Nana berlari anak ke arah motor Energica Ego45 bewarna hijau yang di parkir di luar rumahnya. Lelaki bertopi keledar sandar ke motornya.
"Kau pergi mana ha semalam" Tangan kecil Nana mencubit lengan Lucas yang keras seperti kayu. Geram dia,di saat dia perlukan rakan baiknya semalam, masa tu lah hilang.
Lucas tertawa kecil walaupun sakit di tangannua berbisa. Lengannya diusap lembut "Aaaaa sorry sorry, semalam aku ada emergency sebab tu kena balik hehehe" gigi seakan-akan titan milik Lucas kelihatan apabila dia senyum seperti kerang busuk.
"Kau tak tahu semalam aku bergaul dengan manusia pelik!"Alasan Lucas membuatkan Nana bengang. Kalau sibuk,tak perlu rasanya berhibur.
Lucas tertawa kecil lagi, comel melihat perlakuan Nana yang ingin menjadi harimau , hakikatnya dia kelihatan seperti anak kucing ketika ini.
"Maaf ya sayang" tangan gergasi lucas mengusap rambut Nana.
"Aku da bagitahu banyaaaakkk kali jangan panggil sayang" Nana cuba menyembunyikan pipi merahnya dengan tunduk ke bawah.
Nana tak mahu jatuh hati pada Lucas, walaupun mereka kawan baik. Nana tak pernah tahu dari mana asalnya Lucas, tempat tinggal, dan keluarganya. Lelaki itu misteri.
Nana pula fikirannya simple, asalkan lucas baik orangnya. Nana okay sahaja.
"Ok sayang naik cepat kita pergi kerja sama-sama" Lucas tertawa nakal.
"Ish jangan panggil aku sayang lah! Hmmph!" Nana duduk di belakang Lucas, tangannya enggan memeluk pinggang Lucas kerana tak gemar apabila Lucas mengusiknya macamtu.
"Aik? Kenapa tak peluk? Nana, tahu kan bahaya. Lucas tak nak Nana jatuh tersembam macam badak kalau Lucas emergency break nanti" Lucas saja tak bawa topi keledar lebih sebab nak Nana peluk dia.
"Aisshhh, ha yelah" Tangan kecil Nana memeluk pinggang Lucas. Tuhan je tahu hati Lucas berbunga-bunga macam mana masa tu. Motor si lelaki galah pun meninggalkan tempat tersebut dan pergi ke tempat kerja mereka.
🍓
"Dah jumpa ke maklumat yang aku mintak semalam?" Lelaki berkot putih menarik perlahan kerusi rodanya lalu melabuhkan punggung. Jari-jemari Jeno tidak berhenti mengetuk meja sambil memandang tajam ke arah Renjun pembantu peribadinya.
"Dah boss. Semua maklumat ada atas meja. Semua lengkap latar belakang dia, tempat kerja dan media sosial yang dia guna" jawab Renjun sambil memegang kayu besbolnya. Dia dan kayu besbol memang tak boleh berpisah, ada peristiwa di sebalik kayu besbol tersebut.
"Good" Lee Jeno menyelak dokumen-dokumen tentang Nana. Gambar Nana yang tersenyum manis membuatkan dirinya inginkan Nana. Ada yang keras tetapi bukan keadilan.
"Mana maklumat tentang mak ayah dia?" Tanya Jeno.
"Mak ayah dia dah tak ada. Dia je yang masih hidup. Dia tiada abang atau adik." Jawab Renjun. Walaupun Renjun hanyalah lelaki yang bersaiz kecil, dia mampu untuk menjadi orang kanan Jeno yang paling dipercayai.
"Hmmm.. Renjun, instagram? Instagram ni apa? Kat sini kau ada tulis akaun instagram dia. Media sosial ke?" Disebabkan Jeno terlalu asik bekerja dia tiada masa nak layan hiburan-hiburan. Tambahan pula, kerja Jeno yang bahaya tak menggalakkan dirinya untuk mencipta apa-apa akaun media sosial yang boleh 'kantoikan' dirinya pada pihak musuh.
'Boss ni Instagram pun tak tahu ke keluh Renjun dalam hati'.
"Instagram tu media sosial. Macam ni boss," Renjun menghampiri Jeno lalu menghidupkan telefon bimbitnya dan membuka aplikasi yang menjadi tanda tanya buat Jeno. "Okay sekarang saya akan type kat search bar ni username perempuan tu-"
"Perempuan tu? Nama dia Nana ya Renjun" tegur Jeno. Nana bukannya orang biasa-biasa yang hanya boleh digelar 'perempuan'.
"Haaa haa ok. Silap, ok kita search username Nana tu. Lepastu keluar lah profile dia."
Jeno tekun melihat gerak-geri jari renjun yang menaip username Nana.
"Alamak boss, account instagram dia private"
"Kalau macam tu buat lah tak private." Arah Jeno.
Renjun hanya mampu menggenggam jari, geram dengan perangai bossnya yang semua perkara diambil mudah.
"Mana boleh macam tu boss"
"Boleh"
"Tak"
"Boleh"
"Tak"
"Boleh"
"Boleh!"
Renjun menekup mulut, tak hairanlah dia kalah dengan mainan psikologi Jeno. Mamat tu kuat psiko. Jeno tersenyum senget.
"Okay buatkan satu akaun untuk aku sekarang. Lepastu aku nak tengok akaun dia" arah Jeno kepada lelaki kecil yang mempunyai sifat baran.
"Ha yelah!" Renjun membawa langkah keluar dari office Jeno. Buat sakit hati je duduk lama-lama dalam tu. Lagi-lagi nak layankan perangai bossmya yang macam katak bawah tempurung. Pintu office Jeno dihentak kuat.
Jeno mengundurkan kerusi rodanya. Lalu melihat ke celah kangkangnya. " oh Nana sayang, tengok apa kau dah buat"
🍓
Helo ssemoga korang semua have fun baca cerita ni. Stay safe. Maaf lama tak update xoxo
YOU ARE READING
𝗚𝗔𝗡𝗚𝗦𝗧𝗔 [ Lee Jeno ]
Fanfiction"My treasure, makin kau menolak makin aku obses pada diri kau" -Lee Jeno #5leejeno 🌼 seketul author yang tak kisah tertypo atau tersalah tatabahasa