♪ promise : 7 : end ♪

265 36 14
                                    

Semakin hari Seonghwa semakin teruk . dia menjadi kurang waras setelah pemergian Ryujin .

dia sentiasa menunggu telefonnya berbunyi , menunggu panggilan dari Ryujin .

" Mama , hwa nak balik . nanti ryujin bangun nak main dengan Hwa " pujuk Seonghwa pada ibunya . mereka berada di hospital .

" Hwa kena jumpa doktor dulu " kata Puan Park lalu menolak kerusi Seonghwa sedikit ke hadapan meja Doktor yang merawat Seonghwa .

" Doktor , Ryujin dah bangun ke??? " soal Seonghwa . Puan Park melepaskan keluhan kecil .

" Ryujin kata , dia taknak tengok muka awak dah Seonghwa . dia benci " jawab doktor itu . Seonghwa menggenggam penumbuk .

" doktor tipu kan? kalau betul pun Ryujin yang cakap , dia tak maksudkannya ! " Seonghwa mengetuk kuat meja dihadapannya .

" dia memang dah takda seonghwa "

" DIA DAH JANJI UNTUK BERSAMA SAYA SELAMANYA- "

" Park Seonghwa . Awak kena terima kenyataan yang Ryujin dah takda- "

" TAKLAH , RYUJIN TIDUR JE , SAYA TAHU TU . DIA CUMA PENAT DENGAN DUNIA "

Seonghwa bangun dan keluar dari bilik itu dengan perasaan yang marah

dan kecewa .

balik saja dari hospital , Seonghwa berkurung di dalam biliknya

Semakin banyak jawapan yang diterima dari doktor itu , semakin teruk keadaannya .

setelah beberapa hari dia tidak keluar dari biliknya , puan park mula risau

" Hwa , keluarlah . makan ni " panggil woojin . tapi tidak disahut .

" Seonghwa hyung ... " Woojin melekatkan telinganya ke pintu bilik Seonghwa . dia dengar kerusi jatuh .

terus Pintu bilik seonghwa ditolak kuat oleh woojin .

telefon yang dipegang woojin jatuh ke lantai apabila melihat Seonghwa tergantung di dalam biliknya dengan lengan kanannya berlemuran darah .

Puan Park yang memasuki bilik itu terus menjerit . Doktor yang merawat Seonghwa juga turut terkejut

buku ditangannya dibuka dan dicatat .

name : park seonghwa
date : august 1 , 2020
time : 10:34 a.m

" their promise to be together forever are true "

.

_end_

Promise ' PSHWhere stories live. Discover now