03 ♡ i'm not red. it's the lightning in here.

572 46 12
                                    

03  i'm not red. It's the lightning in h e r e.

o n e year l a t e r 

"Dat was het weer voor deze keer in Where would you be? Ik wil mijn gasten de band Hopeless Faults bedanken, het was fijn om jullie weer te zien boys, veel succes met de nieuwe album . En tot volgende week met nieuwe gasten. Fijne avond nog." Eindigt Amanda de show.

"En we zijn uit de lucht!" roept Scarlett. Ze houd haar hand omhoog voor een high five, en glimlachend geef ik haar die. Om ons heen is iedereen ook druk bezig met praten, lachen en alvast met alles afsluiten.

Scarlett is overigens de producer van de show. Zonder haar bestond de show niet. Zij is de brein achter Where would you be? En iedereen eromheen, zoals ik, zijn de losse deeltjes die de show tot een geheel maken.

"Stel je voor dat ze niet uit die file konden komen waar ze in vast zaten." Zeg ik. "Uhu. Dat zou echt een ramp zijn, vooral omdat ik die Rayne zo knap vind." zegt Scarlett die ondertussen een slok water neemt uit haar flesje.

Ik grinnik door haar opmerking. Scarlett mocht dan wel bijna dertig zijn, ze dacht bijna altijd wel als een tiener van zestien.

"Hi dames." Mijn blik vond gelijk die van Rayne die bij ons was komen staan. "Hi Rayne." zegt Scarlett glimlachend naar hem.

"Dus hoe vonden jullie de show?" "Jullie waren-" Rayne's ogen staarden me aandachtig aan, maar gingen al gauw weer naar die van Scarlett .

"Fantastisch echt waar!" Overstemt ze me. Rayne glimlacht even. "Dat is mooi om te horen. Luister, ik geef een feest vanavond en wat dachten jullie ervan om die ook even te crashen?" vraagt Rayne.

"Dat lijkt me heel erg leuk, Rayne." zegt Scarlett die overdreven begint te knipperen met haar ogen wat er naar mijn mening vrij spastisch uit zag. Rayne negeert haar geknipper volledig en  kijkt mij aan.

"Raven?" Ik besef nu pas dat ik nog geen antwoord had gegeven op zijn uitnodiging. "Ik kom ook." mompel ik, wat ervoor zorgt Rayne breed glimlacht naar me en ik awkwardly mijn schoenen bewonder die ineens veel interessanter leken.

"I'll text the details." waren zijn woorden voordat hij wegliep. Ik kon het niet helpen om die jongen na te staren. Als zingen het niet geworden zou zijn, was hij vast en zeker wel model geworden.

"Is hij echt maar tweeëntwintig jaar?" vraagt Scarlett. Ik kijk Scarlett aan met gefronste wenkbrauwen. "Ja." mompel ik. "Jammer. Ik zou hem wel doe-" "Ew Scar, come on!" gil ik uit van walging. Ze grinnikt even voordat ze wegloopt.

Ik sla mijn armen over elkaar heen en kijk de apparatuur rond. Dit was mijn nieuwe leven, en ik was er zo blij mee. In een jaar heb ik zoveel nieuwe mensen ontmoet, ben ik verhuisd en naar zoveel feesten met beroemde celebs geweest.

En ik zou niks hier aan willen veranderen. Helemaal niks.

/  /  /  /

Toen Rayne het had over een feestje had ik niet verwacht dat hij een heel hotel had afgehuurd daarvoor, maar stiekem was dat wel te verwachten van hem en de jongens.  

Hopeloos Faults was de afgelopen jaar heel erg beroemd geworden, wat wel logisch was aangezien ze een fantastische band waren. Volgens Rayne komt dat allemaal dankzij mij, maar ik geloof er heilig in dat ze hoe dan ook beroemd zouden zijn geworden zelfs zonder mijn hulp.

"Naam?" ik knipper mezelf uit mijn gedachte als ik een grote uitsmijter met een lijst in zijn handen mij zie aankijken.

"Oh. Ik ben Raven. Raven Wittmore." zeg ik, en ik hoopte dat Rayne me niet was vergeten om op de lijst te zetten. Maar de uitmijter ging aan de kant staan zodat ik naar binnen kon.

