♪ promise : 3 ♪

222 41 3
                                    

" kamu pasti ke Ryu , mama taknak apa apa terjadi pada kamu " soal puan choi . Ryujin mengangguk .

" Ryu da buat keputusan , ryu taknak buat operation tu dekat jepun " protesnya .

sebenarnya Ryujin mempunyai cancer hati tahap 3 . disebabkan cancer nya makin serious , puan choi bertekad mahu ryujin buat pembedahan di jepun .

" lagipun dekat korea kan boleh je " kata Ryujin , masih kekal dengan keputusannya .

" tapi , risiko dia tinggi ryu , mama taknak hilang kamu " Puan choi terus memeluk Ryujin . Ryujin membalas pelukan ibunya .

" takperlu risau la mama . Ryu kan kuat hehe " senyum Ryujin lalu batuk .

" ryu dah bagitahu Seonghwa anak eomma park? " soal Puan Choi . Ryujin menggigit bibirnya lalu menggeleng .

" lah , kenapa tak bagitahu dia? risau pula dia nanti "

" ani , ryu taknak dia tahu . eomma park tahu ke?? " soal Ryujin

" tahu , tapi dia takkan bagitahu Seonghwa . dia nak Ryu sendiri bagitahu anak dia tu " kata Puan Choi . Ryujin mamandang reflection nya pada cermin .

tiba tiba dada Ryujin terasa sakit lagi .

" m-mama ... r-ryu sakit .... " Ryujin memegang dadanya .

" sajat , panggil yunho . dan suruh mingi siapkan kereta nak hantar Ryujin pergi hospital " arah Puan Choi pada sajat . sajat angguk lalu keluar dari bilik itu .

.
÷×÷×÷×÷×÷×÷
×÷×÷×÷×÷×÷×
÷×÷×÷×÷×÷×÷
×÷×÷×÷×÷×÷×
.

" awak masih boleh bertahan . cuma ... jangan banyak terkejut dan berdebar " kata doktor itu . Ryujin memandang rantai pemberian Seonghwa .

" tapi macam mana ... setiap kali aku dengan seonghwa , hati aku tak tenang ... "

" awak memang kena buat operation tu secepat mungkin " kata doktor itu lagi .

" kita dah tak sempat nak gerak ke jepun ... terpaksalah ryu buat operation kat sini " Puan Choi mengeluh .

" macam saya kata , peluang dia untuk hidup amat tipis " doktor itu mengeluarkan sebuah file

" takpa mama , kita cuba . lagipun ryu dah penat terseksa ... " ryujin memejamkan matanya sambil menggenggam erat rantai pemberian seonghwa itu .

Promise ' PSHWhere stories live. Discover now