9

323 21 8
                                    

>>Novas perspektiv<<

Jag ringer upp Elsa på en gång.

Det går ungefär 2 signaler innan hon svarar.

"Hej det är Elsa."

"Elsa, det är Nova. Jag ringde för att säga att... du hade rätt innan."

Det enda som hörs är det vanliga telefon-bruset som alltid låter lite svagt i bakgrunden när man pratar i telefon med någon.

"Elsa?" Frågar jag försiktigt.

Fortfarande inget svar.

"Har du lagt på eller?"

Det tar ungefär en halv minut innan hon svarar.

"Jag försöker avgöra om du skämtar på något sätt eller om du faktiskt menar allvar." Säger hon tillslut.

"Elsa jag skulle aldrig skämta om något sånt här!"

"Så du är alltså allvarlig?"

"Ja..."

"Då har vi fått ett väldigt stort problem."

■■■■■■■■■■

>>Elsas perspektiv<<

Jag lägger sakta ner mobilen på nattduksbordet. Nova var helt seriös. Jag känner mig helt tom inombords. Hon berättade om hur hon helt plötsligt hade kastat iväg ett eldklot. Det finns antagligen en demon inom henne. Om demonen tar över helt så kommer det inte att finnas någon Nova kvar. Jag ryser till av tanken. Hon är trots allt min syster. Jag måste hjälpa henne så bra som jag kan.

Innan vi avslutade samtalet på telefonen så bestämde vi att vi skulle träffas imorgon. Prata igenom det här, hitta lösningar och på något sätt försöka kalla på Mebel. Hon vet mer om demoner än vad någon annan gör, så hennes hjälp är verkligen guldvärd.

Jag gäspar stort och lägger mig ner i sängen. Kudden fluffar jag till och drar upp täcket till hakan. Innan jag somnar bestämmer jag mig för att skicka iväg ett sms till Nova.

Vi kommer att lösa det här på något sätt, jag lovar. Tillsammans är vi starka! Du är trots allt min syster. Jag kommer att göra allt som krävs för att hjälpa dig. Kram

Jag trycker på skicka och lägger ifrån mig mobilen. Sen gosar jag ner mig i mitt täcke med alla kuddar och sluter ögonen. När jag nästan har somnat helt väcks jag av att min mobil plingar till. Jag sträcker mig mot den och det starka ljuset från displayen får det att sticka i ögonen på mig. Nytt sms från Nova står det och jag låser genast upp mobilen för att kolla vad hon har skrivit.

Tack Elsa. Du är verkligen bäst. Jag är ledsen för att jag inte trodde på dig innan, när du försökte varna mig. Hoppas att du förstår hur mycket du betyder för mig. Tack igen. Godnattkram

Jag ler lite. Hon är härlig den där Nova. Det kan ingen demon i världen ändra på.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

NU HAR VI FREAKING 2,26 k LÄSARE PÅ DENNA BOK!!!!! Asså ni förstår nog inte hur glad jag blir av alla era kommentarer och votes!!! Så tack!

Men nu till kapitlet, ja vet, det blev jättekort, men jag kände att jag var tvungen att lägga upp det. Det gick liksom inte att fortsätta så mycket på det :}

Och det här med uppdateringen... Jag suger verkligen på det :'( Men nu har jag gjort upp ett "shema" på när jag ska lägga upp ett nytt kapitel! Det blir ett kapitel i veckan, och om jag har skrivlust eller många idéer så kanske det blir två ;) Så om jag inte har lagt upp ett kapitel på en hel vecka så ger jag er rätten till att slå mig. Ge mig en riktigt hård örfil! >:)

Hehe, skoja bara :D
Hejdå

PS. Är det bara jag som är uppe till typ klockan 1 på natten hela tiden eller finns det fler? :o

Kära, magiska, syster...Where stories live. Discover now