Assalammualaikum my lovely readers, Bismillahirrahmanirrahim...
Hari ni author nak share dengan korang ilmu yang telah disampaikan oleh seorang ustaz.Benda baik harus lah dikongsikan semoga ianya bermanfaat.
Jadi ceritanya begini...
Jika kamu berasa sedih mengenangkan kisah dan kesalahan silam atau diserang anxiety tiba-tiba and feel depress or stress amalkan lah zikrullah 2 nama Allah di bawah.
Sesungguhnya dengan mengingat dua kalimat agung tersebut dapat membantu kita keluar daripada kisah silam kita yang terus menghanyutkan kita dalam kesedihan lalu membuat segala perbuatan yang mengikut nafsu amarah.Ya, kita terlalu mengejar cinta manusia sehingga membuatkan kita sedih. Kita lupa sesungguhnya hidup mati kita sepenuhnya berserah kepada-Nya yang satu cinta hakiki yang abadi yakni Allah S.W.T. Jadi meminta lah dan mengadu kepada-Nya kerana dia yang berkuasa atas segala yang bernyawa di atas muka bumi ini.
❦ ❦ ❦
𝑨𝒍 𝑮𝒉𝒂𝒇𝒖𝒓
(The Forgiver)
Allah the Oft-Forgiving, it should keep hope alive in the heart of the believer; keep hope alive that he or she would be forgiven of their sins because Allah is the Oft-Forgiving. So the believer does not fall into a state of distress and gives up hope and fall into more sin as a result of having lost of hope. These names remind the believer when he worships Allah, reflects on them, reminds the believer that Allah will forgive.
❦ ❦ ❦
𝐀𝐬𝐲 𝐒𝐲𝐚𝐤𝐮𝐫
(Gratitude)
Sebagai bukti bahwa Allah bersifat asy-Syakur adalah Allah selalu memberi balasan kepada orang-orang yang berbuat baik. Bahkan Allah melipatgandakan pahalanya. Orang yang selalu bersyukur atas nikmat yang diberikan oleh Allah, maka Allah akan membalasnya dengan menambah nikmat kepada orang tersebut.
Berdasarkan penjelasan di atas, kita harus meneladani sifat tersebut. Kita harus berterima kasih kepada orang yang berbuat baik kepada kita. Jika kita ditolong atau diberi sesuatu oleh orang lain maka ucapkanlah terima kasih. Lebih baik lagi jika disertai dengan doa dengan mengucap jazakallahu khairan kasiran yang artinya semoga Allah membalas kebaikanmu.
❦ ❦ ❦
Source : Ust. Muhd, Radio Melaka.11 a.m, 3 Aug 2020.
Past is past
Move on for better life✨
#remindfirmyselftoo🌹
YOU ARE READING
Yεstεrdαy ι ωαs α Rαιη
De TodoSegala yang terlintas, datang dari Qalbu . Also others word that can be inspired - REMIND FOR MYSELF TOO 🙆♀️✨ i just want to share the true about life 💜