-0.16

55 7 0
                                    

So aku sambung bila aku jumpe dengan miki !

______________________________________

Aku dengan hyunjin berjalan menuju ke rumah yeah kita orang dah pindah tadi.penat ? boleb lah sebab barang tak banyak mane pun cuma rumah besar.

Dalam perjalanan tu takde sebarang bunyi.aku takde mood nak nangis pun ade.

Tiba tiba aku berhenti.dan duduk becangkung sambil kepale menunduk.aku nak nanes weyh ! dari tadi aku duk tahan air mata.

"Hiks...hiks"

Hyunjin yang berada kat depan berhenti bila aku takde sebelah dia.

Dia datang kat aku.

"Kenape ni ? "

Aku angkat kepale.

"Sa-saya rindu mark"aku mula nangis teresak esak.hyunjin dekat depan aku dah gelabah.

Dia duduk bercangkung kat depan aku.

"Why ? bru jumpe tadikan rindu lagi ?"

Aku bangun slow slow dengan bantuan hyunjin.lantas aku peluk dia erat.

Hyunjin terkejut tapi dia balas pelukan aku.

"Mark kena pergi canada besok dan saya pasti tak dapat jumpa dia lagi..hikss"

Aku eratkan lagi pelukan.

Hyunjin usap belakang aku.

"Ouw..don't worry saya ade jangan sedih esok kita pergi jumpa dia kat lapangan terbang ok?"

Aku angguk dan pelukan terlerai.hyunjin lap air mata aku guna ibu jarinya.

"Kajja~"

Aku angguk dan.aku pegang tangan dia

Tapi baru selangkah kita orang jalan. dengar bunyi sesuatu.

"Bunyi ape tu hyunjin?" Aku peluk erat lengan hyunjin

"Molla,jom.gerak je." Aku angguk dan jalan balik

Tapi dengar lagi bunyi tu.

"Hyunjin~"

Hyunjin senyum dan gosok kepale aku.

(Ala cocoet lah heh !)

"Takpe saya ade ni "

Kita orang jalan semula.tapi dekat taman tu aku dengar bunyi.bukan bunyi budak. tapi.bunyi kucing.

"Meow~meow~meow~"

Aku berhenti.hyunjin pandang aku pelik.lantas aku lari pergi dekat taman hyunjin yang gelabah terus ikut aku.

Aku cari bunyi kucing tu.hyunjin yang dengar.turut cari.

Dekat 10 minit kita oranf cari.akhirnya jumpe dia dekat belakang semak.dia baring dengan keadaan berdarah di kaki kanan dia.

Hyunjin terus mendukung kucing tu dan bawak balik rumah.sampai rumah aku ambil alat ubatan lah dan bagi dekat hyunjin.

Dia yang rawat kucing tu.kucing tu kecik lagi tak lah baby cuma sederhana.

So dari situ aku mintak nak jaga kucing.hyunjin pun angguk dan kita orang jaga kucing tu.

Kucing yang bewarna kelabu tu aku bagi nama dia miki sesuai sangat lah sebab mata dia warna kelabu jugak comel !.

Dan lepas dia sehat.dia active sangat.aku gembira lah miki dah sehat jadi.start dari hari tu kita orang luangkan mase dengan miki.maklumlah cuti semesta so aku tak perlu pergi kolej lagi hyunjin pon sama.

Sebelum hyunjin ambil alih syarikat dia perlu habis belajar dulu.

END FLASHBACK :

Begitu lah kisahnya so anda faham? tak faham sudah lah kau.

"Auch ! " tanjat aku.

Aku pusing tengok hyunjin.tangan dia berdarah.

"Yaaah.gwenchanna?" soal aku cemas

"Em..sikit je ni "

"Nonono..mane ade sikit dah jom saya rawat"

Aku cuci tangan hyunjin sebelum pergi ruang tamu untuk rawat hyunjin.

Peti kecemasan aku buka dan mulakan sesi merawat hyunjin.

Aku rasa diri aku kena tenung aku pun dongaklah.

"Asal tenung saya macam tu ? "soal aku

"Saje"

Aku gulingkan mata.dah siap !

"Aip aip duduk sini biar saye je buat awak main dengan miki" hyunjin angguk.good boy

Aku melangkah pergi ke dapur dan mula sesi memasak yang tergendala tadi.

Dalam 40 minit siap aku masak.sedap tak sedap aku tak tahu.

Aku letak hidangan atas meja dan pergi ruang tamu untuk ajak hyunjin makan.

Emmm senyap je.

"Hyunjin"

Diam.

Lahhh tido upenye.siap peluk miki lagi.miki pon join tido sekali.haihhh memacam jee.

Comell yak wohh !! shshshshhs frengerling kejap hshshsh.

"Hyunjin~" aku cuit cuit dia.tapi takde hasil.

Aku ambik miki dari pelukkan dia.miki terjage sama juga dengan hyunjin.

"Yaaaa.asal ni." Dia gosok matanya

"Taknak makan ke? Dah siap tu "

Terus segar hyunjin.cepat cepat dia pergi ke meja makan.

Aku letak balik miki kat atas sofa.tapi dia ikut aku so biarlah.aku tarik kerusi depan hyunjin.

"Sedap?"

Dia angguk laju.aku ketawak kecil.comel leheyy !!

Author dah perah otak

Rajin vote or comment !

𝚕𝚘𝚟𝚎 𝚂𝚝𝚘𝚛𝚢 :ℎ𝑦𝑢𝑛𝑗𝑖𝑛🔒💘Where stories live. Discover now