Ik zuchtte van oplichting en liep langs hem naar binnen. En ik werd vrijwel meteen verwelkomt met geweldige muziek en een prachtige rode gloed die de hele lobby verlichtte in het hotel.

"En hoe vind je het?" Ik schrik van de stem die naast me vandaan kwam. Als Rayne degene is die naast me stond grinnik ik even.

"Creeper," zeg ik en ik geef hem een zachte duw voordat ik de lobby verder bestudeer. "Het is heel erg mooi hier, is het niet alleen een tikkeltje overdreven om het hele hotel af te huren?"

Rayne schud zijn hoofd even. "Nope. It's all worth it." Ik focus me even op de muziek die ergens boven vandaan kwam.

"Wat gebeurd er boven allemaal?" vraag ik. "Nieuwsgierig?" vraagt Rayne en hij glimlacht naar me. "Ja. Kinda." Zeg ik. Voordat hij antwoord lijkt het alsof zijn ogen even mijn lichaam bestuderen.

"Heb ik al gezegd dat je er heel erg goed uit ziet, Rave?" Ik wist zeker dat ik nu net zo rood was als de belichting hier binnen. "B-bedankt." mompel ik wat verlegen. Rayne begint even te lachen en rust zijn blik op de mijne.

"Waarom ben je zo rood, Raven? Kan je niet omgaan met een complimentje?"

S to the hit - hij heeft me door.

Houston we have a problem

Blijf cool Raven. Blijf cool.

"Ik ben niet rood. Het is de belichting hier. Kijk om je heen." zeg ik. Rayne kijkt de lobby door, en kijkt me dan weer aan.

"Dus als ik dit doe," hij buigt iets naar me toe, wat ervoor zorgde dat mijn hart in mijn keel klopte, "Word je niet nerveus?" vraagt hij terwijl zijn ogen de mijne aankijken.

"I-ik-" "Raven, Rayne! Het feest is hier boven come on!" roept Scarlett.

Bless Scarlett en haar bad timing voor deze keer.

/  /  /  /

"Jij en Rayne hè." Scarlett kijkt me grijnzend aan en ik stik zowat in mijn drinken door haar.

"Er is niks tussen ons. I swear" zeg ik, en ik zoek Rayne op die druk aan het praten is met een andere jongen.

"Die jongen is gek op je, Rave. Geef hem een kans." Ik zucht even. "Ik heb geen zin in jongensdrama, weet je. Mijn baan is op dit moment het allerbelangrijkste."

"Dat is zo serieus. Ik bedoel als ik jou was had ik Rayne de eerste dag al gelijk ged- ."

Ik kijk Scarlett wederom aan met gefronste wenkbrauwen. "Wat? Die jongen lijkt nou eenmaal op een griekse god." verdedigd ze zichzelf.

Ik begin te lachen en kijk langs haar heen naar Rayne die mijn blik opvangt en mijn kant op komt lopen. Ik wend me snel tot Scarlett en begin snel over de meest random onderwerp met haar te praten voordat hij bij ons komt staan.

"Oh hi Rayne." zegt Scarlett tegen hem. "Hey. Bevalt het feest een beetje?" vraagt hij. Ik knik even en Scarlett begint ineens door te ratelen.

"Het is fantastisch. De drank is geweldig. De jongens zijn heerlijk. Ik heb nog geen meisje gezien met dezelfde jurk aan. Kortom een amazing party."

Rayne lacht bescheiden en kijkt dan naar mij. "Ik wou je heel graag voorstellen aan een vriend van me. Heb je even?"

Ik kijk Scarlett aan hopende dat ze me hier onder uit zou redden, maar dat was aan de lach op haar gezicht te zien zeker niet haar intensie.

"Ga je gang. Ik vermaak me wel met alle andere lekkere hapjes." Ik schenk haar een boze blik die zij beantwoord met een knipoog en glimlach. Typisch Scarlett.

Ik volg Rayne naar who ever hij wilt voorstellen aan mij. En we komen aan bij de bar van het feest. Behalve een jongen die voor ons stond omgedraaid was het gedeelte waar wij stonden vrij rustig.

"Aan wie wilde je me-" Mijn ogen worden gelijk groot als de jongen aan de bar voor ons zich omdraait.

"Raven. Dit is Ethan."

Stuck On YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu