Ok now hyunjin dengan heyjun ade kat pulau jeju
______________________________________
"Ouwoah ! Syantek banget ! " eyh terkeluar indon pulak
"Kan , boleh tengok pantai lagi...uwah nyaman nyaa~" hyunjin terus berlari anak pergi ke balkoni kat luar.
"Oih tolong lah saya kemas baju ni ! "
"Eh ? otototo kesian sayang saya ni "
Aku jeling dia tajam.
Sedang kita orang lipat kain.aku terfikir nak berjalan kat pantai petang ni uih bes nya !
"Hyunjin ah "
"Yer sayang " aku jeling dia tajam.
"Emm petang ni jom pergi pantai " aku menongkat dagu pandang dia.
"Emm oke " aku tersenyum manis.
✾✾✾
"Woah ! Bapak arh ramainya orang "
"Jun sayang~ nak aiskrim tak ?" Soal hyunjin sambil pandang aku dengan senyuman.
"Nak perisa strawberry. Saya nak pergi sana , awak pergi lah beli dulu."
"Oke jangan jauh sangat tau " aku angguk dan berlari anak menuju ke pinggir pantai.
END HEYJUN POV//
______________________________________
HYUNJIN POV//"Cik nak aiskrim strawberry dua " makcik tu menganguk. Aku jenguk sikit dekat heyjun. Dahi aku berkerut bila ade sorang jantan ni datang kat isteri aku.
Lepas aiskrim siap terus aku pergi kat heyjun dan mamat tu.
"Sayanggg nah aiskrim awak "
"Eo oke , jeongin ni lah hyunjin yang aku cite kat kau tadi " ouw mamat ni nama dia jeongin ok ok.
"Yang jeongin " dia hulur tangan dengan senyuman manis.
"Hwang hyunjin " aku sambut huluran dia.
"Aku ingat kau single lagi. Abang aku tu dah lame au su–"kata kata jeongin terbantut bila ada orang jerit nama dia.
"OI JEONGIN ! " dia pun datang kat kitaorang.
"Ha datang pun , aku baru nak buka cite pasal kau tau "
"Pasal aku–" kata kata dia terbantut jugak sebab heyjun menjerit.
"OI GAJAH LAME TAK JUMPA WOIH ! "
Happy betol heyjun.
"EH KAU RUPANYA ! " terus lompat lompat dua orang ni
"Ehe mintak maaf lah heyjun dengan abang aku tu memang kalau jumpa jadi beruk siket " aku angguk. Dah selame ni dengan aku macam kucing.
"Ni siapa ni ?" Soal abang jeongin. Aku bow kan diri aku.
"Hwang hyunjin , suami kepada hwang heyjun.kan?" Aku peluk bahu heyjun.
"Eo ka-kau dah kahwin? " teserlah wajah kecewa di muka abang jeongin.
"Haah , sorry lah tak bagi kad dekat korang aku lupa heheh "
"Kau lupa kitaorang ni ?? Emm dah happy kat sane kan sebab tu tak ingat kat sini ! " jeongin peluk tubuh.
"Baydeway , aku minho abang jeongin dan seko lagi tenuk nama dia seungmin.
Aku angguk je.dan aku pandang heyjun untuk beritahu aku hal sebenar benarnya.
"Eo , sini sini.sekejap eyh nak bincang kejap " heyjun tarik aku berjauhan sikit dengan diorang.
Aiskrim yang mula cair tu aku makan.sama juga dengan heyjun.
"Macam ni , tu bff saya masa kecik - kecik dulu. Well rumah nenek saya kat sini lah.dan kalau cuti sekolah selalu datang sini tapi bila dah bersuami ni jaranglah. Tu yang rindu tu heheh.sorry sebab lupa nak bagi tahu yang rumah nenek saya kat sini. Nanti kita singgah kejap ok." Aku senyum dan serabaikan rambut dia.
"Dah jom diaorang tunggu kita tu."kami pun bergerak sambil berpegang tangan.
"Jom lepak dekat dekai makan sana tu borak borak sikit lama kan tak jumpa " kami semua angguk dengan kata kata jeongin.
"OI HEYJUN~~" aku menoleh ke suara tu. Tulah kot seungmin yang minho cakap tu.
"Oi siput ! Lama tarak jumpa , makin hensem kau eyh " heyjun tergelak. Aih aku tak hensem ke?
"Opcos hensem , kau sehat tak ?" Heyjun angguk.
"Kau sehat?"
"Uishh seungmin ni kan semenjak kau jarang datang sini. Dia asyik nangis je sebab kau takde hahahah" terletus ketawa jeongin dengan minho.
Seungmin dah naik angin dengan prangai woojin. Nak je dia cekik Minho ni aku tengok.
Sampai kedai kitaorang terus oder air.
✾✾✾
Heyjun ni rancak sungguh bersembang aku dah ngantuk dah ni. Aku punya badan dah lenguh so aku lentokkan kepale aku dekat bahu heyjun nasib dia tak bagi respon ape ape.
"Hyunjin , awak nak balik hotel ke?" Aku angguk.
"Pergi jelah jun biar si minho ni belanja " kata seungmin.
Bulat mata Minho dengar dia kena belanja" woih asal aku ?" Ayat Minho dibiarkan sepi.
"Haah aku tengok hyunjin tu dah sejuk.well nak malam dah ni esok mesti kau nak pergi jalan jalan kan?" Jeongin pulak besuara.
"Oke , thanks au..aku pergi dulu" heyjun pegang tangan aku untuk bangun.
"Esok kita pergi rumah nenek nak ?"
"Boleh je untuk sayang saya ni " aku senyum semanis gula
"Eeee gatal cubit kang "
"Werk cubit lah saya kiss awak "
"Yah hwang hyunjin !"
"Yah hwang heyjun ! " aku ketawa terbahak bahak.
"Hahah dah jom " aku dekatkan muka aku dengan dia dannnn.
CUP !
Blushing teruk heyjun di buatnya.
"Yah ape main cium cium ni ! " marah benaw wife caye ni.
"Werk biarlah " aku angkat dia gaya bridal style(?)
"YAH HYUNJIN TURUNKAN SAYA"
______________________________________
Ok esok lah pulak kalau takdak kerja sekolah well cikgu tak bagi banyak pun kerja sekolah sebab tu update hari ni hiok ! Kau hade ? HAHAHAH ok ok gurau jeeeee heeee ~
YOU ARE READING
𝚕𝚘𝚟𝚎 𝚂𝚝𝚘𝚛𝚢 :ℎ𝑦𝑢𝑛𝑗𝑖𝑛🔒💘
Fanfictionᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀɪᴋ - ɴᴀᴋ ᴛᴀʜᴜ ʙᴀᴄᴇ ʟᴀʜ sᴇɴᴅɪʀɪ - ʜᴀᴍʙᴀʀ ᴛᴜ ᴍᴇsᴛɪ ᴀᴅᴇ ɴɢᴇʜ -