On ležal na posteli. Práve sa zobudil. Pozrie sa na hodinky. 6:08, sobota. Zavrčí. Mohol ešte spať, nemusí ísť do práce. Pri slove práca ho okamžite opúšťajú všetky sily. Má jej dosť. Keď všetci skončia, On musí zostať a vyriešiť papiere. Ostatní idú domov o piatej, On o ôsmej. Nemá to rád. Keby nebolo Jej, vôbec by tam nechodil. Usmial sa. Treba spraviť nákup. Pôjde Ona.
Po rannej káve sa vrátil do spálne. Otvoril Obrovskú skryňu a na perách sa mu objavil spokojný úsmev. Pohladil jej šaty. Chvíľu váhal, čo jej vybrať. Skryňa bola plná šiat, blúz, sukní, topánok na opätkoch, kabeliek... Všetko, čo by jedna žena mohla chcieť. Položil jej šaty na posteľ. Vybral k ním aj vhodné topánky a kabelku. S tým bude spokojná. On ju predsa pozná najlepšie. Z rohu skryne vytiahol taštičku s mejkapom a odniesol ju do kúpeľne. Keď z nej vyšiel, vyzeral na nerozoznanie oproti tomu, ako vyzeral ráno. Už sa nemračil, usmieval sa. Je čas aby si dal pauzu. Prenechal tento deň Jej.
Ona upratala jeho pyžamo a posteľ. Nikdy to nerobil a ona sa za to na Neho nikdy nehnevala. Vedela prečo je taký. Šikovne zamkla svoje dolné partie do veľmi tesnej, ale zato neskutočne potrebnej červenej plastovej klietky. Už veľa krát ju zachránila pred hanbou na verejnosti. Kľúčik si zavesila na retiazku na krk. Nahá vošla do kúpeľne a dala sa do kopy. Zladila si mejkap so šatami, ktoré jej On nachystal na posteľ. Keď bola pripravená a oblečená, vypla Jeho mobil a vzala si svoj. Našla si neprijatý hovor z neznámeho čísla a pár nových správ na sociálnych sieťach. Niečo chvíľu ťukala do mobilu a potom vzala kabelku a vyšla z bytu. Vonku na chodbe pozdravila susedu. "Dobré ráno! Už ste hore? Tak skoro?" suseda sa jej milo prihovorila, "Aj tebe Moja. Nedalo mi spať, tak som zašla po noviny." rozhovor pokračoval, kým s tichým cvaknutím neprišiel výťah. Ona vošla dnu a keď dvere výťahu cvakli, stlačila tlačidlo prízemia. Zazvonil jej mobil. Neznáme číslo. Zdvihla. "Ahoj Moja! To som ja, Metal17! Písal som ti včera na facebook. Tak ako? Chcela by si sa dnes stretnúť? Určite vyzeráš sexy. Prídeš na obed? Potom ťa odveziem ku mne domov. Mám nové auto. Príď! Bude sa ti to páčiť!" naplo ju. Zložila hovor a vypla si zvuk. Rukou si zakrývala ústa. Nenávidela takých ako tento tu! Prečo jej nedajú pokoj? Prečo nemôže nájsť aspoň jedného ako je On? Výťah sa trhnutím zastavil. Prízemie. Ona vystúpila z výťahu už s úsmevom na perách. Vonku ju čakalo ranné slnko. Svoje teplé lúče jej omotalo okolo útleho bieleho krku ako šál. Pri ceste do obchodu si pohmkávala pesničku z rádia. Vetrík sa jej ako lenivá mačka otieral o nohy a vánok sa jej nezbedne ako šteňa hral s lemom šiat a odhaľoval jej kolená. Bola šťastná. Určite šťastnejšia ako On.
YOU ARE READING
Ona je On
Short StoryOn žije sám. Ona žije sama. On jazdí na červenom mercedese. Ona jezdí na červenom mercedese. On spí v tej istej posteli ako Ona, no nikdy nie spolu. On je Ona.