daha sert görünmeliyim eğer zayıf olduğum anlaşılır ise çocuklarımı zayıf yetiştiririm. Meuda resmen devleti yönetiyor insanlar önünde onun üstü gibi görünsemde tarikatta resmen aynı seviyedeyiz. Ayinler düzenliyorlar ve tarikattan ayrılmaya çalışanları yakıyorlar ya da farelere yem yapıyorlar, kaçmaya çalışanların başına suçlu diye ödül konuluyor elinde sonunda öldürülüyorlar. Buradan çıkış yok, bu defteri saklamalıyım umarım Evan ya da Bran bu deftere herkesten önce ulaşırsınız... Yıl 1090 ay ve gün yazmıyor; Bran kocaman oldu. Oldukça güçlü bir çocuk ona güveniyorum varisim olabilir. Leland çok masum bir çocuk Evan ile iyi anlaşıyorlar aynı şekilde Bran ile de sanırım ikisine de güvenebilirim Leland güzel bir şekilde büyüyor. Tarikat istekleri ağırlaştırdı. Oğullarımdan birisinin tarikata katılmasını istiyorlar, yoksa beni öldürecekler ve ortalığı karıştıracaklar. Hiçbir oğlumu vermedim Piçlerimin bile haberi yok. Bana yıl verdiler o zamana kadar öldürüleceğimi söylediler, ya da ben istediğim bir yılı seçip zehirlenerek kendimi öldürebilirim. Fakat güvenebileceğim bir insan yok Charles delirdi, Bran ve Evan'a anlatamadan öldürülürüm ve onlar da öldürülür, Leland'ı hiç bulaştırmamalıyım. 1095 yılında öleceğimi söylediler, birkaç yıl daha uzattırdım 1099 diyorlar, onları şaşırtıp belki de kendimi daha erken öldürmeliyim, fakat bu neyi değiştirir ki? Meuda beni tütünlere alıştırdı zaten elinde sonunda öleceğim, sadece çocuklarımı uzak tutmalıyım. Bu kadardı sanırım." Prens Bran "Olamaz, ne yapacağız? Ya bu defter aranıyorsa?" Prens Evan "Tam ondan söz edecektim, Kitaplık ittirilmişti tozlardan belli oluyordu uzun zamandır ittirilmemiş ama anlaşılan yakın zamanda birisi ittirmiş. Bu defteri yakmalı mıyız? Bilmiyorum ama kimseye söz etmesek iyi olur." Prens Bran "Evet haklısın, ayrıca güvenliği arttır en güvendiğin insanlar ile dolaş ne olur ne olmaz, ayrıca Charles bizim için büyük sıkıntı olacak gibi." Prens Evan "Sadece o değil, Reinhard Piçinin resmileştirilmesi bizim için daha büyük bir sıkıntı oldu." Prens Bran "Evet öyle, çocuğum konusunda endişeliyim." Birden takırtı duyarlar ve kapı açılır aniden ayaklanıp kılıçlarını çekerler. Prens Leland kapının açılması ile yere kapaklanır, hemen ayaklanırlar "Sakin olun benim." Der. Prens Evan "Her şeyi duydun sanırım." Prens Leland "Evet, duydum, tek başımaydım ondan dolayı problem değil. Şimdi her şeyi daha iyi anlıyorum." Der...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölü Kral - Prenslerin Savaşı
Historical FictionKral beklenmeyen bir şekilde ölür ve 5 prens arasındaki çekişme başlar